DATUM: 2013-11-04 / TID: 01:04:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Revolution, Sammanfattningar, The Originals, The Vampire Diaries

Veckans tvserier (v 44).

Det bästa med det här avsnittet är att det fokuserar på Hook! Han är ju en av mina favoritkaraktärer, en av tre topp! Jag hoppas verkligen att alla som hatar Hook, efter att ha sett det här avsnittet, har ändrat sina åsikter om honom nu. Han är egentligen en bra man innerst, han är fortfarande Killian Jonas men han visar det bara gärna inte. Nu förstår man också äntligen hur det kom sig att han blev pirat. Han förlorade sin bror. Herregud, jag dog där i slutet när Hook grät över att Liam dog för andra gången. Mitt hjärta krossades ordentligt för honom. Stackars! Vet du vad jag tänkte på när jag såg det här avsnittet? På grund av hans bror, blev han en pirat. På grund av Rumple där han förlorade en hand och Milah, blev han Hook. Och på grund av Emma, blev han återigen Killian igen. Underbart! :)
 
Och jag visste redan från början i avsnittet att Hook skulle rädda livet på Charming - vilket han också gjorde genom en lögn om att det handlade om Henry. För han visste att Charmig hellre skulle fokusera på att rädda Henry än att låta sig räddas. Så därför ljög Hook om Henry när det i själva verket egentligen handlade om att kunna rädda Charmings liv. Bra gjort, mannen! Jag älskar att Hook fick vara hjälten för en gångs skull! Och det bästa var att när Hook skaffade det speciella vattnet för att rädda livet på Charming så berättade han först om priset som Charming skulle betala om han drack vattnet. Om han drack så skulle han inte kunna lämna Landet Ingenstans utan att mista sitt liv - som det hände med Hooks bror Liam. Vilket är varför han dog för andra gången - första gången räddade Hook honom genom att han drack vattnet och så lämnade de ön och då dog Liam för andra gången. "I didn't go it for you, mate." Så klart att Hook gjorde allt för Emmas skull för att han vill inte att hon ska få uppleva vad Hook fick uppleva med Liam. Han gör allt för att Emma ska vara glad, så fint! :')
 
Hook och Emma? Herregud, vad jag älskar dem! Jag shippar dom så jävla mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Vilka heta blickar de gav varandra vid elden, särskilt Hook som råglodde på henne. Jag dog, så som hur båda tittade på varandra. Jag skrattade mycket när Charming bad Hook att följa med honom och han bara "Varför?" och Emma sa "För att vi behöver mer rep" och då sa han "Om damen insisterar" och reste sig. Han gjorde inte som Charming sa, men han gjorde som Emma sa. Så söt! Och kyssen, herregud! Jag såg sneak peek som läckte ut, men att se kyssen i själva avsnittet var ännu bättre! Det var precis vad jag hoppades på! Jag tror inte på Emma som sa att det bara var "one time thing". För kyssen betydedde mer än så, all right!? Jag älskade hur Hook rörde sina läppar efter kyssen så fort Emma gick iväg - han såg så totalt hjälplöst förälskad ut! Så fint!
 
Det var hur skönt som helst att det var så lite Neal i det här avsnittet. Jag hoppas verkligen att Hook kommer berätta för Emma om vad Peter Pan sa till honom - att Neal lever och att han är i Landet Ingenstans. Att Hook inte kommer berätta för Emma är ju precis vad Pan förväntar sig. Hook kan verkligen få problem om han inte berättar. Men det tror jag inte att han kommer få. För jag är 100 procent säker på att han kommer att berätta för Emma. För än så länge har jag uppfattat att bland de sakerna som ska hända under säsong 3 är Hooks utveckling till att bli en bättre man. Så hur sjutton ska han inte kunna berätta för Emma då? Allt han vill ju är att hon ska vara glad. Han riskerade ju sitt liv för att rädda livet på Charming för hennes skull, för att hon ska slippa förlora nån mer. Så ja, jag tror att han kommer berätta för henne om Neal! :)
 
Äntligen är Elijah tillbaka på riktigt!!!! Det har bara gått tre avsnitt men jag har saknat honom så. Han behövs verkligen med sin moral och allt och för att Klaus och Rebekah verkar alltid lyssna på honom. Älskade den lilla korta återföreningen med Elijah och Rebekah. Och vilka gnistor det var när Elijah och Hayley såg på varandra! Det är fan nåt på gång mellan dem! Och vilken örfil hon gav honom, haha. Åh, jag shippar dom verkligen nu! Jag hoppas det blir nåt! ;D
 
Så Davina är nyckeln till allt! Alltså om jag har förstått allt rätt, så visade det sig att häxorna vill gå igång med Skörden bara för att kunna behålla sina häxkrafter - och för att det ska gå igenom så måste Davina dö. Det förväntade jag mig inte, så det var en bra twist! Och äntligen kan man också förstå hennes relation med Marcel nu. Så han räddade tydligen livet på henne. Och man förstår också äntligen varför hon är så mäktig som vi har fått se! Hon fick tydligen de tre häxornas krafter när de dog under Skörden som vi såg i flashbacken. Därför är hon typ fyra gånger så mäktig! Intressant!
 
Och wow, fight-scenen med Marcel och Klaus. Det var intressant. Undra hur det kommer gå nu när de har slagits och så? Och ja just det, Sean som vi fick se i flashbacken... jag antar att det är han som var Camis tvillingbror? Som hon nämnde om i förra avsnittet?
 
Grymt bra avsnitt! Även om jag visste att Monroe inte skulle dö, så blev jag ändå jättechockad när han somnade in. Jag trodde ju att eftersom jag visste att han inte skulle dö så skulle nån komma och lyckas rädda honom innan de faktiskt genomförde injektionen på riktigt. Men nej, de genomförde injektionen på riktigt och Monroe dog på riktigt, eller nja inte på riktigt. Men ändå. Så jag tänkte att Aaron kanske skulle väcka honom från döden med "sina krafter". Så jag satt och väntade på att detta skulle hända. Men då fick vi se Rachel i slutet när hon grävde upp honom. Då förstod jag direkt att hon måste ha gjort nåt med injektionen som skulle få alla tro att Monroe var död på riktigt, att den gjorde så att hans plus bara försvann tillräckligt länge för att alla skulle tro att han var död (lite som när Julia drack "giftet" i Romeo & Julia från 1996 som fick henne att vara död i tre dagar). Äntligen att hon lyssnade på Charlie för en gångs skull! :)
 
Och gode gud, flashbacken med Monroe. Jag dog! Nu förstår man äntligen varför han är som han är. Så han förlorade sin fru och sitt barn under födelsen, åh så hemskt! Jag grät som fan. Stackars honom! Rättare sagt, grät jag floder under de sista scenerna med Monroe i detta avsnittet. När han förlorade sin fru och sitt barn, när han sa farväl till Miles, när han fick veta att Miles har hemlighållit om hans son med Emma och då skrek han om varför Miles gjorde så, när han bad Charlie att ta hand om Miles, när han somnade in och så. Och åh scenen med Miles och Charlie ska vi inte ens tala om! Så ledsam men ändå så fin scen! Det var så hemskt att se Miles så förkrossad. Jag älskar verkligen hans bromance med Monroe och hans fina relation med Charlie. Båda relationer är bland mina absolut favoriter i serien!
 
Wow, så Rachels pappa är en av patrioterna, alltså han jobbar med dem! Och det var även han som tjallade på Monroe. "DIN SKIT!" tecknade jag till honom om och om igen. Kommer ni ihåg att jag tyckte han var cool? Ja, observera tyckte. Nu tycker jag inte om honom längre! Fuck you! Jag hatar honom! Jag hoppas att Miles, Charlie och Rachel upptäcker att Gene är en lögnare snart!
 
OCH VAD HAR DE FAN GJORT MED MIN FINA JASON!? Han är så trasig, så tom, så kall, så ond! Nej! Var är den riktiga, fina Jason? Vet ni vad jag tror om hur vi ska få tillbaka honom till sitt rätta jag igen? Jo, Charlie! Jag slår vad om och hoppas att det är hon som kan få honom att gå tillbaka till sitt rätta jag igen. JD Pardo har ju sagt på Twitter att de kommer återse varandra igen snart. Så jag gissar därför att det är då de kommer ses, så att hon skulle ändra honom tillbaka till sitt rätta jag. Vad tror ni om det? Jag hoppas på det iallafall! För jag saknar Jason och Charlie så mycket! De var så himla fina ihop! Kommer alltid och för evigt att shippa dom! Många shippar Charlie med Monroe nu bara för att de har gett upp hoppet om Jarlie nu vilket är jättesynd tycker jag haha - men inte jag. För att bara för att de inte är med varandra nu, så betyder inte det att det är över med dom! All right? Men jag verkar vara den enda som fortfarande har hopp om Jarlie :( för jag kommer inte att ge upp hoppet om dom. Aldrig! För de är true lovers, helt enkelt!
 
Först och främst vill jag börja med Tyler och Caroline. Nu har de gjort slut på riktigt. Fem ord från mig: ÄNTLIGEN, DET ÄR PÅ TIDEN!!!!!! Tänk er en total stor skillnad på Klaus och Tyler!? Klaus valde Caroline över hämnd och Tyler valde hämnd över Caroline. Nu vill Tyler gå efter Klaus och hämnas! Vilket skämt han är! PATETISKT! Även om jag är så glad att det nu är slut mellan Forwood, tycker jag sååå synd om Caroline. För hon förtjänar detta inte! Tyler är en skit! Michael Trevino aka Tyler kommer att dyka upp i ett avsnitt i The Originals. Så min tanke när jag fick reda på detta? "Hahahaha, så patetiskt!" Jag slår vad om att Klaus kommer bara att skratta honom rakt i ansiktet. Med tanke på att i New Orleans, som The Originals alltså utspelar sig i, är ju allt drama väldigt vuxet. Ingen tonårsdrama. Så när Tyler väl kommer till New Orleans med all patetisk tonårsdrama för att hämnas, så ja kommer Klaus bara att skratta. Lycka till med att slå honom, Tyler!
 
Wow! Wow! Vilken twist om att Nadia är Katherines dotter som hon förlorade för 500 år sedan! Jag blev så rejält överraskad för detta hade jag inte väntat mig alls! För jag trodde att när Katherines pappa tog ut barnet så var det för att döda det. Men nej, Nadia lever. Vilken fantastisk storyline! Jag älskar det! Jag blev helt tårögd när Nadia sa "My name is Nadia Petrova. And you're my mother." och Katherine blev tårögd när hon hörde detta. Säå fin! Så kul för hennes skull att hon äntligen har hittat sin dotter till sist. Jag är glad för hennes skull. Fantastiskt! De lär umgås en del nu, hoppas jag ;D
 
Är det bara jag eller verkar Elena undvika Damon? Jag luktar en uppbrytning här! Jag har en känsla av att de kommer göra slut om några avsnitt, det känns som det är på g? Och den där killen Aaron som Elena verkar intressera sig för är ju söt!
 
Och herregud, vad Damon gjorde mig så förbannad i detta avsnitt! Bryta Stefans nacke två gånger!? Vilken snäll bror du är. Visst det var för att hjälpa Silas så att i gengäld skulle han hjälpa Damon att få tillbaka Bonnie i livet för Elenas skull. Men ändå, det var inte snällt och rätt mot Stefan. Så jag därför bara "GO STEFAN!" när han vaknade och låtsades vara död tills Damon närmade sig honom bara för att vara säker på att han fortfarande var "död" och då hämnades Stefan genom att bryta nacken på honom. Bravo! Och haha, som en jävla cool boss slog Stefan bara ner Silas och tog tillbaka sin dagsring och stack iväg som om det var absolut ingenting, haha! Ännu en ny orsak av många orsaker till att älska Stefan Salvatore!
Och så Katherine i slutet... herregud, inte så jävla snällt av Damon att göra såhär mot henne! Katherine bönade som fan om att inte dö. Jag gissar att anledningen är Nadia. Hon har ju hittat henne och allt och nu skulle hon dö bara för att hennes blod var botemedlet? Klart att hon bönade om att inte dö. Men ändå dödade Damon henne kallblodigt genom att trycka ner hennes hals mot Silas mun. Och Elena bara stod där, såg på och gjorde ingenting! Hur kunde hon? Och hur kunde Damon? DET VAR SÅ JÄVLA ELAKT! Men tack och lov överlevde Katherine! Haha, hon bara "Am I in the hell?" när hon vaknade. Nu är frågan: Hur kommer det sig att hon överlevde!? Är hon en vampyr nu igen (kanske har hon druckit vampyrblod av Nadia)? Eller tömde Silas inte på allt blod? Eller är hon fortfarande människa men ändå odödlig på nåt sätt? Intressant!
Jag håller fullständigt med seriesnack om det här - Klaus och Damon är egentligen så jävla lika på alla sätt men ändå när Damon gör dumma saker så förklaras han som ett helgon men när Klaus gör dumma saker så hatar alla honom! Varför? Jag fattar verkligen inte! Jag fattar inte alls om hur de tänker med det här egentligen? Och allt som Damon gjorde i detta avsnittet för Elenas skull? Inte alls romantiskt som alla Delena-fans tycker! För det finns faktiskt gränser! Ja ni, läs seriesnacks recension istället om Damon för jag tycker exakt precis samma sak som henne så läs där istället!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: