DATUM: 2013-11-01 / TID: 12:03:00
KATEGORI: Film

The Princess Bride (1987).

Efter att många Captain Swan fans pratade om The Princess Bride - när Hook sa "As you wish" till Emma var jag bara tvungen att beställa denna filmen för att förstå vad alla talade om! Jag har tyvärr inte fått filmen i posten än men jag kunde inte vänta så jag laddade filmen och såg igår. Och herregud! Så vacker film! Så bra, gammaldags, rolig, perfekt och vacker film. Jag bokstavligt talat bara log rakt igenom hela filmen! Nu förstår jag också vad alla CS fans pratade om med "As you wish". Vilken fantastisk film! En riktigt vacker film som jag tveklöst kommer att se om och om igen! Bra story, härlig manus, sköna scener, vacker lovestory och roliga karaktärer! Jag råder er att se denna filmen nu! Ni kommer inte att ångra er! Och ja en sak till, gissa om hur jag höll på att ramla av sängen när jag såg karaktären Inigo, man såg direkt att det var Gideon i Criminal Minds som spelade honom, så det var kul att se honom i nån annan roll! ;)
 
Farfar sätter sig ner och berättar en saga för sitt barnbarn. Det är en klassisk saga som innehåller allt - en vacker prinsessa som fått reda på att hennes älskade har dödats, en prins som hon inte vill gifta sig med, en ond kung, fäktning, kidnappning - och så kärlek förstås.
 
"Thay day, she was amazed to discover that when he
was saying 'As you wish', what he meant was 'I love you'."
 
Postat av: sanna♦

den verkar ju riktigt bra:)

Svar: Det är den verkligen! Det bästa med att farfar berättar en saga för sitt barnbarn är att det är för en pojke, inte en flicka ;)
Micaela Sundberg

2013-11-03 @ 14:57:26
URL: http://nattstad.se/serier
Postat av: Tjej 20 år

Vilken bra blogg! Älskar att få filmtips.

Svar: Vad kul att höra! Vad glad jag blir ;D
Micaela Sundberg

2013-11-04 @ 21:53:08

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: