DATUM: 2013-11-13 / TID: 14:13:51
KATEGORI: Film, The Mortal Instruments

The Mortal Instruments: City of Bones (2013).

I torsdags såg jag äntligen The Mortal Instruments: City of Bones och jag älskade det! Så sjukt bra! Självklart är boken bättre, men filmen är ändå så sjukt bra också! Jag är jättenöjd med allt i filmen! Jag tycker att den har följt boken ganska bra även om det tyvärr saknas lite saker. Men så är ju det alltid för böcker som blir film. Men jag bryr mig inte, för jag är hur nöjd som helst med allt ändå!
Effekterna är grymt coola, storyn är fantastisk och det är många jättebra skådisar. Kemin mellan Jamie Campbell Bower och Lily Collins, som spelar Jace och Clary, är WOW! Jace och Clary är så fina ihop, de har en tragisk och komplicerad kärlekshistoria (vänta tills slutet, så förstår du varför) och jag kan också förstå varför de är tillsammans IRL! De har ju, som jag sa, grym kemi! Och de båda är som gjorda för rollerna! Grymt bra castat! Men jag önskar bara att Jace hade varit mer sassy i filmen som i boken. Men annars är jag mer än nöjd! ;D
Sen i torsdags tills nu har jag sett den fyra gånger. Bara för att den är SÅ bra! Den är till och fan bättre än Twilight faktiskt, enligt mig - även om The Twilight Saga kommer alltid att vara min första kärlek. Så fantastiskt bra film som jag tveklöst kommer att se om och om igen! Jag längtar som en galning nu tills tvåan (som jag läste fördigt igår, förresten) ♥
 
På en nattklubb i New York blir Clary vittne till ett mord som begås av tre tonåringar som bär svärd och vars kroppar är täckta av märkliga tatueringar. Offrets kropp går upp i rök och det verkar bara vara Clary som kan se vad som händer. Dagen efter försvinner även hennes mamma spårlöst. Det visar sig att tonåringarna är Skuggjägare, ett släkte vilkas uppgift är att försvara mänskligheten mot demoner, och att Clarys mamma har burit på en hemlighet - även hon är en Skuggjägare. En helt ny värld av demoner, vampyrer och varulvar öppnar sig för Clarys ögon.
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: