DATUM: 2013-05-22 / TID: 21:03:00
KATEGORI: Allmänt

Min praktik.

Nu på fredag hade jag haft min praktik i exakt en månad på Vaggeryds hunddagis. Sjukt vad tiden bara flyger iväg! Det är som om tiden bara... POFF från ingenstans!
 
Men ja... efter bara fyra veckor är jag så sjukt utmattad nu. Jag är trött hela tiden. Varje gång jag slutar jobba, promenerar jag hem och när jag väl är hemma då lägger jag mig genast på soffan och bara är "död". Och bara en kort stund efter börjar jag kanske kolla på en film eller ett par avsnitt av en tvserie och då slutar det alltid med att jag blir sömnig. Jag verkligen kämpar att hålla mig vaken tills jag skulle lägga mig, haha.
Men förutom det, så trivs jag verkligen där! Personalen är jättetrevliga och de har börjat lära sig bokstäver och några nödvändliga tecken som god morgon, äta, ute och går, hundar, leka, toalett osv. Fast vi har inte börjat använda dessa tecken riktigt än trots att de har lärt sig dem nu, för de verkar vara lite blyga att använda det hehe. Jag kanske borde börja uppmuntra dem att teckna från och med imorgon? Jag kan ju inte sitta och vänta på att de ska börja först, eller hur? Men annars är det verkligen jättekul att se att de är intresserade och vill lära sig. Jag blir verkligen glad av att se det. Det värmer mig verkligen. Hoppas att de vill fortsätta med det! ;)
 
Och för att inte tala om hundarna...! De är så underbara, så härliga. Jag har redan några favoriter och det är Lewis (golden), Glory, Chilli, Bosse, David osv. Till och med Wilma också som är en fullständigt galen men härlig och kul hund! Bara två månader kvar, sen får jag lämna dem! Äsch, vill inte ens tänka på det! Det kommer kännas så himla konstigt! Och så förresten får jag också ta med min Leo dit. Det är verkligen en himla tur för mig då det är svårt att hitta nån som kan passa honom! :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: