DATUM: 2013-03-18 / TID: 21:23:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 7 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Matt Czuchry bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2006-2007
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Efter mer än 20 år som ensamstående mamma, efter en rad av inte-riktigt-han-med-stort-H, efter att ha köpt den perfekta bröllopsklänningen och haft den hängande i garderoben hur länge som helst så... gifter sig äntligen Lorelai. Ja, men med vem? Svaret på detta och på många andra kittlande frågor får du i de sista 22 episoderna av serien om en mor, en dotter, en stad och en hel liten värld som hängivna Gilmore-groupies har gjort till sin egen. Vässa de små grå för att klara den berömda, kvicka Gilmoredialogen - men glöm inte låta hjärtat styra. Häng med från Stars Hollow via New York till Paris... från Lorelais bröllop via Lanes vänta-barn-kalas till Rorys studentexamen... från början, förbi mitten och till slutet... häng med den sjunde säsongen.

Bästa avsnittet: 7x01 The Long Morrow (bara så naaw att Logan gav ett raktet i presenten till Rory som sedan försökte klura ut vad det betydde tills hon upplystes och var överlycklig. Väldigt fint och udda gjort av Logan!), 7x05 The Great Stink (lätt mitt favoritavsnitt med Logan och Rory! Så söta moments!), 7x06 Go, Bulldogs!, 7x08 Introducing Lorelai Planetarium, 7x13 I'd Rather be in Philadelpia (bara så finfint av Logan att komma till sjukhuset för att vara med Rory och strunta i hans jobb plus mobilen som ringde hela tiden! Fantastisk pojkvän!), 7x15 I'm a Kayak, Hear me Roar (så finfint av Rory att fira Logans födelsedag genom att ta igen alla födelsedagar han missat under barndomen!), 7x17 Gilmore Girls Only, 7x18 Hay Bale Maze (Logans första besök i Stars Hallow!), 7x19 It's Just Like Riding a Bike, 7x21 Unto the Breach och så säsongsavslutningen 7x22 Bon Voyage.

Bästa karaktären: Fortfarande Luke! Vad annars? Och även Logan som har växt mycket i mina ögon denna säsongen! Han sa äntligen ifrån till sin pappa och slutade jobba för hans företag för att leva hans eget liv, jag blev så glad när han berättade för Rory om det! För jag tycker att han är för smart för att låta sig behandlas så och bestämmas av Mitchum! Så därför är jag så stolt över honom för vad han gjorde! ;D
 
Värsta karaktären: Marty fast han bara var med i två eller tre avsnitt. Varför säger jag honom? Jo... för att göra en lång historia kort. Rory blev kompis med Lucy. Och Lucy pratade alltid om hennes pojkvän vars namn som hon aldrig nämnde. Så Rory visste därför inte exakt vem han var. Men så då presenterade Lucy honom för Rory och det visade sig vara Marty. Marty och Rory var kompisar under de första åren på Yale. Så Rory blev glad över att se honom och var på väg att säga att de redan kände varandra från förr, då låtsades han inte känna henne. Då blev hon paff och var tvungen att spela med mot hennes vilja. Herregud, det var bara så omoget, pinsamt och barnsligt gjort av honom! Jag störde mig väldigt mycket på honom för det! -_-

Snyggaste karaktären: Logan Huntzberger, of course! Så fin! ♥

Bästa paret: Logan och Rory! I'm shipping them always and forever! Och så Luke och Lorelai också, of course! ;)
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Att Chris och Lorelai äntligen skiljde sig. För jag tycker inte att de passar så bra ihop, de är bättre som vänner. Och att Luke och Lorelai återförenades igen i säsongsavslutningen! Jag blev så överlycklig för de hör ju ihop och är så perfekta för varandra! Och att Rory fick jobb, jag blev glad för hennes skull. Och så varenda Logan/Rory moments förutom deras sista scen! Och massor mer! ;P

Värst i säsongen: Att Rory sa nej till Logans frieri. Jag blev så otroligt ledsen trots jag visste redan långt innan att detta skulle hända och att det skulle sluta dåligt för dom två. Men jag visste inte exakt varför det slutade dåligt. Men nu vet jag. Åh, varför sa Logan nej till Rory när hon ville försöka med distansförhållandet igen? Varför! Hon sa ju faktiskt att hon skulle älska att vara gift med honom i framtiden, hon praktiskt taget sa ja men bara inte nu utan i framtiden. Då borde han ha sagt ja till distansförhållandet. Eller Rory kunde ha sagt ja ändå men de hade inte behövt gifta sig direkt. Hon kunde ha sagt ja och sedan säga att hon ville vänta ett tag med att gifta sig så att hon kunde göra andra saker först samtidigt som hon skulle vara förlovad. Det hade varit bättre! Åh, Logan, varför tvingade du henne att välja? Det borde han inte ha gjort. Screw you, manusförfattarna!! Och jag blev ännu mer ledsen när Rory senare sa till Lorelai samma dag att hon saknade honom redan, det gjorde ont att höra. Ännu en gång; varför, Logan? Men jag slutar inte älska dom ändå trots allt! Och vi har ju ändå många scener med dom, så det får trösta mig! :)

Övriga kommentarer: Det är en fantastisk säsong! Jag tycker faktiskt att det slutade rätt så bra, förutom Logan/Rory-grejen förstås. Men självklart vill man veta två saker som man aldrig fick veta: 1) får Luke och Lorelai sitt bröllop till slut? Och 2) går Rory tillbaka till Logan sen eller är det slut för gott? Jag tror det första för jag har svårt att tänka mig att det bara är slut så där. De älskar ju varandra så mycket och de hade ju också växt starkare och starkare sedan de blev ihop, så därför har jag svårt att tro att det bara är slut så där. En sån kärlek dör ju inte bara så där bara för att hon sa nej? EXAKT! Så därför har jag alltid föreställt mig att de möts igen i framtiden. Dessa är två svar jag vill ha i filmen som det har spekulterats om i några år. Så snälla ge mig den så att jag kan få mina svar, tack! ;D

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: