DATUM: 2013-03-11 / TID: 21:17:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 4 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Jared Padalecki (gäst), Milo Ventimiglia (gäst) bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2003-2004
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Gilmore Girls är tillbaka för fjärde säsongen av serien som prisas för sin balans mellan liv, skratt... och kärlek. Rory börjar på Yale. Lorelai blir förälskad i sin fars nya kompanjon, men slutar året tillsammans med en annan. Amor överger Rory tills båda Dean och Jess dyker upp på nytt i hennes liv. Sookie skaffar sig en Davey, Lane skaffar sig ett liv, Kirk skaffar sig en flickvän och du får titta på!

Bästa avsnittet: 4x02 The Lorelai's First Day at Yale, 4x09 Ted Koppel's Big Night Out, 4x17 Girls in Bikinis, Boy Doin' the Twist, 4x20 Luke Can See Her Face (Luke var seriöst för söt när han köpte bandet med kärleksråd om hur han skulle vinna Lorelais hjärta! Jag dooog, så söt! Jag log som en idiot igenom hela avsnittet!), 4x21 Last Week Fights, This Week Tights och säsongsfinalen 4x22 Raincoats and Recipes.

Bästa karaktären: Luke, Luke och återigen Luke! Blir bara mer och mer kär i karaktären. Han är så rolig, så snäll, så fin, så omtänksam och så schysst kille! Och han är totalt in love med Lorelai, bara hur söt som helst!
 
Värsta karaktären: För ovanlighetens skull störde jag mig inte alls på nån denna säsongen. Eller jo, jag gillade inte Nicole nåt vidare. Skönt att hon och Luke skilde sig!

Snyggaste karaktären: Dean, Jess och även - ja, det är dags att avslöja denna hemligheten - Luke! Han ser ju inte så dum ut faktiskt! Har en liten crush på honom, men bara i denna serien ;)

Bästa paret: Luke och Lorelai! Luke och Lorelai! Luke och Lorelai! ÄNTLIGEN SÄGER JAG BARA! Och så även Dean och Rory också som blev på igen i säsongsfinalen. Men Luke och Lorelai vinner med hästlängder! ;)
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Vaaaad fan tror ni? Luke och Lorelai! Jag blev så jävla överlycklig när de äntligen kysstes för första gången! Redan halvvägs in i säsongen var det så såna starka gnistor mellan dem och då förstod jag att det skulle äntligen hända nåt i denna säsongen och jag hade rätt! För de kysstes! Det var fan på tiden då det nu har gått fyra säsonger! Äntligen, äntligen!!! Och så klart Dean och Rory som var på igen. Och att Rory förlorade oskulden till just Dean för jag hoppades på att det var han som hon skulle förlora oskulden till - önskan är uppfylld! Och att Rory passar så jävla bra i kort frisyr! Och så massor mer bra saker!

Värst i säsongen: Att Jess bara dök upp och sa att han älskade Rory och sedan stack igen. Och sen plötsligt dök han upp på Yale och bad Rory att rymma med honom. Vad i helvete? Och även en lite dålig stil av honom. Bara sådär kan ju inte göra allt bra igen. De var söta och fina ihop ja, men de hör ärligt talat inte ihop. Rory hör ihop med Dean eller Logan som kommer i säsong 5. Enligt mig iallafall!

Övriga kommentarer: Ännu en bra säsong och den är fortfarande i toppklass vilket är ett stort plus! Nu ser jag med spänning fram emot att se säsong 5 som jag faktiskt är på nu. Har hunnit med fyra avsnitt. Ett ord bara för säsong 5: gud så jävla söta Luke och Lorelai är ihop! Mer om det i femte säsongs sammanfattning ;)

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: