DATUM: 2013-03-09 / TID: 19:04:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 3 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Jared Padalecki, Milo Ventimiglia bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2002-2003
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Roliga upptåg, uppflammande passioner, brustna hjärtan: Gilmore Girls är heta som vanligt. Det är ett förändringens år för mor och dotter Gilmore – Lorelai och Rory. Vissa av de spännande händelserna är förväntade, såsom Rorys examen från Chilton och den nervösa väntan på antagningsbeskedet från college. Men säsongen bjuder förstås på en hel del överraskningar. Rory börjar året med två pojkvänner (två för många). Lorelais passionerade förhållande med Max får en nytändning (eller). Lane hittar mannen i sitt liv (äntligen). Sookie drabbas av en överraskning (en positiv). Och det gör även Independence Inn (inte lika positiv). Tjejerna är med andra ord på G!

Bästa avsnittet: 3x06 Take the Deviled Eggs, 3x07 They Shoot Gilmores, Don't They? (bilden ovanför), 3x08 Let the Games Begin, 3x09 A Deep Fried Korean Thanksgivning, 3x13 Dear Emily and Richard (äntligen lite flaskbacks från Lorelais barndom när hon blev gravid med Rory!), 3x19 Keg! Max!, 3x21 Here Comes the Son och så säsongsfinalen 3x22 Those are Strings, Pinocchio.

Bästa karaktären: Vad fan tror ni? Fortfarande Luke! Han är seriöst bara så skön! En riktigt skön gnällspik och även en schyst och rolig kille! ;D
 
Värsta karaktären: För guds skull kommer jag inte säga mrs Kim nu, Lanes mamma. Hon blev plötsligt okej i slutet av säsongen när hon äntligen sa ja till Dave och Lane fastän Dave inte är koreansk! Jag blev så jätteglad! Och jag hatar Rory inte längre heller, sen Dean gjorde slut med henne på dansgolvet i 3x07 inför alla för att han tröttnat på att hon jämt var svartsjuk på Jess. Det kan nog bero på att hon nu inte längre kunde behandla honom dåligt som hon gjorde. För jag står ju bara inte ut med att se Dean bli sårad! Eller rättare sagt, jag började gilla henne igen efter hon bad honom om ursäkt för allt utanför fönstret till hans rum. Då vann hon min respekt igen. Så den här gången vinner... öhm, ingen? Eller jo. Kanske Richard, Lorelais pappa? Jag har aldrig nånsin riktigt gillat honom faktiskt, jag tycker att han är så kall ibland. Så jag säger Richard!

Snyggaste karaktären: Dean, Jess och även Dave (som ju spelas av ingen annan mindre än Adam Brody!).

Bästa paret: Eftersom Dean och Rory gör slut ganska fort denna säsongen efter att hon krossar hans hjärta och inte har så många scener ihop, så kan jag inte säga dom två nu. Så jag säger... Jess och Rory! Så fina ihop, lika fina som Dean och Rory var ihop! Och de har även mer kemi också, inte så konstigt med tanke på att de faktiskt dejtade på riktigt när denna säsongen inspelades. Och även Dave och Lane är så grymt söta ihop också även om vi tyvärr inte fick så många scener med dom två! Och även Jackson och Sookie är så jävla ihop också! ;D
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Att Dean gjorde slut med Rory på dansgolvet i avsnitt 7 inför alla. Det förtjänade hon efter att ha behandlat honom dåligt. Att Jess och Rory blev ihop och hade många söta moments. Att Rory kom in på alla college hon sökt till. Att Dean fick en ny tjej efter Rory. Att Dean och Rory blev vänner senare. Att vi fick träffa Jess pappa. Och massor mer! :)

Värst i säsongen: Att Dean aldrig fick veta att Rory hade kysst Jess på Jacksons och Sookies bröllop medans hon fortfarande var ihop med honom. Det stör mig verkligen att han inte vet! Och att Jess bara stack till hans pappa utan ett ord till Rory, det stör mig verkligen också!

Övriga kommentarer: Denna säsongen är ännu bättre så klart med mer drama! Nu ser jag med spänning fram emot att se säsong 4 för jag känner på mig efter Lukes dröm i säsongsfinalen att det äntligen snart kommer att hända saker mellan honom och Lorelai som jag har hoppats på sen säsong 1! Jag vet redan att de ska hända, men jag vet inte när. Jag hoppas att detta händer nu i säsong 4, annars blir jag förbannad! Det har ju fan gått fyra säsonger nu, grr!

Betyg: 5/5
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Varje gång jag jag läser om GG får jag lust att se den. Men just nu ser jag faktiskt på Supernatural så jag får mig en ganska bra dos av Jared där i alla fall :)

Svar: Haha, inte så konstigt med tanke på att GG ju är så himla bra! En av de bästa jag sett! Jag kan inte fatta att jag inte började kolla på den tidigare! Men bättre sent än aldrig! ;)
Micaela Sundberg

2013-03-11 @ 14:02:16
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Ja precis + att det är 5 årsedan jag såg den så det börjar verkligen bli dags ;) BTW jag älskar din header!

2013-03-11 @ 21:25:19
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: