DATUM: 2013-03-21 / TID: 20:04:08
KATEGORI: Tidsfördriv, listor

En lista: favoritpar.

Jag hittade den roliga listan hos seriesnack och tänkte att jag skulle göra det här. Jag älskar ju listor och utmaningar! Bland det roligaste jag vet i bloggvärlden och även ett perfekt tidsfördriv också när man har tråkigt liksom man har just nu! Jag skulle lätt ha Klaroline på den här listan, men de är ju inte ett par. Så de räknas därför inte. Här nedanför är de som är/varit par :)

Välj 10 favoritpar (Utan inbördes ordning):
1. Nathan/Haley, One Tree Hill
2. Stefan/Elena, The Vampire Diaries
3. Vincent/Catherine, Beauty and the Beast
4. Seth/Summer, The OC
5. Chuck/Blair, Gossip Girl
6. Max/Liz, Roswell
7. Wade/Zoe, Hart of Dixie
8. Caleb/Hanna, Pretty Little Liars
9. Mark/Lexie, Greys Anatomy
10. Michael/Sara, Prison Break

1. Minns du vilket avsnitt/scen det var när du började shippa nr 5 för första gången? (Chuck/Blair)
När det började slå starka gnistor om dem, vilket var i avsnitt 7 där de också hade sin första kyss. Ändå sen dess har jag shippat dom! ;)

2. Har du någonsin läst fanfiction om nr 2? (Stefan/Elena)
Jag har läst många fanfictions, men inte om dem, nej.

3. Har en bild på par nr 4 någonsin varit din bakgrundsbild/profilbild på nätet? (Seth/Summer)
Inte på nätet, nej, men på skrivbordet i datorn ja.

4. Om par nr 7 skulle göra slut idag, hur skulle du då reagera? (Wade/Zoe)
Det har de redan gjort för ett avsnitt sedan, avsnitt 16 i säsong 2. Jag blev så förkrossad! Och så besviken också på manusförfattarna som valde otrohet som orsaken. Fan ta dom. Scenen när de gjorde slut var så sorglig att jag blev helt tårögd! Fina Zade, åh varför? Men jag slutar inte älska dem bara för att Wade var otrogen. Jag har förlåtit många som varit otrogna i tvserier, så Wade kommer jag att förlåta inom en snar framtid. Jag vill ha dom tillsammans tillbaka, men inte nu. För just nu vill jag att Wade ska kämpa utav helvete för Zoe efter det han gjort mot henne och under tiden så vill jag gärna se henne fördriva sin tid med den där snygga doktorn Jonah, Lemons kusin ;)

5. Varför är par nr 1 så viktig? (Nathan/Haley)
De har visat att kärleken övervinner allt bara man är villig att kämpa för det. De gifte sig vid 16 års ålder och de har kämpat tillsammans i torrt och vått genom alla år. När de gjorde slut i säsong 2, så hittade de tillbaka till varandra i säsong 3. De finns alltid där för varandra. Och trots allt problem de haft med Dan, turnen, Chris Keller, Carrie, Renée, Haleys depression, de har gått i parterapi osv, listan kan göras lång - så är de fortfarande gifta. För att de älskar varandra väldigt mycket. De får en att tro på styrka och kärlek och lycka. Och att kärleken övervinner allt bara man är villig att kämpa för det, helt enkelt. Och ju längre tid det går, desto mer starkare blir de tillsammans. Därför kommer de alltid att vara nummer ett för mig över alla favoritparen. De får mig att tro på en sån kärlek, att jag en dag kommer att få samma sak!

6. Är par nr 9 något du shippar för skojs skull? (Mark/Lexie)
Nej, aldrig! Gud, nej! Jag shippar aldrig nåt par på skoj, alla som jag shippar är ett seriöst ship. Och också med tanke på hur Marks och Lexies lovestory slutar, så är de verkligen allt annat än bara skoj! Aldrig, aldrig att man shippar dom bara för skojs skull! Finns det nån som gör det, fy skäms på dom!

7. Av dessa tio favoritpar, vilka har den största kemin?
Åh, vad svårt! Vilken fråga! Alla har lika otrolig kemi ju! Men måste jag, så... nej så fan heller, jag fuskar lite. Jag tar två istället för bara ett. Jag säger Vincent/Catherine och Max/Liz! ;)

8. Av dessa tio favoritpar, vilka kände du mest för?
En ännu svårare fråga! Är lika mycket besatt av alla ju. Så jag tänker fuska här också tyvärr. Det är helt omöjligt att bara välja en ju! Jag tar tre! Jag säger Stefan/Elena, Nathan/Haley och Mark/Lexie! ;)

9. Hur många gånger har du sett avsnitten som har med par nr 10 att göra? (Seth/Summer)
Oräkneliga gånger! Tröttnar aldrig på dem! ;)

10. Vilket par har du shippat längst?
Nathan/Haley, of course! OTH har nio säsonger, så har jag därför shippat dom längst! De andra har ju bara en säsong, två säsonger, tre säsonger eller fyra säsonger.

11. Hur många gånger har par nr 6 gjort slut? (Max/Liz)
Om jag minns rätt, så har de bara gjort slut en gång. Roswell-fans, upplys mig om jag har fel! ;)

12. Har par nr 7 någonsin behövt dölja sitt förhållande? (Wade/Zoe)
Ja, i början. De var bara knullkompisar, tills Wade sa ifrån om att han var hennes andra val efter George. Så de "gjorde slut". Då insåg hon hur mycket hon gillade honom. Så då blev de äntligen tillsammans på riktigt, helt offentligt så att alla i stan fick veta! ;)

13. Är par nr 4 fortfarande tillsammans? (Seth/Summer)
Jajamänsen! De gifte sig i serieavslutningen! Här har ni en glad tjej! ;)

14. Om alla tio par skulle hamna i The Hunger Games, vilket par skulle vinna fajten?
Haha, udda fråga! Stefan och Elena, of course! Både är ju starka vampyrer. De krossar lätt alla i listan som ju bara är människor! Förutom Vincent förstås som är Odjuret. Men jag tror verkligen att Stefan eller Elena är INGEN match för Vincent ändå fastän han också är övernaturlig och stark. Stelena har ju superstyrka och supersnabbhet ;)

15. Har någon nånsin försökt sabotera för par nr 6? (Max/Liz)
Ja. Tess. Jävla subba. Hon lyckades slutligen i första säsongsfinalen. För Liz gjorde slut trots att Max gjorde det klart att han sket i vad ödet än sa om honom & Tess och att Liz var hans öde, inte Tess. Men hon klarade ändå inte av det faktum att hon fick veta att Max och Tess egentligen var ämnade för varandra enligt det bestämda ödet, så därför gjorde hon slut ändå. Och Tess visade inte det, men hon var alldeles nöjd innerst. Subba, subba!

16. Vilket par tänker du slåss för i all framtid?
Alla, naturligstvis! Eller nej, jag kan inte säga alla. Flera av dom är ju inte aktuella nu längre för de har fått deras slut. Mark/Lexie är döda, Michael/Sara fick inte det lyckliga slutet och så Nathan/Haley, Seth/Summer, Max/Liz och Chuck/Blair är gifta... Då återstår Stefan/Elena, Vincent/Catherine, Wade/Zoe och Caleb/Hanna kvar för de är fortfarande aktuella. Jag måste alltså välja mellan dem. Måste jag säga en, så... säger jag nog Stefan/Elena! Jag kommer alltid att slåss för dom och jag kommer alltid att stå på att Damon inte alls är bra för Elena. Så är det bara. Stefan är rätt för Elena av väldigt många orsaker och alltid kommer att vara! Så jag slåss alltid för dem! ;)

17. Spenderar du timmar på att googla runt på par nr 3? (Vincent/Catherine)
Ja, det händer. Men då gäller det gifs. Det händer att jag spenderar timmar på att reblogga gifs med dom. Men inte bara dom, utan alla andra favoritparen också! ;)

18. Om du är tvungen att välja ett par som ska göra slut för all framtid, vilket par väljer du då?
Herregud, nu gör du inte det lättare för mig! Nu räknar jag med alla i listan även om flera av dom redan har fått deras slut. Eller nej, jag räknar bara med dom som fortfarande är aktuella då det är lättare. Så Stefan/Elena, Vincent/Catherine, Wade/Zoe och Caleb/Hanna. Vem ska jag välja? Oh shit, så svårt ju! HELT JÄVLA OMÖJLIGT JU! Nej så fan heller, näää! Jag tänker inte välja! Så acceptera mitt svar: ingen! ;)

19. Vad är det bästa med par nr 8? (Caleb/Hanna)
Att de är så fina ihop! De finns alltid där för varandra i torrt och vått och de skyddar varandra. De älskar varandra. De skulle göra vad som helst för varandra. De hör ihop, helt enkelt!

20. Finns det nåt negativt med par nr 10? (Michael/Sara)
Ja, ett par saker. Att det inte var så många fina kyss-scener med dom. Det var alldeles för lite av det. Och att de inte fick det lyckliga slutet som de borde ha fått! Jag önskar att Michael aldrig fick tumör i hjärnan och att han aldrig dog! Att bara tänka på det gör ont! :(

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: