DATUM: 2013-06-30 / TID: 14:28:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Charmed säsong 4 sammanfattning.

Skådespelare: Alyssa Milano, Holly Marie Combs, Rose McGowan, Dorian Gregory, Brian Krause bl.a.
Skapare: Constance M. Burge
Genre: Drama, komedi, romantik, fantasy
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2001-2002
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: De utvalda, moderna häxorna Phoebe, Piper och Paige som alltid lyckas hamna på fel plats vid rätt tillfälle ger sig in i säsong fyra och ännu mörkare, djupare och mer fängslande avsnitt. Trots att Prue är död består kraften hos tre. Medan Piper och Phoebe sörjer sin storasysters bortgång upptäcker de nämligen att de har en okänd halvsyster, Paige Matthews. Hennes far var vit ledsagare och hon besitter därför förmågan att teleportera sig till andra platser. När hon förenas med systrarna Halliwell återskapas den magiska trio som skyddar de osykldiga och kämpar mot ondskan...

Bästa avsnittet: 4x03 Hell Hath no Fury (för att Piper hanterade Prues död för första gången, scenen när hon skrek och var arg var så ledsamt!), 4x06 A Knight to Remember (Bethany Joy Lenz gästspelade!), 4x08 Black as Cole (jag skrattade väldigt mycket på grund av dockan som Paige hyrde åt Leo och Piper som ett "prova-på", en massa roligheter hände, haha!), 4x10 A Paige from the Past (jag älskar ju "gå tillbaka till förflutet" eller "gå till framtiden" avsnitten och så skrattade jag gott åt Cole och Phoebe när de var Frank och Louis), 4x12 Lost and Bound (skrattade jättemycket åt hur Phoebe helt plötsligt betedde sig som en hemmafru, så roligt!), 4x15 Marry-Go-Round (jag älskar bröllop!), 4x17 Saving Private Leo (ett känslomässigt avsnitt om Leo som jag fullständigt älskade!), 4x20 Long Live the Queen (ett känslomässigt avsnitt om Cole och Phoebe, så ledsamt!) och säsongsfinalen 4x22 Witch Way Now? (som sagt, jag älskar säsongsfinaler!).

Bästa karaktären: Ledsen, Phoebe. Paige har tagit över din plats. Älskar henne! Hon är underbar och en fantastisk och härlig karaktär! ;D
 
Värsta karaktären: Cole! Tyvärr gillar jag honom inte längre. Jag älskade honom från 3x08. Men i 4x14 förlorade jag all min respekt och omtycke för honom. Jag vet att det var Källan som tog över hans kropp, men det duger inte. Cole kunde ha kämpat för sin kärlek för Phoebe. Han kämpade inte tillräckligt hårt. Och så sårade han Phoebe. Så nej, ledsen, Cole-fans, men jag gillar honom inte längre.

Snyggaste karaktären: Leo Wyatt och Cole Turner ♥

Bästa paret: Alltid, alltid och alltid Leo/Piper! Och så Cole/Phoebe naturligstvis även om jag förlorade min omtycke för Cole i 4x14.
 
Värsta paret: Inget.

Bäst i säsongen: Många saker. Typ varenda händelse. Men jag väljer en då jag inte orkar skriva ner varje sak - att Piper blev slutligen gravid! Jag blev så jätteglad! Jag visste att hon skulle ha barn, men jag blev ändå glad! Hon har Ödets ängel att tacka för det! ;)

Värst i säsongen: Prue dog. Cole blev ond igen och sårade Phoebe så att hon var tvungen att utplåna sitt livs kärlek. Och många saker mer!

Övriga kommentarer: Säsong 4 var så sjukt bra! Helt klart bättre än säsong 3! Jag blev klar igår och jag har inte börjat på säsong 5 ännu som jag ska göra senare. Spännande! ;)

Betyg: 5/5
Postat av: TVseries

Den bästa serien någonsin skapad! ;)

Svar: Ja, en av de bästa jag sett! För mig är One Tree Hill den bästa serien någonsin skapad! ;)
Micaela Sundberg

2013-07-01 @ 19:45:35
URL: http://www.tvseries.webblogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: