DATUM: 2013-07-30 / TID: 20:59:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 1x05 Blue on Blue.

I förra veckan såg jag Under the Dome 1x05 Blue on Blue - och det var så sjukt bra som vanligt! Som jag sa, den blir ju fan bara bättre och bättre! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Invånarna i Chester's Mill fångade under kupolen fick en besöksdag med deras nära och kära utanför kupolen som militären hade ordnat. Det var snällt, men det fanns ett problem som de inte berättade om. Kommer till det sen.
Linda fick träffa sin fästman Rusty, de var seriöst så sjukt söta ihop! De pussade varandra trots kupolen mellan dom, så de kände inte nån beröring. Men det brydde de sig inte om. Hur sött var det!
Norrie fick reda på att hon har en pappa. Åh, det måste ha känt jobbigt att få reda på det så här efter alla år! Så jag klandrar henne inte för hur hon reagerade och att hon skrek på hennes mammor och sprang iväg. Det förtjänade de lite, de undanhöll det om hennes pappa i alla år. Inte snällt.
Phil fick träffa sin syster och Dodee fick träffa sin mamma som var döv! De använde teckenspråk, jag blir alltid glad att se teckenspråk i filmer och tvserier!
 
Julia gick runt och hoppades på att hennes döda man skulle dyka upp. Jag led att se henne sån. Hon vet ju inte att hennes man är död och att det var Barbie som dödade honom av ren självförsvar. Jag tycker synd om henne.
Men det hindrar mig inte från att shippa Barbie och Julia så hardcore som fan. Jag älskar dom så mycket. De är så fina och intressanta ihop och det finns en väldigt stark kemi mellan dem som inte går att missa! Det slår verkligen gnistorna om de två! Det är ju omöjligt att missa det. Missar ni, så är ni bara blinda. Invånarna har säkert märkt det också men säger ingenting då det är ju inte deras problem, hihi!
Och så dödade ju inte Barbie hennes man med flit, det var av misstag. Det är inte direkt hans fel att Peter är död. Men han borde berätta sanningen för Julia, annars blir det ju bara värre, men samtidigt vill jag inte att han ska berätta. För jag är så rädd för hur hon kommer att reagera och hur det kommer bli för Barbie och Julia efteråt! Är jätteorolig för det. Och på tal om dom, jag älskade alla scener med dom. Särskilt den sista scenen där de delade ett Adam och Eva ögonblick som nu är en av mina favoritscener med dom!
 
Och nu problemet som militären inte berättade om för de fångade under kupolen... Barbie fick sanningen ur en soldat med hjälp av hans bricka från hans militär tid och med hjälp av Dodee som fick läsa läpparna på soldaten åt Barbie. Folk under och utanför kupolen kan ju inte höra varandra.
Soldaten avslöjade att militären planerade att sända iväg en missil mot kupolen för att krossa den. Så anledningen till att de ordnade besöksdagen var för att alla skulle få chansen att säga hejdå, inte för att säga hej. Innan de skulle sända en missil. Barbie var inte så glad och det gjorde Dodee skärrad. Med all rätt! För enligt Barbie skulle det fungera men att det skulle döda alla under kupolen. "Visitor's Day is not about saying hello, it's about saying goodbye."
Linda förslog att de skulle kunna befinna sig i skyddrummet innan missilen kom. Det fick bli under nån gammal fabrik. Över 2000 personer fick plats. Hur möjligt var detta? Men jag bryr mig verkligen inte om detaljerna, helt ärligt talat. Så det tänkte jag inte nåt mer på.
 
Joe och Norrie kysstes äntligen! Och samtidigt som de kysstes, exploderade det i luften bakom dom. Det var hur fan coolt som helst när de kysstes samtidigt som det exploderade! Det var en helt fantastisk scen! Det som exploderades var missilen. Det fungerade tyvärr inte. Kupolen är fortfarande kvar och alla lever fortfarande. Varför gick det inte? Vad är kupolen för nåt egentligen? Och hur kom den till, egentligen? Så många frågor!
Det finns dock en intressant teori på tumblr - att det skulle ha fungerat om Joe och Norrie inte kysstes/rörde varandra och att det inte fungerade för att de kysstes. Intressant teori! Det verkar ju som de två har en koppling till kupolen! Så de kanske på nåt sätt styr kupolen, men helt omedveten? Det skulle förklara varför de får anfall och mumla "De rosa stjärnorna faller. De rosa stjärnorna faller i led." För att kupolen försöker säga dom nåt? Eller jag vet inte. Jag tänker väldigt ologiskt nu, ledsen för det. Men det betyder iallafall NÅT! De måste ha en koppling till kupolen, jag är helt säker på det. Om så är fallet, varför?
 
Och fan vad arg jag blev på Big Jim när han inte lät Angie gå! Istället låste han bara in henne där och gick. Det var jättesnällt *not*. Sådan pappa, sådan son! Men så fort han fick veta att alla under kupolen kanske skulle dö, så lät han Angie gå till slut. "Du kan dö som en fri kvinna". Vilken skit orsak!
Och så jävla skönt att pastorn är död nu! Han gjorde mig verkligen seriöst irriterad med hans dumma babbel om Gud. Skit ner dig, säger jag bara! Så ni anar inte hur glad jag blev när Jim dödade pastorn! Hejdå, pastorn, ha det så bra i himlen eller helvetet! ;)
 
Jag kan inte vänta att se nästa avsnitt, som kom igår, som jag ska se strax! Jag såg i promon för nästa avsnitt, alltså som jag ska se nu snart, att helvetet kommer att bryta loss! Så spännande det ska bli att se! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: