DATUM: 2013-07-23 / TID: 00:39:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 1x04 Outbreak.

Jag såg just Under the Dome 1x04 Outbreak nyss - och det var ju så himla jävla grymt bra! Den blir bara mer och mer spännande! Jag är så glad att jag bestämde mig för att följa den för jag ångrar mig absolut inte! Stephen King's filmer är ju ett mästerverk (Cujo, The Shining, Stand by me, Djurkyrkogården bland annat) så därför trodde jag på den här miniserien - och så rätt jag hade! Anledningen till att jag såg avsnittet sent är för att jag väntade på svensk text på days. Markera texten för att läsa mina tankar! :)
 
Jag älskade alla Barbie och Julia scener som vanligt. Jag shippar ju dom som fan. De har så otroligt mycket kemi, det märks tydligt! Jag älskade att han räddade henne i stugan och deras sista scen gjorde ont att se. För Julia bad Barbie att flytta ut från hennes hus.
Men samtidigt förstår jag varför. Barbie mördade ju hennes man (hon vet fortfarande inte om den delen) - av självförsvar - och så vägrar han typ berätta varför han är i stan. Så det är väl klart att hon blir misstänksam. Jag klandrar henne inte direkt för om jag var i hennes situation så skulle jag nog göra samma sak. Fast istället skulle jag först hooka up med Barbie (Mike är ju snygg!) och sedan skulle jag bli misstänksam efteråt, haha! Men nej seriöst nu...
Hon vet iallafall lite om vem han är nu. Att han är utdrivare och tvingar folk att betala skulder åt andra, nåt sånt. Men ändå kastade hon ut honom, snyft. Jag hoppas det ordnar sig snart! För jag vill verkligen att det ska bli nåt mellan dom som det gör i boken (har beställt boken så jag ser fram emot att läsa). Kan fan inte släppa dom, de har ju kemi som sagt! ;)
 
Junior är fortfarande så störd i huvudet. Han håller Angie fortfarande fången bara för att hon "inte är sig själv". Det är ju bara fan löjligt och så fel gjort också! Varför gjorde du som du gjorde i första avsnittet? Om du vill att hon ska älska dig som du älskar henne, så gör det då på ett naturligt sätt. Prata med henne, få henne att skratta, woo henne eller nåt. Och om du känner att hon inte är sig själv, då är det ju bara att be henne om att få prata ut och så. Det hjälper inte att kidnappa! Du gör det ju bara värre! Se vad du har gjort nu, hon hatar dig nu. Hon kommer aldrig att förlåta dig nu.
Och fan att Junior är polis nu. Men det finns ett litet problem också. Jag är faktiskt plötsligt lite kluven nu mellan att hata honom och att tycka om honom. För jag såg nämligen nåt gott i honom i detta avsnittet. Så därför vill jag verkligen tycka om honom. Men han håller ju Angie fången, så jag hatar honom. Men jag vill tycka om honom. Det är svårt att tycka om honom när han håller Angie fången. Vi har åtta avsnitt till, och mycket kan hända! Så det är bara att vänta och se.
 
Joe och Norrie är så himla gulliga tillsammans! Jag shippar dom också som jag shippar Barbie och Julia! Men vad fan är det med deras plötsliga kramper och varför är de de enda som babblar om att de rosa stjärnorna faller i led? Varför just bara de? Och vad betyder det där med de rosa stjärnorna egentligen!? Och så satt Joe upp och satte upp fingret till hans mun också. Varför? Jag behöver svar fort!
Och det pekar hela tiden på att det är Big Jim och prästen som är skyldiga till kupolen. Om det är de som gjorde det, varför? Och för vad? Åh, det frustrerar mig så! Jag vill ha svar fort!
 
Och åh tack gode gud att Juniors pappa hittade Angie i slutet!!! Blev sååå glad för hennes skull. Men frågan är, kommer Big Jim att hjälpa henne? Eller kommer han att ta hans sons parti? Just detta är jag verkligen orolig för nu! Svaret får vi i kvällens avsnitt (imorgon för oss svenskarna). Spännande!
 
Jag kan inte vänta tills nästa avsnitt! Allt i serien är bara så sjukt spännande! Jag kan inte vänta att få boken i veckan som jag har beställt i torsdags, jag set fram emot att läsa boken! ;)
Postat av: TVseries

Tror Big Jim kommer hjälpa henne, eller... Nu när Junior har gjort det han gjort så vill Jim ju antagligen inte ha Angie skvallrandes på gatorna, och smutsa ner hans namn! Men vem vet, de verkar båda lite crazy, som far som son....

Svar: Jag såg 1x05 igår och jag blev så jävla förbannad på Big Jim! Och ja sen... vill inte ange spoilers med risk att du inte har sett det än :)
Micaela Sundberg

2013-07-23 @ 14:06:20
URL: http://tvseries.webblogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: