DATUM: 2013-07-27 / TID: 22:28:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Charmed säsong 5-7 sammanfattning.

Skådespelare: Alyssa Milano, Holly Marie Combs, Rose McGowan, Dorian Gregory, Brian Krause, Drew Fuller bl.a.
Skapare: Constance M. Burge
Genre: Drama, komedi, romantik, fantasy
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 48 timmar
Produktionsår: 2002-2005
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Bästa avsnittet: 5x04 Siren Song, 5x12 Centennial Charmed (för att man äntligen blev av med Cole för gott), 5x15 The Day the Magic Died, 5x18 Cat House (many feels! Mycket Leo och Piper flashbacks, love it!), 6x10 Chris-Crossed, 6x11 Witchstock, 6x13 Used Karma, 6x16 The Courtship of Wyatt's Father, 7x03 Cheaper by the Coven, 7x07 Someone to Witch over Me, 7x08 Charmed Noir (gillar såna avsnitt!), 7x13 Charmageddon, 7x16 The Seven Year Witch (Love it!), 7x20 Imaginary Fiends och 7x22 Something Wicca This Way Goes.

Bästa karaktären: Paige.
 
Värsta karaktären: I säsong 5, Cole. Han gick mig på nerverna så jävla mycket i varenda scen denna säsongen och jag fick seriöst nog av honom, så jag blev bara glad och lättad när Phoebe äntligen insåg i slutet att de inte var menade att vara tillsammans och så då blev man av med honom för gott. Skönt! Ni anar inte hur lättad jag blev! Och i säsong 6, Chris. Bara till början. Han förstörde allting mellan Leo och Piper och ändrade på en massa saker. Så jag vart förbannad och irriterad på honom. Men sedan började jag sakta men säkert tycka om honom när han började bli den sortens personen som man skulle tycka om. Och när man fick veta varför han kom från framtiden och vem han egentligen var, då pang älskade jag honom. Han vann mitt hjärta, helt enkelt. Och så i säsong 7, gillade jag inte alls avatarerna om jag ska vara ärlig. Jag vet inte varför, jag bara inte gjorde det.

Snyggaste karaktären: Leo, Chris, Wyatt och Kyle bland annat.

Bästa paret: Alltid, alltid och alltid Leo/Piper! Och jag älskade Jason och Phoebe i säsong 5 och 6 också, jag önskar att han aldrig lämnade! Hade velat ha honom och Phoebe som endgame, de som var så fina ihop. Och så älskade jag Kyle och Paige i säsong 7! Jag grät floder över deras sista scen, så ledsamt!
 
Värsta paret: Inget.

Bäst i säsongen: Leo och Piper fick Wyatt och Chris. Chris och Wyatt från framtiden. Jason och Phoebe. Kyle och Paige. Magiskolan. När Darryl började prata med systrarna igen. Och massor mer!

Värst i säsongen: När Jason lämnade. Kyle dog och blev en ledsagare (för att jag hade velat ha honom och Paige som endgame! De var perfekta ihop!), jag grät jättemycket vid deras sista scen som var så ledsamt!! När Chris förstörde allting så att Leo och Piper gjorde slut och nästan skilde sig. Zankou som bara gjorde mig lite irriterad. När Darryl nästan dog och han och systrarna började växa isär på grund av det, det var jobbigt att se för jag älskade relationen mellan alla fyra (men huvudsaken är att han började prata igen med dom senare vilket jag blev så jätteglad för!). Och några flera som jag inte kan komma på nu.

Övriga kommentarer: Säsong 5 var fantastiskt bra, säsong 6 var plågsamt som fan att se på ett bra sätt och säsong 7, wow! Jag ser fram emot att se säsong 8 som också är den sista säsongen! Snyft, det kommer att kännas tomt när jag har sett klart!

Betyg: Femte säsong får 3/5, sjätte säsong får 3/5 och sjunde säsong får 5/5 :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: