DATUM: 2013-01-01 / TID: 20:58:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The OC

The OC säsong 2 sammanfattning.

Skådespelare: Benjamin McKenzie (Ryan Atwood), Adam Brody (Seth Cohen), Mischa Barton (Marissa Cooper), Rachel Bilson (Summer Roberts), Peter Gallagher (Sandy Cohen), Kelly Rowan (Kirsten Cohen), Melinda Clarke (Julie Cooper), Tate Donovan (Jimmy Cooper), Alan Dale (Caleb Nichol) bl.a.
Skapare:
Josh Schwartz
Regissör:
Josh Schwartz
Genre:
Drama, komedi, romantik
Åldersgräns:
11 år
Speltid:
16 timmar
Produktionsår:
2004-2005
 
MYCKET SPOILERS SÅ LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Vi får återigen följa förvecklingarna i Orange County, en värld full av skiftande lojaliteter och mörka hemligheter. Ryan och Marissa, och Seth och Summer upplever en nytändning, medan Sandy och Kirstens 20 år långa äktenskap hotar att gå i kras. Julies förflutna hinner ikapp henne och skapar problem, och andra skumma typer dyker upp...

Bästa avsnittet: Som vanligt, så älskar jag många avsnitt. 2x04 The New Era, 2x05 The SN.O.C, 2x06 The Chrismukkah that Almost Wasn't, 2x08 The Power of Love, 2x13 The Father Knows Best, 2x14 The Rainy Day Women (spider-man kyss!!), 2x15 The Mallpisode, 2x20 The O.C Confidential, 2x22 The Snowdown, 2x23 The O.SEA och säsongsfinalen 2x24 The Dearly Beloved. Mest säsongsfinalen för att det slutar så spännande med att Marissa skjuter Trey för att rädda Ryan. Hur ska det nu gå i säsong 3?

Bästa karaktären: Fortfarande Seth och Summer! Tillsammans är de mäktiga för alltid! ;)
 
Värsta karaktären: Marissa! Jag gillar henne i säsong 1, men inte i säsong 2. För hon är allmänt jobbig och en sån extrem bitch mot hennes mamma Julie då! Självklart är hon ingen vidare mamma ibland, men hon vill ju bara väl! Så när Marissa är jobbig eller en bitch mot Julie i den här säsongen, vill jag då bara seriöst strypa henne! Hon är ju bara så patetisk då. Särskilt i nåt avsnitt från början av säsong när hon kastar möbler och skriker i ansiktet på Julie vid poolen. Det är ju bara så otroligt pinsamt! Men när det bara är hälften av avsnitten kvar då blir hon densamma igen som i säsong 1, tack och lov!
 
Snyggaste karaktären: Seth Cohen så klart - always and forever! Bara min fina, nördsnygga Seth! ♥
 
Fulaste karaktären: Ryan har den värsta frisyren i nästan hela säsong 2 så jag säger honom! Det är verkligen ingen vacker syn! Kan nästan inte stå ut med att se på honom då ibland, haha! Fast han blir bättre sen mot slutet, tack och lov! x)

Bästa paret: Seth och Summer helt jävla klart - always and forever! Jag älskar dem bara så mycket! Hur kan man seriöst inte älska dem liksom!? ♥
 
Värsta paret: Zach och Summer! Varje gång jag ser dem tillsammans, så väntar jag bara hela tiden på att Summer skulle inse att Seth är den rätte. Visst är de söta tillsammans ibland, alltså Zach och Summer, men för mig så hör Seth och Summer ihop! Just därför! :)

Bäst i säsongen: Allt! Det har hänt så mycket att jag inte kan komma på alla! Men jag kan säga en: Seth och Summers spider-man kyss! Klicka här för att se! Så otroligt jävla fint!  ♥

Värst i säsongen: Förutom Zach och Summer, så finns det ingenting som jag inte gillar med säsong 2. Jag är nöjd med varenda minut! ;)

Övriga kommentarer: Jag säger detsamma som jag alltid har sagt alla senaste gångerna jag sett om säsong 2: det är en jättebra säsong fullt av mycket drama liksom säsong 1! Jag kommer aldrig nånsin att tröttna på den! Den är tveklöst en av de bästa tvserierna som jag har sett i mitt liv, som sagt!

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: