DATUM: 2013-01-31 / TID: 01:47:00
KATEGORI: Böcker, Film

Beautiful Creatures.

Jag bröt tyvärr mitt löfte igår när det gäller att läsa Beautiful Creatures! Jag sträckläste den igår ändå trots att jag hade sagt åt mig att ta det lugnt. Innan jag läste ut den igår hade jag lyckats kanonbra att bara läsa ett eller två kapitel om dagen sen den 23 januari då jag fick boken.
Men igår när jag lade mig och skulle bara läsa max två kapitel som vanligt, var det droppen! För det började hända saker mycket i boken, så jag blev ännu mer fängslad och kunde då bara inte släppa boken ifrån mig. Så då pang, jag läste flera kapitel istället för bara två. När jag var klar, var det då klockan fyra på morgonen. Och jag bara hade tre kapitel kvar. Då tänkte jag men så fan heller och läste ut den istället för att spara på de sista kapitel tills idag!
 
Min slutsats om boken? Så sjukt jävla bra!! Jag blev helt fängslad redan efter bara två eller tre sidor. Inte ofta det händer mig! Det har bara hänt med Twilight böckerna, Fallen Ängel böckerna och Frost böckerna.
Men nu tillbaka till boken... den är så obeskrivligt bra! En mycket fängslande berättelse, och en mycket fängslande kärlekshistoria!
Helt ärligt så tycker jag faktiskt, förvånade nog, på nåt sätt att den är bättre än Twilight! ;)
 
Det återstår att se om filmen, eller filmerna (bok 2, 3 och 4) om första filmen blir en stor succe, också kommer att bli bättre! Jag slår vad om att det kommer de att vara med tanke på att jag tycker boken är bättre! Missförstå inte nu, Twilight kommer absolut alltid att vara min första stora kärlek. Men nu har jag en ny kärlek - Beautiful Creatures! ♥

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: