DATUM: 2013-02-02 / TID: 01:05:00
KATEGORI: Gifs, Sammanfattningar, The Vampire Diaries

4x12 A View to a Kill (mycket spoilers).

Jag såg det senaste avsnittet av The Vampire Diaries 4x12 A View to A Kill idag och jag är blyförbannad! Jag är verkligen förbannad på Elena! Vad tusan har hänt med henne egentligen!? Varning för ett mycket långt inlägg (och mycket spoilers) med troligen en massa fel stavelser som jag inte orkar ändra på! Jag var bara tvungen att skriva av mig, av min ilska!
 
Den rara, söta Elena hade ALDRIG VELAT döda oskyldiga. Och nu när hon är vampyr, så är hon okej med att döda oskyldiga!? Vad tusan har hänt med henne och med hennes moral!? Att hon ens kom på idén att döda Kol...! Tusentals oskyldiga vampyrer fick dö på grund av hennes jävla, äckliga själviskhet! Hon sa att hon skulle göra allt för att skydda sin bror. Jag vet inte hur hon i all friden tänkte där! Hon är fanimig INTE den enda som har en bror!? Kol var Klaus bror! Kol var Rebekahs bror! Kol var Elijahs bror! Och nu dödade hon och Jeremy Kol bara pga botemedlet!? Fattar de inte hur dom känner sig nu!? Och Klaus reaktion när han såg hur syskonen stod där efter att de precis hade dödat Kol... OH MY GOD! Att se honom tårögd...Jag dooog som fan! Stackars honom! Och fuck you till Bonnie, din jävla häxa, som stängde in honom i vardagsrummet med magi!
 
Elena är inte den enda som jag är arg på i detta avsnittet. Jag är också arg på Damon och Stefan - mest Damon. Hans snack med Klaus... vad fan menade han med att allt han gjort hade en mening? Hur fan kan det vara en mening! Han har dödat Jeremy en gång, han har dödat Alaric flera gånger, han har dödat Lexi och han har kontrollerat & utnyttjat Caroline som fan under hela säsong 1 och flera saker mer - hade allt det en mening!? Seriöst, Damon!? En mening, verkligen!? Vilket jävla, rena skitsnack du kom med till Klaus!
Och att du sa Klaus är värre än dig och alla andra...!? Hur kan han vara värre? Du är ju inte ett dugg bättre själv och inte Stefan heller och alla andra! Allt hemskt ni ALLA har gjort är lika oförlåtligt, inte bara Klaus dåliga handlingar!
Och jag är, eller var, arg på Stefan för att han lurade Rebekah genom roligheter och gamla minnen på skolan så att Matt kunde leta efter dolken hemma hos henne som Stefan sedan skulle dolka henne med. MEN tack och lov så ändrade han sig efter hennes tal om att bli en människa igen, till skillnad från horungarna Jeremy och Elena som dödade Kol. DEN Stefan älskar jag, för den Stefan tänker alltid eftertänksamt. Så jag är därför inte lika arg på honom längre.
 
Och jag förstår inte varför Elena har problem med Rebekah? Jag förstår inte. Hur kan Rebekah vara värre än Elena? Har alla glömt varför Rebekah ens dödade Elena? Det var av hämnd för vad Elena har gjort mot henne och Klaus innan (och naturligsvis för att Alaric skulle sluta jaga the Originals). Att Elena tycker Rebekah är så hemsk bevisar bara hur dum hon är i huvudet, hon är ju inte ett dugg bättre själv!
Och att hon tycker Stefan gör fel som umgås med Rebekah? Damon då? Han är inte precis en ängel heller då han själv har umgåtts med Rebekah förut också, inte bara Stefan!
 
Och är det bara jag eller har ni också nånsin tänkt på det här att det faktiskt är gänget som gör en massa skit mer mot the Originals än vad de gör mot dom? Rättare sagt, de har inte ens gjort nåt mot gänget faktiskt - förutom det Klaus gjorde under ritualen i säsong 2 avsnitt 21 förstås. Men jag snackar om EFTER. Och för att inte tala om allt vad Klaus har gjort för att hjälpa alla att hitta botemedlet - vad har han fått tillbaka av dem? INGENTING, inte ens ett tack. Istället håller de på och dödar hans syskon. Herregud, säger jag bara!
 
Och gud, så jävla barnslig Damon var i slutet också! Att säga rakt ut till Stefan mitt framför näsan på Elena om att Stefan har legat med Rebekah i förra avsnittet bara för att se hur Elena skulle reagera, bara för att han var osäker efter vad Klaus sa till honom innan om Stelena? Verkligen, Damon!? Verkligen?
Och därav Elenas reaktion att Stefan har legat med Rebekah... har du glömt att Damon också låg med Rebekah direkt när du har sagt nåt elakt till honom? Så sluta blänga på Stefan så där!
 
Och DET ENDA FINA i detta avsnittet var när Klaus frågade Damon om råd. Om hur han skulle få Caroline att förlåta honom för vad han gjort med Tylers mamma. Jag bara dooog. Fina, fina, fina Klaus! Jag hoppas verkligen att vi åtminstone får se en Klaroline-kyss innan Klaus lämnar TVD för hans egen spinoff-serie! Hoppas, hoppas, hoppas! Annars vet jag inte vad jag ska göra med mitt Klaroline-hjärta! ♥
Postat av: Pea

Sv: Tycker så synd om Damon alla gånger, men dock saknar jag Alaric mest!! :(

Svar: Ja, jag tycker synd om Damon lika mycket ALLA gånger. Men jag snackar nu om FAVORIT - min är som sagt den med Rose och Alaric :)
Micaela Sundberg

2013-02-02 @ 17:42:47
URL: http://misssoderberg.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: