DATUM: 2013-12-05 / TID: 15:41:24
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 1x08-1x09.

Jag älskade alla scener med Elijah och Hayley! De är så fina tillsammans! Vill fanimig att det ska ske nåt snart! Jag blir fan bara galen av deras exploderande kemi. Men samtidigt är jag ändå glad på något sätt att det går långsamt framåt för dem. På så vis och sätt blir det då mer spännande. Men jag hoppas inte att det blir FÖR långsamt bara, för jag vill inte behöva att bli ännu galnare av att se dom ihop haha ;)
Och äsch vad hemskt det var när Elijah hittade Celeste död. Mördad av hans egen bror, Klaus. Så jag kan fullständigt förstå varför Elijah sa "Snälla nej" till Hayley när hon rörde hans fingrar med sina i bilen. För han är rädd att om han ger sig in i något sånt med Hayley så skulle Klaus döda henne som han dödade Elijahs älskade Celeste och det vill inte Elijah ska hända. Så jag kan förstå att hans växade känslor för Hayley är komplicerat nu.
 
Jag gillar Klaus och Cami mer och mer - men bara som vänner! Det FÅR ABSOLUT INTE bli nåt mer än så eller annars blir jag förbannad på dig, Julie Plec. Och jag gillar även Cami mer och mer också. Hon är tuff som vågar säga vad exakt hon tycker till Klaus. Väldigt vågat med tanke på att Klaus kan lätt bli aggressiv så att han gör henne illa om hon säger såna saker.
Men samtidigt kan jag inte sluta undra över varför Cami ens ska vara med i serien egentligen? Den tjejen är ju inget annat än bara någon tjej som Klaus utnyttjar och gör tvång på - vilket är jättetråkigt och orättvist mot henne, tycker jag.
 
All credit till Rebekah som bröt nacken på Tyler! Det är nog avsnittets största höjdpunkt! ;)
 
Haha, man kan inte annat än att älska Klaus när han blev totalt badass där i slutet mot Marcels vampyrer. Jag tyckte dock riktigt synd om Marcel när det hände, men det här var faktiskt ändå hans eget fel. Han trodde ju verkligen att han skulle kunna vinna över Klaus. Ingen har ju en chans mot den mannen! Jag hoppas att Marcel tänker efter nu till nästa gång.
Och Rebekah!? Hur kunde du förrådda din egen bror? Jag kan självklart förstå varför hon gjorde det hon gjorde med tanke på allt som Klaus gjorde mot henne över tusen år. Men att hon skulle förrådda honom trodde jag aldrig skulle faktiskt hända. Så jag blev lite ledsen över att nåt sånt skulle behöva hända för att hon skulle få sitt lyckliga slut.
Och för att inte tala om Klaus tal till Elijah och Rebekah om hur han kände! Jag tyckte så jävla synd om honom. När han grät, då dog jag. Jag står inte ut med att se honom så här ledsen. Elijah och Rebekah ger ju Klaus aldrig en chans vilket är tråkigt tycker jag. Men efter hans rörda tal, hoppas jag att det blir en ändring på det snart nu när de äntligen vet hur han verkligen känner sig. Det suger verkligen att avsnittet slutade med att de alla blev ovänner. Och sist men inte minst, all credit till Joseph Morgan! Han är en grymt jävla bra skådis, fullkomligt brilliant! Jag slutar aldrig imponeras över hans skådespel! :)
 
Nu har man sett årets sista avsnitt av The Originals nu. Äsch vad jag hatar verkligen uppehåll. Serien kommer tillbaka igen den 14 januari 2014.
 
Jag älskade att Klaus blev vän med sina syskon igen och att han bjöd hem dem. Det var på tiden att de alla blev vänner igen! Jag hatar verkligen när de är ovänner för jag älskar verkligen deras relation hur komplicerat det än är mellan dem. Jag älskade också att Elijah bad honom om ursäkt :')
 
Jag älskade scenerna med Josh och Davina. Älskar deras vänskap! Jag älskar att se en vampyr och en häxa vara vänner. Mer av dem tack!!!
 
Vad spännande det blev när Klaus fick reda på några av hans släktingar. De måste fortsätta med denna storylinen! Nu verkar det som han vill skydda dem i hemlighet och det gillar jag. Det är ju fan tusen gånger bättre än att döda varenda varulv som Klaus gav vampyrerna ordern att göra! :O
 
Elijah och Hayley fortsätter att göra mig GALEN! Kemin mellan dem bara växer och växer för varje avsnitt som går, det är bara så exploderande att jag inte står ut. De är som Klaus och Caroline. Och då menar jag inte att de är som dem utan att jag känner för dem på exakt samma sätt som jag känner för Klaus och Caroline. Jag älskade kramen fullständigt, det var så jävla fint. Fan vad nära de var på att kyssas! När det såg ut som de ville det, då jag bara "Ja, kyss varandra! Kyss varandra bara!" och när det inte hände, då jag bara "Åh lägg av!". Även om jag verkligen önskade att de hade kyssts där och då i balkongen, så blev jag ändå lite glad att det inte hände. För jag gillar att det går lite långsamt fram för dem. Hoppas som sagt att de inte drar ut på det för länge bara, särskilt inte säsongen ut!
 
Den sista scenen med Klaus och Marcel var så fin. Jag har alltid gillat deras vänskap. Så nu när de kanske kan bli vänner igen trots allt, då hoppas jag verkligen inte att Klaus på något sätt ska förstöra det igen snart. För jag hatar att se dom vara ovänner. Det vore verkligen inte roligt om de blev ovänner igen nu när de äntligen börjar bli vänner igen trots allt som hänt på vägen :)
 
Oj, vad spännande det slutade! Davina hjälper Cami nu att komma ihåg allt! Ska bli så spännande att se vad som kommer hända med henne nu när hon snart kommer att minnas allt som Klaus compelled henne till att glömma! Jag slår vad om att hon kommer vara sjukt förbannad och rädd. Spännande!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: