DATUM: 2013-08-25 / TID: 23:27:00
KATEGORI: Serienyheter, Övriga tvserier

Life Unexpected.

Life Unexpected handlar om Lux Cassidy som hela sitt liv har slussats runt mellan olika fosterhem. När hennes sextonårsdag närmar sig ser Lux chansen att äntligen bli fri. Allt hon behöver är en underskrift från sina biologiska föräldrar. I pilotavsnittet begär hon ut dessa uppgifter och ger sig av för att finna dem. Hennes mamma visar sig vara självaste Cate Cassidy, en i Oregon känd radiopratare som Lux regelbundet har lyssnat på under hela sin uppväxt. Sin biologiska pappa finner Lux i Nate Bazlie, en slacker som gärna sover till lunchsnåret och driver en egen bar. Att för första gången träffa sina biologiska föräldrar för att be om en underskrift och vända på klacken visar sig dock lättare sagt än gjort - i synnhet som känslorna väller fram.

Ida är medlem på Netflix så när jag inte kunde sova i fredags fick jag kolla vad jag ville där. Och jag fann Life Unexpected som jag alltid hade velat se, så jag blev jätteglad då serien ju inte finns nånstans med svensk undertext.
Så jag kollade på det första avsnittet och jag gillade det skarpt som fan!!! Så igår blev jag medlem på Netflix och nu idag såg jag två avsnitt. Och jag är helt kär i serien nu, den är så otroligt bra och mysig! Jag vet att den har blivit nedlagd efter säsong 2 men det hindrar mig inte från att vilja se den ändå. Så jag ska njuta som fan av de två säsongerna som finns.
I skådespeleriet ser vi Britt Robertson som tonårstjejen Lux (henne kan ni även se som Angie i Under the Dome) - och Shiri Appleby (känd som Liz från Roswell) och Kristoffer Polaha som föräldrarna Cate och Nate. Och så ser vi också Kerr Smith (känd som Kyle i Charmed) som Cates fästman Ryan.
Och jag shippar Bug (snygg, snygg, snygg!!!) och Lux! De är så fina!!! Och jag hejar faktiskt på Nate och Cate! Jag hoppas de blir ihop snart!
Ja, nu ska jag njuta av det fjärde avsnitt innan det är läggdags då jag ska vakna kl fem imorgon ;)
Postat av: Julia

Ååååh, såg klart den för inte så jättelängesen och den är verkligen så himla bra och mysig!! Älskade den verkligen :) Kram.

Svar: Ja, eller hur!? Så glad att jag äntligen fann den på Netflix efter att ha letat länge! ;D så grymt bra ju! Det är sååå synd att serien blev nedlagd :( men det hindrar mig ändå inte från att se! ;)
Micaela Sundberg

2013-08-26 @ 00:05:03
URL: http://buffalo-blues.tumblr.com
Postat av: Sarah - seriefreak

Visst är den bra?! Äääälskar Bug och Lux tillsammans!!! :D

Svar: Åh, ja som fan! Bug och Lux är så fina! Det suger att de inte är endgame i slutet :(
Micaela Sundberg

2013-08-26 @ 11:23:57
URL: http://seriefreak.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

åh, det är en av mina favorit serier någonsin!

Svar: Detsamma! Den har blivit en av mina favoriter nu! ;D så jävla synd att den blev nedlagd efter säsong 2. Om CW inte ville ha den kvar, kunde de åtminstone ha beställt en säsong till ändå bara för att ge den ett riktigt avslut! :( som de gjorde med Nikita, den fick säsong 4 med 6 avsnitt.
Micaela Sundberg

2013-08-26 @ 16:50:34
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Karostvserier

Såg den serien ganska nyligen, den är jättebra! :D

Svar: Ja, eller hur!? ;D
Micaela Sundberg

2013-08-26 @ 19:17:49
URL: http://karostvserier.blogg.se
Postat av: Sarah - seriefreak

Ja men exakt! Serien får ju ett avslut men hade velat ha en säsong till och ett bättre avslut haha

Svar: Ja, jag läste nånstans att den fick ett avslut ändå trots allt men att det kunde ha slutat bättre om den hade fått en säsong till! Så jag får lita på er ord! :)
Micaela Sundberg

2013-08-26 @ 20:10:50
URL: http://seriefreak.blogg.se
Postat av: Sarah - seriefreak

SV; Exakt! Ja, det får du göra :D

Svar: ;P
Micaela Sundberg

2013-08-27 @ 08:10:36
URL: http://seriefreak.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: