DATUM: 2013-08-17 / TID: 23:55:00
KATEGORI: Allmänt, Tidsfördriv, listor

Dag 17: Ditt bästa barndomsminne.

Mitt bästa barndomsminne? Inte direkt så svårt! Här har ni ett som jag troligen redan har skrivit om i min gamla blogg.
En gång när jag och en av mina bästa vänner Therese bakade chokladrutor så fick vi fika efteråt. En av personalen på elevhemmet som hette Anders jobbade då - både över kvällen och natten. När vi hade ätit en chokladruta så ville vi ha en till. Det var ju så himla gott! Men tyvärr så sa han nej. En av de fåniga reglerna på vårt elevhem var ju att vi typ aldrig fick äta mer än en kaka. För att de är onyttiga.
Så när vi hade fikat klart, gick vi in på mitt eller hennes rum och då fick vi en galen idé. Vi diskuterade och bestämde oss slutligen att vi skulle smyga på natten och äta upp alla chokladrutor. Ja, allt. Vi bestämde att det var jag som skulle vakna och smyga in till henne och väcka henne.
Och det gjorde jag. Jag vaknade drygt kl ett-två och smög in till Thereses rum så tyst jag kunde. Det var långt från mitt till hennes rum. Mitt rum låg genom en dörr i köket. Jag måste förbi vardagsrummet där personalen, som jobbade över nätterna, brukade sova. Men Anders märkte ingenting! För jag gjorde mitt bästa att smyga så tyst och försiktigt som jag kunde.
Jag väckte Therese som var sjukt trött och jag bara sa "Kommer du ihåg? Nu ska vi äta upp alla chokladrutor!". Vi höll seriöst på att skratta men vi kämpade emot. För om vi skrattade så skulle Anders höra. Vi smög in till köket och där låg chokladrutorna på ett fat. Vi var redo att ta alla, men sen plötsligt ångrade Therese sig i sista minuten och sa att tänk om Anders skulle bli arg? Jag funderade och sedan höll jag med. Så till slut bestämde vi oss för att dela på en chokladruta istället och det gjorde vi också. Sedan skyndade vi oss att lägga oss igen.
På morgonen när vi skulle äta frukost, så hade vi väldigt dåligt samvete. Så vi berättade allt för Anders om vad som hade hänt. Och till vår stora överraskning skrattade han bara och sa "Men vad busiga ni var!". Det gjorde inget alls för honom. "Ååååh! Vi kunde ju ha ätit upp alla!" tänkte vi xD
 
Dag 1: Berätta kort om dig
Dag 2: 10 fakta ingen vet om dig
Dag 3: Något eller någon som du saknar
Dag 4: Dina 5 favoritfilmer
Dag 5: En film som får dig att gråta
Dag 6: En sak du aldrig kommer att göra
Dag 7: Din favoritmaträtt
Dag 8: En maträtt du avskyr
Dag 9: Beskriv din drömkille
Dag 10: Berätta om ditt husdjur
Dag 11: En bild av din handstil
Dag 12: Din förebild
Dag 13: 5 saker du önskar dig just nu
Dag 14: Något du är rädd för
Dag 15: Din drömresa
Dag 16: En film du aldrig tröttnar på
Dag 17: Ditt bästa barndomsminne
Dag 18: En bild av dig själv som barn
Dag 19: En bild av dig själv nu
Dag 20: Din favoritkaka
Dag 21: Ditt favoritdjur
Dag 22: Vilken kändis vill du dela garderob med
Dag 23: Din största crush just nu
Dag 24: Ditt favoritcitat
Dag 25: Din favoritförfattare
Dag 26: Dina 5 favoritböcker
Dag 27: Vad tänker du på nu
Dag 28: Din högsta önskan
Dag 29: Vem vill du byta utseende med
Dag 30: Ditt motto
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

hahahaha, guuud va guligt! :´)

Svar: Hahaha! ;D det där är bara en av många saker. Det finns massor mer olika saker som vi hade hittat på! xD
Micaela Sundberg

2013-08-19 @ 20:17:16
URL: http://torpenbergs.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: