DATUM: 2013-04-18 / TID: 16:08:00
KATEGORI: Film, I want, The Mortal Instruments

Jag vill se ♦ City of Bones.


Denna vill jag också se! Den är baserad på den första boken i The Mortal Instruments serien (av fem böcker tror jag?). Boken kommer ut på svenska i juni och heter Stad av skuggor som jag ofc ska köpa! Bland rollerna finns Jamie Campbell Bower (Caius i New Moon och BD2), Lily Collins, Kevin Zegers, Jonathan Rhys Meyers och Lena Headey. Den har svensk biopremiär den 23 augusti 2013.
 
När Clary Fray ger sig iväg till Pandemonium Club i New York City blir hon vittne till ett mord som begås av tre tonåringar som bär bisarra vapen och vars kroppar är täckta av märkliga tatueringar. Plötsligt går offrets kropp upp i rök. Hur ska hon kunna tillkalla polis när mördarna inte längre syns till när det inte finns något, inte ens en droppe blod, som talar om att ett mord begåtts? Offret, en pojke – var det förresten en pojke? – har ju försvunnit. Det här blir Clarys första möte med skuggjägarna – krigare som har till uppgift att förinta demoner som finns på jorden. Det är också hennes första möte med Jace, en skuggjägare som ser ut som en ängel, men som har ett hett temperament. Inom ett dygn har Clary dragits in i Jaces värld efter att hennes mamma försvunnit och hon själv blivit attackerad av en demon. Men varför är demonerna intresserade av vanliga dödliga som Clary och hennes mamma? Och hur kommer det sig att Clary plötsligt fått förmågan att se det osynliga?
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Jag längtar verkligen ihjäl mig efter denna film.

Svar: Detsamma, den ser verkligen bra ut! Längtar ihjäl mig efter att kunna köpa boken på svenska när den släpps i juni! ;D
Micaela Sundberg

2013-04-19 @ 22:52:56
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Böckerna är guld! :)

Svar: Ja, jag förstår det! Jag ser fram emot att få läsa böckerna på svenska! Vad jag vet är att andra delen kommer ut på svenska i hösten -13, tredje delen i våren -14 och så vidare. Så glad att slippa vänta så länge emellan varje bok som jag gjorde med Fallen Ängel trilogin och Frost trilogin! När Fallen Ängel först kom ut i maj -10, köpte jag den direkt. Sedan tvingades jag vänta i ett år på uppföljaren och när den väl släpptes i maj -11 så köpte jag den direkt och sedan tvingades jag vänta i ett år igen på tredje boken som släpptes i maj -12 som jag även köpte direkt och nu har jag väntat i ett år på den fjärde och sista boken - som kommer nu i maj! Äntligen, bara en månad kvar! Jag har väntat lika länge detsamma med Frost böckerna av Maggie Stiefvater och även uppföljaren till Rör mig inte! av Tahereh Mafi som äntligen släpptes nyligen den 8 april. Nu läser jag den lugnt och fint ;)
Micaela Sundberg

2013-04-20 @ 13:34:16
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Haha, vet precis hur det är. Fast jag har lite förtur som läser på engelska, då finns oftast i alla fall EN bok mer än på svenska, :) Tahereh's serie är så himla bra, även fallen ängel! Me like.

Svar: Haha precis, du har tur. Men jag föredrar böckerna på svenska eftersom det är lättare för mig att läsa då svenska är mitt andra språk och teckenspråk mitt första. Så det är därför svårt för mig att läsa böckerna på engelska. Att se filmer eller tvserier med engelsk undertext om det inte finns svensk undertext har jag inget problem med alls. Men det har jag med böckerna, för jag blir lätt så uttråkad eftersom jag inte alltid förstår allt ;p
Micaela Sundberg

2013-04-21 @ 01:29:39
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Ah okej, jag förstår! Engelska har nästan blivit som mitt första bokspråk, jag började läsa det för så länge sedan att jag nästan bara har engelska böcker hemma nu, :)

Svar: Okej :p jag har en hel olästa böcker i hög som jag ska försöka ta itu med nu i sommar. Förutom "Femtio nyanser av honom" och "Femtio nyanser av mörker" som jag inte ska läsa färdigt och som jag ska försöka sälja sen. Jag har ångrat mig ordentligt att jag köpte dem. Jag läste bara de första 200 sidorna av den första boken innan jag gav upp. Det var alldeles för mycket äckligt snusk och jag bara kände mig illa till mods hela tiden när jag läste den. Det är verkligen inte min typ av böcker! Äsch, äsch!
Fantasy med förbjuden/omöjlig kärlek vid sidan om är mer min typ av böcker. Som Twilight böckerna, The Host/Genom dina ögon, Fallen Ängel böckerna, Frost böckerna, Rör mig inte!, Rädda mig inte!, Varma kroppar och Beautiful Creatures till exempel. Just nu planerar jag som sagt att läsa The Mortal Instruments serien, The Hunger Games serien (finns med bland min hög med olästa böcker) och resten av Beautiful Creatures serien ;)
Micaela Sundberg

2013-04-21 @ 11:46:04
URL: http://torpenbergs.blogg.se/
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Åh du gillar samma som jag då, :) Härligt! YA böcker liksom, me like. Haha, ska inte ens försöka läsa 50 shades of gray, jag kommer bara ligga och känna mig illa till mods mahhaa.

Svar: Hahah, precis! För det mesta satt jag bara och kände mig illa till mods när jag läste Femtio nyanser av honom. Äsch. Den är inte ens i närheten av bra heller! Äsch ännu en gång :P
Micaela Sundberg

2013-04-21 @ 19:31:17
URL: http://torpenbergs.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: