DATUM: 2013-04-24 / TID: 21:04:02
KATEGORI: Allmänt

The first day.

Jag hade en grym dag idag! Idag började jag min första dag på praktiken på hunddagiset. Och det gick hur bra som helst! Jag hade haft jättekul idag och personalen är verkligen trevliga! Till och med de andra praktikanterna också. Jag ska berätta vad jag gjorde idag;
 
På den första promeneraden på morgonen gick jag först ut med en av de finaste raserna från Tyskland vars rasnamn jag har glömt, en go tik som heter Wilma. Det blev ca 40 minuter. Hon var så vild och sååå busig! Hon retade mig genom att bita och dra i hennes koppel hela tiden. Vilken retsticka! Tänkte jag roat. Till slut fick jag henne att sluta. Hon viftade fortfarande på sin svans ändå trots det och hon såg plötsligt helt oskyldig ut med sina valpögon och såg ut att tänka "Men vad har jag gjort? Jag är oskyldig!". Haha, hur söt som helst!
Och när vi var på dagiset igen, bytte jag till en golden som heter Lewis. Det blev också ca 40 minuter för honom. Han var så go, så mysig och så lugn under promeneraden samtidigt som han var så otroligt lat och envis också! På ett bra och gulligt sätt, självklart. Jag fick dra honom då och då på vägen tillbaka till hunddagiset, jag fick kämpa utav helvete varje gång. Han var för, för, FÖR stark! Han var verkligen envis som en åsna när han vägrade att fortsätta att gå. Lat som fan men mysig hund! ;D
 
Sedan hade vi ögonkontakt-träning med hundarna. Jag valde Lewis, naturligstvis. Och han var så duktig och lydig! Jag fick ögonkontakt med honom varenda gång och jag belönade honom varenda gång. Vilken hund! Stor, go, mysig, lugn, lat och envis hund.
 
Sedan hade vi lunch.
 
Efter lunchen blev det en andra promenerad på ca 20 minuter för varje hund. Jag valde Azlan, som är en av de vackraste raserna från Schweiz - berner sennenhund. En av mina favoritraser! Han var, precis som Lewis, så mysig och lugn under promeneraden. Men skillnaden var bara att han inte var lat. Han drog inte i koppeln heller. Jösses, han är bara så fin!
Och sedan bytte jag till David, en brun hund - vars rasnamn som jag inte vet - som är en fd gatuhund från ett land vars namn jag inte vet hur man stavar, och Bosse som är en Jack Russell. De är kompisar och trivs så bra tillsammans, därför är de alltid tillsammans under promeneraden. Så därför gick jag med två hundar samtidigt efter Azlan. De var hur lugna som helst. Vilda men ändå lugna - och lydiga. Ashärliga hundar också!
 
Lite senare hade vi agilly träning inför hunddagisets 1-årsdag den 23 maj som vi då ska visa upp för hundägarna. Spännande! Jag fick träna två hundar. Jag trodde inte att jag fick på grund av min brist på erfarenheten, men det fick jag självklart. Först tränade jag Azlan som var så duktig och lydig. Sen tränade jag Chilli som också var så duktig och lydig! ;D
 
Och när det började regna hektiskt, så fick vi avbryta. Och då satt vi bara inne och pratade. Vi gosade med hundarna, städade och bara pratade om allt möjligt. Hur trevligt som helst! Och alltflera började också komma för att hämta hem sina hundar. Många av personalen och alla praktikanter slutade för idag. Så chefen, tolken och jag var ensamma kvar, då fick jag sluta en timme tidigare. Jag skulle ha slutat kl fem egentligen, men jag fick sluta kl fyra. Jag tackade för en trevlig dag och sa att vi ses imorgon.
 
Sedan gick jag hem. Helt nöjd efter hur det har varit idag. Redan efter första dagen trivs jag verkligen där! Jag ser fram emot tre månaders praktik där! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: