DATUM: 2013-04-17 / TID: 22:16:21
KATEGORI: Film, The Twilight Saga

Bio: The Host (2013).

Jag kom precis hem nyss efter att ha varit i Jönköping och sett The Host på bio. Och den är så sjukt jävla bra! Den är så mycket bättre än förväntat, bara så obeskrivligt bra! Jag vet knappt vart jag ska börja. Varje sekund, varje minut, varje timme... är perfekt! Jag älskar varenda minut och då menar jag verkligen varenda minut! Jag blev inte ett dugg besviken!
 
Och kärlekshistorien är bara så finfin särskilt Ian och Wanda som är så fina ihop! Och även Jared och Melanie är underbara också, men de slår inte Ian och Wanda! Jag till och med fällde ett par tårar då den har sina sorgliga men fina stunder - som goodbye-scenen med Ian och Wanda till exempel.
Och om jag ska vara ärlig så är filmen ju till och med bättre än Twilight serien också även om den ofc alltid kommer att vara min första stora kärlek. Regissören och manusförfattaren har gjort ett sjuhelvete jobb med att följa boken! Bra jobbat! Och för att inte tala om skådespelareinsatserna också, de alla är fullständigt fantastiska! Framför allt Saoirse Ronan som spelar Melanie och Wanda. Hon har gjort ett otroligt bra jobb med att skilja på deras personligheter, man kan se när hon är Melanie och när hon är Wanda. All credit till henne!
 
Nu längtar jag bara som en galning tills Stephenie Meyer avslutar andra boken i The Host serien (om hon ens har börjat skriva än?) så att det kan bli en uppföljare! Med tanke på hur filmen/boken slutar. Det finns en stor chans nu att andra boken också blir en film då filmen äntligen har fått in mer än sin budget nu! Och sist men inte minst; SE DEN! SE DEN! SEEEEE DEN! ♥
 
Postat av: SERIESNACK.SE

Ian och Wanda har blivit mitt nya stora ship haha! Älskar dem.

Svar: Detsamma! De är så fina båda i filmen och i boken! Har du läst boken? :P
Micaela Sundberg

2013-04-18 @ 07:23:09
URL: http://seriesnack.se/
Postat av: SERIESNACK.SE

SV: Nej, jag har inte det! Men jag ska läsa den inom några veckor. :) Blev så sugen.

Svar: Ja, gör det! Boken är sååå bra! Men det tar lite tid att komma in i boken helt. För de flesta tog det 80-100 sidor innan man äntligen kom in i boken. Liksom det gjorde för mig :) så var förberedd på att den kan vara lite seg de 80-100 första sidorna! :)
Micaela Sundberg

2013-04-18 @ 18:35:32
URL: http://seriesnack.se/
Postat av: Sofia - En blogg om tv-serier

Jag älskade boken, men jag håller med om att det tog nästan 100 sidor innan man kom in i den, men sen kunde man inte lägga ifrån sig den. Jag måste försöka få tid att gå på bio! :)

Svar: Ja, precis. Jag kunde verkligen inte lägga den ifrån mig när jag väl kom in i boken :P ja gör det! Det är så värt att spendera 110 kr för att se filmen på bio, den är sååå bra! ;D
Micaela Sundberg

2013-04-18 @ 21:01:12
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: