DATUM: 2012-12-03 / TID: 14:55:49
KATEGORI: One Tree Hill, Tidsfördriv, listor

OTH dag 1 - favoritsäsong.

Favoritsäsong? Hmm... ganska svårt då varje säsong är så bra på olika sätt, även säsongerna 7-9 utan Lucas och Peyton är också så bra! För att inte vara tråkig och välja säsong 1, som ju alltid kommer att vara bäst, så står mitt val mellan säsong 8 och 9 nu. Det är ett väldigt jämnt val för jag gillar båda lika mycket! Det gör det bara svårare att välja. Men måste jag välja, så... låt mig fundera! ;)
 
(12 minuter senare)
 
Efter många men, beslutade jag mig slutligen. Jag säger säsong 9! Jag minns att när innan säsong 9 hade premiär i USA, så såg jag trailern för säsong 9 och jag blev jättebesviken. Det var för mycket, allt jag tänkte var "Mord, kidnappning, slagsmål och annat, som syntes i trailern, under den allra sista säsongen!? Bara dåliga saker som händer under en SISTA säsong? Hur tänker Schwahn?"
Jag trodde aldrig att Mark Schwahn skulle gå så långt, att han skulle göra så mot oss fans. Of course skulle jag kolla ändå, det är ju den serien jag har följt från allra början! Så varför skulle jag bara sluta så där när det var en sista säsong på endast 13 avsnitt?
MEN då kom premiären av säsong 9 och jag kollade och jag blev fullständigt överraskad! Verkligen, verkligen överraskad! Jag älskade det fullkomligt! Ju flera avsnitt gick, desto mer förstod jag trailern. Det var så mycket som hänt under säsong 9 och trots båda-Nathan-och-Xavier-tragedin var det mycket humor med jämna mellanrum också. Schwahn hade gjort ett så otroligt bra jobb med säsong 9! Det var mycket drama och jag var inte besviken på ett endast avsnitt! Överhuvudtaget! ;)
Och så var det också först i säsong 9 som jag verkligen började tycka om Dan på riktigt. Han hade ju varit en hemsk skurk under alla säsonger. Jag trodde aldrig att jag skulle gråta så mycket under hans sista avsnitt! Ni fans fattar vilket avsnitt jag snackar om. Jag verkligen skakade, grät och var helt förstörd. Men han fick ett helt perfekt avslut!
Och så kom ju Chris Keller tillbaka också i säsong 9. Sist vi såg honom var i säsong 4. Jag blev jätteglad, jag har ju alltid gillat honom. Förutom när han förstörde Nathan och Haley i säsong 2 förstås! Men hur som helst, han är så jävla rolig och han pratar i tredje person! Jag skrattar åt allt han säger/gör, hur han beter sig ibland och annat mer. Därför var jag jätteglad att han kom tillbaka i hela säsong 9. Det var det bästa Mark Schwahn hade gjort i säsong 9!
Och det finns massor mer till varför säsong 9 är min favorit, men jag orkar inte skriva ner allt. Men ja... allt det som jag har skrivit är varför jag älskar säsong 9. För att sammanfatta: säsong 9 är fullt av mycket drama, humor och tragedier med ett perfekt, perfekt serieavslut! ♥
 
Dag 1 - Favoritsäsong
Dag 2 - Favoritavsnitt
Dag 3 - Favoritögonblick
Dag 4 - Favorit kvinnliga karaktär
Dag 5 - Minst favorit kvinnliga karaktär
Dag 6 - Favorit manliga karaktär
Dag 7 - Minst favorit manliga karaktär
Dag 8 - Favoritpar
Dag 9 - Minst favoritpar
Dag 10 - Favoritvuxen
Dag 11 - Favoritplats i Tree Hill
Dag 12 - Favoritvänskap
Dag 13 - Favoritcitat
Dag 14 - Favorit Lucas voiceover
Dag 15 - Favoritskådespelare
Dag 16 - Favoritskådespelerska
Dag 17 - Favoritstoryline
Dag 18 - Favoritklädstil
Dag 19 - Scenen som får dig att skratta hysteriskt
Dag 20 - Scenen som får dig att gråta
Dag 21 - Scenen som får dig att skrika
Dag 22 - Favoritskurk
Dag 23 - Roligaste karaktär
Dag 24 - Favorit bröllopavsnitt
Dag 25 - Nåt som du önskar aldrig hade hänt
Dag 26 - Karaktären som du relaterar till mest
Dag 27 - Favorit "borta från Tree Hill"-avsnitt
Dag 28 - Snyggaste man
Dag 29 - Snyggaste kvinna
Dag 30 - Nåt som du hade velat ändra på i serien
Postat av: Jesper Andersson

Åh va jag gillar den avsnittet <3

2013-02-02 @ 14:38:58
URL: http://jesperanderson.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: