DATUM: 2012-12-27 / TID: 14:00:00
KATEGORI: Allmänt, Random

Fame Visukalen.

Kommer ni ihåg att jag och min klass var och såg på Fame Visukalen i våras på teatern i Örebro? Det var igår på SVT2 kl 17:30 som jag, oturligt nog, glömde tipsa er om. Men som tur är för er så kommer det en repris på söndagen den 30:e kl 14:25 - 16:55 på samma kanal eller så kan ni se här (ni har 30 dagar på er om ni väljer den!). Svensk text finns i båda och det är 2,5 timmar. Jag rekommenderar verkligen, verkligen att ni ska se den! Särskilt er som är nyfikna på döva. Jag lovar att ni inte kommer att ångra er! Jag lovar! Jag känner några som är med i den, bland dom är min bästis Therese (hon är den som alltid har röd jacka & röda byxor och röd jacka & bruna byxor med ryggsäcken!) ;)
 
En passionerad berättelse kring teman som kärlek, identitet, klass och att förverkliga sina drömmar. Varje år söker tiotusen ungdomar till estetgymnasiet New York High School of Performing Arts, men bara ett fåtal kommer in och drillas i dans, musik och teater. I visukalen får vi följa ett antal elever genom fyra år på skolan. En resa kantad av glädje, hårt arbete, förälskelser och motgångar. Visukalen Fame är ett samarbete mellan Riksteatern Örerbo län, Örebro Länsteater samt Riksteatern Tyst teater och föreställningen spelades på Örebro Teater under våren 2012.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: