DATUM: 2013-04-28 / TID: 19:10:00
KATEGORI: Gifs, Sammanfattningar, The Vampire Diaries

4x20 The Originals.


Jag såg det senaste avsnittet av The Vampire Diaries 4x20 The Originals ifredags som är ett pilot-avsnitt till spin-offen! Och det var grymt bra! Jag blev både positiv och besviken. Mina tankar om det kommer nu. LÄS INTE VIDARE OM NI INTE VILL VETA SPOILERS!
 
Jag börjar med min besvikelse först. Jag är bara besviken på EN sak. Jag har inga ord att beskriva med om hur jag känner mig att Klaus ska bli pappa. Pappa!? Jösses! Har svårt att tänka mig Klaus som en pappa med tanke på hans karaktär. Det låter bara så weird! Eller rättare sagt är jag egentligen på sätt och vis excited för den storylinen, det kan bli jätteintressant. Jag är bara snarare mer besviken på det faktumet att att det är HAYLEY som bär hans barn.
Varför hon av alla människor?! Det finns ju inga ord för hur mycket jag avskyr henne! Har inget emot skådespelerskan, men hennes karaktär Hayley hatar jag verkligen! Äsch. Jag vill bara att hon ska dö! Jag vill bara att hon ska hålla sig borta från Klaus! Jag hoppas att när babyn är född, då dör Hayley och då blir det bara Klaus och babyn. Då är jag nöjd!
Eller annars så får jag stå ut om det inte händer. Jag slutar inte titta på en tvserie BARA för att det finns någon/några som jag avskyr? Det finns ju alltid någon/några som man avskyr i en tvserie, det ligger i allas natur att hata eller älska. Så jag fortsätter därför ändå att titta oavsett vad som än händer med Klaus och hans syskon som en anledning då jag älskar dem!
 
Nu till det positiva... Förutom baby-grejen så älskade jag varenda minut! Hela avsnittet var sååå grymt bra och spännande. Det hände saker nästan hela tiden, vilket var bara positivt. Och det var också bara sååå skönt att slippa Damon, Stefan och Elenas tjatiga kärleksproblem i säsong 4 för ett avsnitt, det behövdes verkligen! Och jag älskade scenerna med Marcel och Klaus! De var fantastiska ihop! Jag ser fram emot allt som händer med dem nu när CW har plockat upp The Originals som en serie - och självklart allt annat också som till exempel Klaus som pappa och som vill ha makt och bli kung! ;)
 
Och så Klaus och Camille. Wow, har jag bara att säga om dem och om scenen. Camille i princip beskrev Klaus, helt omedveten, när hon beskrev tavlan. Så fint men ack så sorgligt också. Jag blev så otroligt sorgsen när hon sa allt det. Och jag tänker inte förneka att jag faktiskt gillade dem. Hur jag mycket än verkligen inte ville gilla dem, så gjorde jag det. Deras scen var intressant och de hade kemi. Det tänker jag inte förneka heller. För vem försöker vi lura? Kan faktiskt absolut tänka mig dom ihop, men bara om Klaroline är endgame i slutändan! För Camille är inte och kommer aldrig att vara Caroline. Och för att Klaroline kommer alltid att vara nummer ett för mig oavsett vad som än händer - detta kommer aldrig, aldrig att förändras! Klaroline är endgame och jag vägrar ge upp hoppet om dem, punkt slut!
Och så Klaroline - som ni kan se i det här inlägget. Klaus, som varit på så dåligt humör i nästan hela avsnittet, blev genast på gott humör när han tog upp mobilen för att ringa Caroline. Han bara log stort innan han sa hennes namn. Mitt hjälta smäääälte som smör! Älskar att det bara är hon som kan få Klaus på gott humör. Också när han tog upp mobilen, visste jag med detsamma att han skulle ringa Caroline - och jag hade rätt! Jösses, vad fin Klaus är! Han älskar verkligen henne! Hur fint är inte det!? Caroline. I'm standing in one of my favorite places in the world. Surounded by food, music, art, culture. And all I can think about is how much I want to show it for you. Maybe one day you'll let me.
 
Som alla vet i nuläget så har CW kanalen plockat upp spin-offen som en serie - och jag ser verkligen fram emot att börja följa den när den har premiär i höst! Det är ju Klaus! Han är det bästa som hänt The Vampire Diaries. Så klart att man ska följa den också! Även om jag samtidigt hatar det också på grund av Klaroline. Åh, jag vet fan inte vad jag ska göra nu när vi inte kommer att få scener med Klaroline på en lång, lång tid tills crossovers händer. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! En sak är iallafall helt säker - mitt hjärta kommer krossas som fan i miljoner bitar under deras sista scen i finalen!
Postat av: Kristina

Camille var den enda som fick Klaus att inse och förstå direkt. Rös somfan när Klaus började andas efter att hon sagt den kloka meningen. Så obeskrivligt sorgligt för Klaus som kände sig träffad. Wow. Håller helt med dig om att dem kunde bli fina tillsammans men i slutändan är det Klaroline, punkt slut. Klaroline, only klaroline!

Svar: Bra att det finns nån som tycker samma sak som jag! Jag tyckte mig se Klaus fälla en tår också. Såväl om jag inte såg fel? Precis - bara det blir Klaroline i slutändan så är jag nöjd! ;D
Micaela Sundberg

2013-04-30 @ 13:18:55

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: