DATUM: 2015-05-12 / TID: 15:44:38
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar, iZombie

Veckans tvserier (v 19).

Once Upon a Time 4x20 Mother:
Ännu ett bra avsnitt som vanligt! Jag älskade flashbacks med Cora och Regina. Som vanligt hade Cora alltid en baktanke när hon ville hitta Robin Hood åt Regina. Istället skaffade hon sig en fejk Robin Hood när hon fick reda på att den riktiga var gift med Marion för att försöka göra Regina gravid. Inte okej! Så ännu en gång blev hon sårad igen vilket ledde till att hon drack den där drycken som skulle göra henne steril. Det var så hemskt att se. För att inte tala om hennes reaktion efteråt och hur hon skrek på Cora att sticka. Stackars Regina! Alltså denna scenen, wow! Lana Parrilla är en fucking fantastisk skådis. Jag häpnas alltid över hennes skådespel!
 
Jag älskade även återföreningen mellan Maleficent och Lily. Maleficent var så söt när hon var så ivrig över att äntligen få träffa sin dotter. Så ivrig att hon inte kunde sluta försöka titta på Lily när Emma kom tillbaka. Och deras sista moment älskade jag också! Kommentaren "Scary dragon bitch" var guld, hehe!
 
På tal om återföreningar... hur söt var inte Killian och Emma!? Så fina, fina ihop! Kramen var så lång och vacker. Jag hade inte bett om en bättre. Och så scenen vid hamnen. Hur fin var inte det när de satt där och tittade på horisonten? Och jag älskade hur Emma faktiskt lyssnade på vad Killian hade att säga om hennes föräldrar och om förlåtelse. För hon förlät äääntligen Charming och Snövit till sist! Det var ju på tiden! Jag älskade hur Snövit bara hoppade upp så fort för att krama Emma. Det märktes ju verkligen att hon hade väntat så länge på att få krama om sin dotter, som hon inte fick när Emma kom tillbaka tidigare i avsnittet. All eloge till dig, Killian! Jag förstår ärligt INTE hur det ens kan finnas personer som hatar eller ogillar honom! Jag förstår det bara inte och det kommer jag aldrig att göra. Han är ju helt underbar och för att inte tala om hans karaktärsutveckling som är fantastisk! Men ja, alla kan vara så fucking konstiga ibland.
 
Och Regina! Jävlar, jag är så stolt över henne! Nu har hon insett att hon INTE behöver författaren för att få sitt lyckliga slut. Hennes lyckliga slut är inte Robin Hood. Det är att känna sig hemma i vår värld vilket hon nu äntligen gör. Robin råkar bara vara en del av den världen. Hon har verkligen kommit långt nu sen säsong 1. Jag är så, så, så stolt över henne.

Och så slutet! Jag hatar Författaren bara mer och mer! Han är ju för jävlig och han är ute efter att byta plats på skurkarna och hjältarna liksom Rumple. Nu får hjältar bli skurkar och skurkar blir hjältar. Boken heter "Heroes & Villains". Undra vad storyn kommer handla om och vilka roller våra karaktärer kommer få? En sak är jag iallafall på och det är att Killians nya öde kommer utan tvekan att vara för jävligt! Rumple hatar ju honom mest av allt/alla så det skulle därför inte förvåna mig! Min bästa gissning nu är att i Killians nya öde så kommer han att minnas ALLT medan de andra glömmer så att han har det värre och får det svårt att övertyga dem om deras sanna verklighet. Kanske, kanske inte? Men ja, hur som helst så ska det bli spännande att se säsongsfinalen som jag ska se strax! ;)
 
iZombie 1x08 Dead Air:
Liv fick en riktigt jobbig personlighet denna veckan, haha. Nämligen som en relation- och sex expert. Nu på grund av det hamnade hon ju i gräl med Ravi om Peyton och det hatade jag verkligen att se. Jag älskar ju deras vänskap! Så nej tack till flera bråk emellan dem! På tal om Ravi och Peyton. Ja, tack! Kör på det bara, det kan bli intressant att se! Major fortsätter att försätta sig i fara. Kan han bara inte sluta för guds skull? Nu sitter han och surfar runt på nätet om hjärnor! Det är bara en tidsfråga innan han får reda på om zombies. Det skulle verkligen inte förvåna mig om han får reda på det redan i nästa avsnitt, eller nästnästa avsnitt eller åtminstone innan säsongsfinalen. 
Och slutet!? Vilken cliffhanger som så klart rör Lowell! Jag visste det! Jag visste att han var för bra för att vara sant! Tydligen har han ljugit för Liv om varifrån han äter hjärnor. Lowell får tydligen matleverensen från Blaine! Men det måste självklart inte betyda att han är ond bara för det, han kanske faktiskt är en snäll kille. För vem vet, han kanske inte ens vet om varifrån Blaine skaffar hjärnor? Eller så vet han men han väljer att inte ifrågasätta det för hans överlevnads skull? Eller kanske Blaine har hotat honom så att han därför har inget annat val? Eller.... ja vem fan vet? Jag håller verkligen tummarna hårt på att Lowell faktiskt är en snäll kille. Att han inte visar sig vara en baddie. Hoppas, hoppas! Men ja, hur som helst... vilket spännande slut för Blaine och Liv är ju bara ögonblick ifrån att träffas i hissen! Ska bli så spännande att se nästa avsnitt imorgon!
 
Och nej, jag har inte sett Arrow. Jag valde att spara 3x21-22 till denna veckan istället då det är ju ändå säsongsfinalen nu på torsdag så det får bli ett eget inlägg :)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: