DATUM: 2015-03-01 / TID: 16:20:43
KATEGORI: Tidsfördriv, listor

Serielista; Februari 2015.

Ny månad, uppdaterad serielistan! Det som har skett förändringar är som vanligt i fetstil. Rent seriemässigt har det gått sådär i februari, precis som alltid på sistone.
 
Jag blev klar med Bones säsong 1 för ett par veckor sedan. Jag ska verkligen försöka skriva en kort sammanfattning snart. Och nu är det ny månad vilket betyder att jag kan påbörja säsong 2 nu. Jag är så klart uppspelt för ni anar inte hur jobbigt det var att vänta tills ny månad för att kunna titta på nästa säsong ;)
 
Nu är jag äntligen färdig med Pretty Little Liars säsong 4 som jag plötsligt lämnade (efter halloween-avsnittet för er som undrar när jag slutade titta). Jag börjar komma ikapp nu i rätt snabbt tempo, har 13 avsnitt kvar nu tills jag äntligen är helt ikapp. Men trots det valde jag ändå att flytta den under serier jag är up to date med, för jag lär ändå vara ikapp i veckan om jag fortsätter titta som jag gör. Och ni ljög verkligen inte; serien har faktiskt blivit riktigt, riktigt bra, ännu bättre och den går framåt rätt bra nu. Serien har fått en hel del förbättringar sen du-vet-vem kom tillbaka (alltså spänning, storyn osv) och det är jag tacksam för ;)
Jag har hamnat efter med Hart of Dixie nu igen, men det är med avsikt. Jag valde att vänta tills alla avsnitt i säsong 4 har sänts (jag har bara sett 4x01 än så länge som ni redan vet), för jag vill seriöst inte att den ska ta slut än! Så jag gör därför allt jag kan för att dra ut på det bara lite till, för jag är inte redo att ta farväl än om det inte blir säsong 5.
Jag har fortfarande Sailor Moon maraton, är på säsong 3 (Sailor Moon S) nu. Och sen så har jag också börjat se One Tree Hill från början bara för att jag saknar den så förbannat mycket! Jag tittar på den i långsamt tempo än så länge, för jag fokuserar mer på att komma ikapp Pretty Little Liars nu först ;)
 
Och sen så har jag också valt att ge upp Breaking Bad, Dexter och Suits efter att ha funderat mycket. Jag känner helt enkelt att BB inte riktigt är nåt för mig, detsamma med Dexter. Och även Suits, för jag är faktiskt inte mycket för såna serier. Men bara för att jag har gett upp dem betyder inte det att det är för gott (det står ju trots allt "troligen" också där). Jag kanske ändrar mig i framtiden, vem vet? Men till dess har jag valt att inte fortsätta med nån av dem. Det är nog allt :)
 
SERIER JAG ÄR UP TO DATE MED:
Arrow (säsong 3)
Once Upon a Time (säsong 4)
Pretty Little Liars (säsong 5)
Teen Wolf (säsong 4)
The Flash (säsong 1)
The Walking Dead (säsong 5)
The 100 (säsong 2)
Under the Dome (säsong 2)

SERIER JAG LIGGER EFTER I:
American Horror Story (säsong 2)
Awkward (säsong 3)
Beauty and the Beast (säsong 2)
Bones (säsong 2)
Buffy the vampire slayer (säsong 4)
Chicago PD (säsong 1)
Criminal Minds (säsong 5)
Dawson's Creek (säsong 3)
Desperate Housewives (säsong 5)
Hart of Dixie (säsong 4)
Greys Anatomy (säsong 10)
Grimm (säsong 2)
Homeland (säsong 1)
New Girl (säsong 2)
Reign (säsong 1)
Revenge (säsong 2)
Sailor Moon (säsong 3)
Sleepy Hollow (säsong 1)
Sons of Anarchy (säsong 4)
Supernatural (säsong 9)
Switched at Birth (säsong 3)
The Vampire Diaries (säsong 5)
The Originals (säsong 2)
White Collar (säsong 3)

SERIER JAG GETT UPP OCH KOMMER TROLIGEN INTE SE FÄRDIGT:
Breaking Bad (säsong 2)
Dexter (säsong 2)
Star-Crossed (säsong 1)
Suits (säsong 1)
The Lying Game (säsong 2)
The Tomorrow People (säsong 1)
True Blood (säsong 4)
Twisted (säsong 1)
Orange is the new black (säsong 1)
90210 (säsong 4)

SERIER JAG SETT KLART FRÅN BÖRJAN TILL SLUT:
Brothers and Sisters
Chuck
Don't trust the bitch in apartment 23
Förhäxad
Ghost Whisperer
Gilmore Girls
Gossip Girl
Harper's Island
Hellcats
H20 Just Add Water
Kyle XY
Las Vegas
Legend of the Seeker
Life Unexpected
Lost
Make it or Break it
Nikita
OC
Once Upon a Time in Wonderland
One Tree Hill
Revolution
Roswell
Pan Am
Prison Break
Privileged
The Gates
The Secret Circle
Ugly Betty
Veronica Mars
Vänner
21 Jump Streets

SERIER JAG VILL TITTA PÅ:
Beverly Hills 90210
Doctor Who
Drop Dead Diva
Everwood
Greek
Rookie Blue
Robin Hood
Scandal
Postat av: Saras Serieblogg

Tänk! Vad olika man kan vara :D Breaking Bad och Suits tillhör mina absoluta favoritserier, haha! Förstår dig dock, man ska titta på det man gillar mest.

Svar: Haha ja, sjukt att alla kan vara så olika. Ja precis, man ska titta på det man gillar mest så det får bli som det blir :)
Micaela Sundberg

2015-03-02 @ 11:21:31
URL: http://seriereflektioner.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: