DATUM: 2015-03-22 / TID: 19:24:30
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 4x14 Enter the Dragon.

Jag såg just veckans avsnitt 4x14 Enter the Dragon nyss som för övrigt var grymt bra! Än så länge har jag bara älskat 4B och så hoppas jag att det fortsätter med kommande avsnitten! Markera för att läsa mina tankar :)
 
Äntligen en backstory med Regina och Maleficent! Jag som ju alltid har undrat hur de träffades och så! Och nu vet man hur de träffades, hur de blev vänner osv. Det var intressant att se alla flashbacks och alla deras scener var väldigt underhållande. Men deras nutid i Storybrooke är ännu mer underhållande att se även om Regina bara jobbar under täckmanteln. Det var förresten så gulligt också att Emma var så sjukt orolig för henne och hennes säkerhet under hela avsnittet, jag älskar verkligen deras utvecklade vänskap! Mer av det, tack! :)
 
Cruella blir bara galnare och hennes favoritlek var ju helt jävla sinnessjukt, haha! Ren tur att Regina gav med sig, annars hade hon ju dött. Även Maleficent, Cruella och Ursula hade dött också. Helt galen trio! Men jag dyrkar ändå fortfarande dem, särskilt Cruella. De är en underhållande trio att följa, som sagt! ;)
 
Rumple, din lilla skit! Att utnyttja Killian genom att anta formen som honom och lura stackars Belle för att få hans dagger? INTE FAN OKEJ! Seriöst, jag avskyr honom bara mer och mer för varje avsnitt som går nu. Jag gillar inte honom överhuvudtaget längre. De enda gångerna jag bara gillar honom är i backstoryn. Så så så besviken på honom! Det var verkligen inte okej att anta formen som stackars Killian och utnyttja hans vänskap med Belle för att kunna få dagger från henne. Stackars Belle! Jag menar, om Rumple vill ha henne tillbaka och få sitt lyckliga slut, då ska han verkligen inte göra så här som han gör. Så trött på Rumple nu!
But bless Colin O'Donoghue for his acting skills! Han var heeeelt jäkla grym på att spela Rumple spela Killian. För det märktes direkt att någonting var verkligen off när Killian dök upp och avbröt Wills och Belles dejt. Han betedde sig väldigt märkligt och han var kall som en sten. För kall för att vara den verkliga Killian. Jag bara direkt "Men det är ju Rumple som låtsas vara Killian!" Och mycket riktigt hade jag rätt när han log så ont och förvandlades tillbaka till Rumple efter att han lyckades få hans dagger från Belle. Och wow, det var också så jäkla imponerande när Belle försökte kalla på Rumple med dagger, då vände Killians ansikte mot henne vid exakt rätt tajming och det var så mycket kärlek i hans ögon - kärleken som Rumple känner för Belle. Alltså bara wow, vilken duktig skådis Colin var! Han var verkligen grym på att spela Rumple spela Killian. Hans acting skills, bara WOW! Många applåder till mr O'Donoghue! ;)
 
Och August är tillbaka!!! YAY! Så spännande det ska bli att se om han faktiskt får sina minnen tillbaka nu när han är vuxen igen eller om det fortfarande är likadant ändå som när han var Pinocchio precis innan Rumple förvandlade honom tillbaka till August! Men skitsamma, minnen eller ej, så är jag så oerhört glad att han är tillbaka igen! :D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: