DATUM: 2015-03-22 / TID: 17:22:56
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

Once Upon a Time 4x13 Unforgiven.

Så hemskt ledsen för ett väldigt försenat inlägg, men jag blev sjuk så jag orkade därför inte att blogga överhuvudtaget. Men det är bättre sent än aldrig, så här kommer nu mina tankar om 4x13 Unforgiven som jag självklart såg förra veckan ;)
 
Maleficent är tillbaka! YAY! Verkligen kul att ha henne tillbaka nu. Jag ser fram emot att få se vad Queens of Darkness kommer att hitta på härnäst nu när draken är tillbaka! Jag dyrkar fortfarande Cruella De Vil, hon är helt underbar och jag bara fullkomligt älskar när hon är sarkastisk! Hon är lätt min favorit i gänget och Maleficent är en mycket nära andra plats. Ursula däremot vet jag fortfarande inte vad jag tycker om riktigt. Tillsammans är de alla absolut så fantastiska som de är, men indiviellt? Jag vet inte, jag hoppas på att få en åsikt när vi väl får se hennes backstory i avsnitt 15 :)
 
Killian och Emma fortsätter att imponera på mig med deras relationsutveckling! De hade äntligen en fantastiskt vacker heart to heart i slutet på stationen. Åh jag ville bara gråta just då när de satt där och hade ett djupt samtal, de är ju bara så förbannat fina ihop! De bara växer och växer starkare ♥
"Whatever you did, you're not that person anymore. It's not gonna change anything between us." "That's quite a lot of faith you're putting on me, Swan." - "Hey. I don't intend to let you down." "I know." - "Because no matter what, I gonna do what my parents always do. I'm gonna choose to see the best in you." "And I with you."
Och haha, när de skulle kyssas så blev de naturligtvis avbrytna av dumma Snowing för att de stod där och tittade på under hela deras djupa samtal. Jag skrattade väldigt mycket för Emmas min var bara så oslagbart! Hon var typ som en tonåring och bara "Shit, mina föräldrar kom på mig!" Och även Killians xD
 
Men fan vad irriterad jag blev på Charming och Snövit också! Just när de äntligen bestämde sig för att berätta deras mörka hemlighet för Emma då hörde de hennes samtal med Killian och då bestämde de sig för att fortsätta ljuga av rädsla. Åh fan också. Seriöst, jag loooovar att när hon får reda på hemligheten så kommer hon att bli mer arg på det faktum att de LJÖG och inte för självaste hemligheten. Helt hundra procent säker på det. Jag menar, hon vet ju att alla inklusive hennes föräldrar gör och har gjort misstag. Så varför ens slösa tid på att ljuga för henne? Det är meningslöst, för hon kommer ändå att få reda på det förr eller senare på ett eller annat sätt! Men ja, de får skylla sig själv när hemligheten väl är ute! För det var deras val att ljuga, man kan inte göra nåt åt det!
 
På tal om hemligheten... wow, jag såg det inte komma! Blev ganska chockad! Maleficent var gravid också samtidigt som Snövit var gravid med Emma - och på grund av Charming och Snövit så förlorade hon även sitt barn. Nu förstår man ju plötsligt varför hon hatar dem. Det är förståeligt, åh stackars Maleficent! Men det var inte det värsta. Det värsta var att Snövit NEKADE hennes förfrågan om att arbeta tillsammans för att stoppa Reginas förbannelse så att de kunde skydda deras barn. Hon bara "nej, jag kan inte för du är en skurk och mitt barn får inte bli en skurk." Say what!? Så totalt själviskt! Inte alls den Snövit som vi alltid har känt. Hur kunde hon?
Jag bryr mig inte om vem som är en hjälte och vem som är en skurk. Det HANDLAR om att kunna skydda deras barn. Men nej, hon valde att vara självisk och sa nej. Chockerande för att vara Snövit! Nu ser jag Snövit, och även Charming, på helt nytt sätt. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna om dem just nu.
 
Och sist men inte minst... Will och Belle! Inte alls så överraskande! Jag visste redan långt innan att de skulle bli ett par pga bts-bilderna på tumblr, så det kom därför inte som nån överraskning. Mycket kan ju hända under sex veckor. Och ja, jag shippar dem som fan! Självklart tyckte jag lite, men bara LITE, synd om Rumple i slutet när han såg dem kyssas, men han förtjänade det efter vad han har gjort! Belle förtjänar att vara lycklig och jag är mer än glad att det är med Will av alla! Han är en fin kille och det förtjänar hon! Ja, jag vet att de inte kommer att hålla ihop och att det kommer bli Rumple och Belle igen i slutändan. Men till dess tänker jag njuta av att se dem tillsammans, så jag ser fram emot det ;)
 
Nästa avsnitt har jag inte sett, men det ska jag göra alldeles strax ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: