DATUM: 2015-03-29 / TID: 19:28:12
KATEGORI: Film

Love, Rosie (2014).

Igår såg jag äntligen den efterlängtade filmen Love, Rosie och jag fullkomligt älskade den! Väldigt förutsägbar men ack så bra, mysig och charmig film ändå som jag garanterat kommer att se igen och att skaffa till min dvdsamling! Det var en bra story, bra karaktärer och ett lyckligt slut. Jag är jättenöjd med varenda minut av filmen och att den är en timme och 40 minuter är lagomt! Och Sam Claflin och Lily Collins var som skapta för rollerna och de hade finfin kemi vilket var bra! Jag rekommenderar den varmt om ni älskar romantiska dramafilmer! ;)
 
Rosie Dunn och hennes bäste vän Alex har känt varandra sedan de var sex år. Som tonåringar festar de tillsammans och diskuterar kärlekens för- och nackdelar. Båda drömmer om att resa och till sist bestämmer de sig att lämna sin lilla brittiska småstad för att plugga i Boston. Men ödet vill annorlunda; under en festnatt blir Rosie gravid med pluggets hetaste kille. Hon uppmuntrar Alex att åka till USA före henne och har som mål att snart följa efter. Men åren går, de har fortfarande kontakt, men kan deras vänskap överleva tiden och avståndet? Rosie kan inte låta bli att fundera på om det var meningen att de skulle ha blivit mer än bara vänner. Missförstånd och otur har hållit dem ifrån varandra, men vågar de ta språnget och riskera allt när de får en sista chans?
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: