DATUM: 2015-02-12 / TID: 17:16:39
KATEGORI: Sammanfattningar, The 100

The 100 2x11 Coup de Grace.

I tisdags såg jag The 100 2x11 Coup de Grace. Vilket grymt bra avsnitt som var över alldeles för fort!!! The 100 är SÅ bra och är även den som jag längtar mest till av alla serier! Markera för att läsa mina tankar :)
 
Clarke fullkomligt rockade fett! Jag bara hejade på henne när hon stod upp mot Abby tillsammans med Indra, Octavia och några andra bakom sig. Jag fullkomligt älskade hennes självsäkra attityd och att hon visade vem det är som är bossen. Jag hoppas att Abby inser nu att det är Clarke som är bossen! So just move on, Abby!
 
Och Bellamy, åh jag är så jäkla lättad! Inte för att jag egentligen nånsin tvivlade på att han skulle klara sig, men jag var orolig ändå! Så skönt att han klarade sig. Usch, vad jag fick gåshud precis i början när allt var i slowmotion tills intron. Fantastiskt filmat, men ändå oerhört otrevligt att se på! Och åh när Bellamy insåg vem pojken var, att det var just pojkens pappa som han dödade tidigare? Så ledsamt! När han insåg det krossade mitt hjärta! :( that was just too much to watch!
Och Bellamy och Clarke! Deras reaktioner när de pratade, oslagbart! Hur lättade de blev när de hörde varandras namn! AFGJFGIJGKLJI! Men snälla, snälla, låt det inte gå flera avsnitt innan de återförenas igen. Vill se en reunion nu!
 
Jasper och Monty!? Jag kunde inte låta bli att gråta när Monty kom ut ur buren och bara grät så fort han var i Jaspers famn. Jag dog, åh så fint, deras vänskap är så fin! Skönt också att han klarade sig! :)
 
Efter detta avsnittet litar jag äntligen på mr president och Maya nu också. Innan tvekade jag lite om dem, de skulle ju kunna förr eller senare visa sig vara onda trots allt gott de gjort. Men ack så skönt att få det bekräftat nu att de är goda! När Maya räddade Bellamy, då vann hon min tillit och när mr president befriade Monty och Harper, då vann han min tillit. Fan bäst för dem att de inte sumpar min tillit i nästkommande avsnitten!
Men stackars mr president! Hans son är ett monster! Nu vet man för säkert att det är han som är boven. Och Dr Tsing ska man inte ens tala om! Vilken bitch! Jag hoppas att de dör, det förtjänar de!
 
Jag kan knappt bärga mig tills nästa avsnitt! Jag längtar!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: