DATUM: 2015-02-04 / TID: 19:17:00
KATEGORI: Film

Romeo + Juliet (2013).

Idag såg jag den nyaste versionen av Romeo + Juliet - med Douglas Booth och Hailee Steinfeld i huvudrollerna som det ökända kärleksparet Romeo och Julia. Och jag fullkomligt älskade den!
Fantastisk film med en vacker men tragisk kärlekshistoria som alltid har varit en av mina absolut favorithistorier! Den var så mycket bättre än filmen från 1996 med Leonardo DiCaprio och Claire Danes! För att denna nya versionen följer exakt Shakespeares verk och är i 1800-talets anda vilket jag älskar. Äntligen en film som följer den originella storyn exakt och har sina rätta miljöer, allt är väldigt italienskt. Många tummar upp för det! Jag kommer garanterat att se den igen utan tvekan. Jag rekommenderar den varmt om ni älskar Romeo och Julia!
Och en sak till, kul att se Ed Westwick i rollen som Tybalt, han passar ju fan skarpt i rollen och så även Stellan Skarsgård i rollen som prinsen av Verona! :D
 
Jag behöver verkligen inte nämna handlingen
för alla känner väl till den tragiska kärlekshistorien? ;)


 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: