DATUM: 2015-04-28 / TID: 18:00:31
KATEGORI: Arrow, Once Upon a Time, Sammanfattningar, iZombie

Veckans tvserier (v 17).

Once Upon a Time 4x18 Sympathy for the De Vil:
Superbra avsnitt! Jag hade väntat länge på ett avsnitt med Cruella De Vil sen jag fick veta att hon skulle komma i serien, för att jag var nyfiken på vad Adam och Eddie hade hittat på med hennes karaktär och för att jag gillade henne. Och snacka om hur glad jag blev att hon inte var ännu en skurk som blev en skurk för att nåt hemskt hade hänt henne. Hon har ALLTID varit en skurk, ändå sen födelsen! Jag menar, varför döpa sitt barn till Cruella liksom?! Men jag blev ändå överraskad när allt det kom fram och att hennes happy ending var att kunna döda folk igen! För jag var ju så säker på att Adam och Eddie skulle typ komma med en twist om att hon var snäll först, som de har gjort med alla andra skurkar. När det kom fram om vad hennes happy ending var, då jag bara "oh shit! Hon är ju verkligen en skurk!" haha. Äsch, så hemskt när hon dödade sin mamma! Först trodde jag att mamman faktiskt var ond och att hon bara låste in Cruella för att hon typ njöt av det eller nåt, men så visade det sig senare att det var helt tvärtom! Det var en riktigt grymt bra twist! En sak till, haha hur rolig var hon när hon spelade Angry Birds!? Hon var också den sämsta kidnapparen ever då Henry lyckades ju rymma medan hon spelade spelet! Dumma Cruella!
Vad jobbigt det är att se Emma så arg, jag hatar att se henne sviken och ledsen. Jag vill bara se henne lycklig. Jag tycker så synd om henne och ja jag står fortfarande på hennes sida. För det Charming och Snövit gjorde med Maleficents barn var fel. Visst, de ville bara att Emma skulle bli god och allt. Men hallå!? De borde ha haft lite tro i deras barn. Men det krossade ändå mitt hjärta att se deras reaktion när Emma sa att hon ville bara vara runtomkring folk (Regina och Killian) som hon litar på när Henrys liv stod på spel. Men som sagt, de har bara sig själv att skylla. Jag hoppas verkligen att Emma en dag kan förlåta dem.
Och så slutet!!! Jag bara WHAAAAT? Visst, jag visste att Rumple var ute efter att få Emma att bli mörk och allt och att hon skulle bli det var bara en tidsfråga. Men ändå! Att hon faktiskt dödade Cruella där i slutet? Jag blev väldigt överraskad! För att inte tala om hennes reaktion efteråt, hon såg rätt kall ut! Men det kommer att bli intressant att se hur det hela utvecklas i de kommande avsnitten. Spännande! 
 
iZombie 1x06 Virtual Reality Bites:
Fan vad kul det var att se Liv som en nolla som bara älskade att spela spel efter att ha ätit mordoffrets ruttna hjärna, shit vad jag skrattade mycket. Hon är ju bara för skön den där Liv! På tal om rutten hjärna, haha stackars henne som tvingades äta mordoffrets hjärna som såg så sjuuuuuuukt rotten och äcklig ut! Vore jag en zombie, så skulle jag inte ens fan äta det! Men hon var ju tvungen då hon måste fortsätta spela synsk för Clive, haha! She so nailed it när hon sa "Son of a bitch!" och Ravis ansikte efteråt, HAHAHA!
Och jag älskar verkligen, verkligen hennes nya kärleksintresse! Lowell är ju bara så fin och gullig! Denna storyn är en personlig favorit hos mig. Major är också fin och allt, men jag ser bara inte kemin med honom och Liv som jag ser med Lowell och Liv. Deras "dejt" var så jäkla söt, ja iallafall tills han försökte kyssa henne. Då blev det hela bara så otroligt pinsamt på ett gulligt, pinsamt sätt. Men huvudsaken är åtminstone att Liv äntligen gottgjorde det i slutet och kysste honom! De är bara så fina ihop! Ja jag vet jag vet, det är tidigt att bedöma det efter bara två avsnitt men jag bryr mig inte! De har förresten fått ett shipnamn och det är ingen mindre än LivWell. Jag gillar det väldigt mycket, vad tycker ni själv? :)
Och slutet!? Shit vilken totalt jävla panik jag fick! Det kommer ju inte att sluta bra! Livs mamma råkade vara på Blaines ställe av alla ställen och frågade om ett jobb till Livs bror. Nej, nej, alltså bara nej! Nu fasar jag verkligen för Livs bror. Tänk om Blaine dödar honom eller nåt och hur skulle Liv må då? Usch, det där vill jag inte ens tänka på! Men nu vet Ravi och Liv äntligen om Blaines smutsiga affärer! Frågan är, vad händer nu när de vet? Major kommer ju allt närmare Blaine nu så det betyder att hans liv är i ständig fara nu. De måste göra något, det och nu! Särskilt innan det händer Major eller Livs bror någonting!
Och förresten, är det bara jag som tror att all kött som Blaine har på sitt ställe är faktiskt människokött av barnen som han har dödat? Jag menar, han måste ju göra sig av med kropparna nånstans! Åh jisses! Det hoppas jag verkligen inte!
 
Arrow 3x20 The Fallen:
Supersupersuperbra avsnitt! Så mycket hände och jag bara fullkomligt älskade hela avsnittet! Usch vad jag grät i början när Oliver hittade Thea där på golvet och såg så panikslagen ut och när han senare på sjukhuset trodde att hon var förlorad för alltid. Det var så jobbigt att se! Och jag älskade att det var just hans broderliga kärlek för Thea som han offrade sig för - till att bli nästa Ra's. Så skönt att Thea är vid liv! Vart orolig för det ett tag, så det var ju en lättnad :)
Och Oliver och Felicity!!! ÄNTLIGEN SOM FAN, säger jag bara! De fick väldigt mycket utdelning och jag älskade varenda allt! Jag älskade hur hon äntligen sa att hon älskade honom för första gången, hela hennes tal och så deras sexscen efteråt. Jag älskade att de hela tiden såg varandra i ögonen, det var bara så fint och romantiskt. Även goodbye-scenen älskade jag också även om det bara var så heartbreaking att se! För jag fullkomligt bara älskade hur Oliver bröt ihop fysiskt när han skulle säga adjö till Felicity. Det var så tydligt att han inte ville säga adjö till henne. Jag totalt skrek också, bokstavligt, när hon drogade honom! Jag bara WHAT!? Den delen hatade jag för det var fel gjort av henne. Han är ju vuxen så han har rätt att göra sina egna val. Men han blev inte arg på henne för det när han vaknade upp, så det var ju en lättnad! Istället sa han bara med så mycket känsla att han älskade henne alltmer för det. Bara sååå förbannat fint! :')
Och slutet!! Nu har Oliver blivit Ra's till slut. Jag är väldigt orolig nu för de kommande avsnitten. För om han nu har tagit fram sin mörka sida, så är jag nu så förbannat rädd för vad han kommer att hitta på! Tänk dig liksom, tänk om han typ skadar Felicity eller Dig eller Thea eller nån han bryr sig om!? Så ja, jag är orolig! Vad tomt det kommer också att kännas utan honom i team Arrow! Hoppas bara att Oliver inte är Ra's alltför länge och att de lyckas få honom tillbaka i slutet av säsongen!
Postat av: Alexandra

Åh ja! Trodde seriöst att Felicity lyckades ta honom ut från helvetet men nähää :(( smälte somfan när Oliver sa att han älskade henne ännu mer för det - inför ALLA! Åhh.. avsnittet var så fint trots allt. Tror mer på att Oliver spelar att han inte minns i syfte att kunna planera något (?).

Svar: Håller med dig till 100%! Bara så jäkla fint! :') Ja, jag tror också att Oliver bara spelar. Det hoppas jag verkligen!!!
Micaela Sundberg

2015-05-03 @ 12:00:26
Postat av: seriebruden

svar: OJ vad bra att du sa det! Älskar de två tillsammans!!

Svar: Haha det var så lite ;)
Micaela Sundberg

2015-05-06 @ 22:07:05
URL: http://seriebruden.blogspot.com

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: