DATUM: 2015-04-07 / TID: 21:18:15
KATEGORI: Serienyheter, The Vampire Diaries

Nina Dobrev lämnar TVD!

Ja, ni läste rätt! Nina Dobrev, som spelar Elena Gilbert, lämnar The Vampire Diaries! I helgen var hon och festade på en båt i Georgia med TVD-skådisarna och några av dem använde den misstänksamma hashtaggen #NinaWeWillMissYou så det började gå runt rykten om att det betydde att hon skulle lämna serien. Och mycket riktigt stämmer det!
Igår meddelade och bekräftade Nina på sin instagram att det var en avskedsfest och att hon ska lämna The Vampire Diaries efter den pågående sjätte säsongen. Hon kommer alltså inte att vara med i säsong 7. Även Michael Trevino, som spelar Tyler, ska också lämna serien. Men karaktären Tyler bryr jag mig inte direkt om, så nu tillbaka till Nina...
 
Anledningen till att Nina ska lämna serien? Hon har alltid vetat att hon bara ville göra sex säsonger totalt som Elena och hon känner också att Elena har berättat sin historia klart och att hon vill börja satsa på andra roller nu.
Väldigt tråkigt för er som fortfarande är fäst vid serien och Damon/Elena! Jag själv blev ärligt talat väldigt överraskad över denna nyheten för jag trodde aldrig att det skulle vara Nina av alla. Jag har alltid trott att det skulle vara Ian Somerhalder eller Paul Wesley som skulle lämna serien först. Men nej, det är Nina Dobrev som går först. Serien kommer att kännas väldigt konstigt utan Elena, hon är ju liksom seriens främsta huvudkaraktären. Hur kommer serien att gå utan henne? Får serien upplyft av hennes frånvaro eller går den i grav efter säsong 7? Vad kommer att hända med Damon/Elena och Stefan/Elena? Blir det ens DE eller SE som endgame? Så många frågor.
 
Mig rör det inte så mycket att miss Dobrev lämnar serien. För hade jag fått välja, så skulle jag hellre välja henne än Ian och Paul. Jag är ju team Defan nu då jag inte direkt bryr mig om Stelena och Elena längre så jag vill därför gärna ha bröderna Salvatore kvar. Jag planerar att kanske komma ikapp serien i sommar, bara kanske.
Och åh en sak till! Jag såg också på Twitter att tusentals Delena-fans är helt till sig över nyheten och anklagar stackars Julie Plec för Ninas avskedsansökan. Men hallå?!! I'm laughing my ass off! Hur kan de seriöst vara så jäkla tröga? Har de inte läst på ordentligt? Det är HON själv som valde att lämna serien, det var inte Plec som ville skriva ut henne ur serien. Herregud, att Delena-fansen (och till och med en del av Stelena-fans också) kan vara så otroligt barnsliga...! Men ja hur som helst... Jag önskar Nina Dobrev all lycka! :)
Postat av: Felicia

Tycker inte det kommer bli samma sak utan henne :/ Men Ian (Damon) är favoriten så glad att han är kvar iallafall ;)

Svar: Ja, serien kommer inte vara densamma utan henne då hon är ju seriens huvudperson. Men jag bryr mig inte bara Ian och Paul är kvar. Som sagt, jag är team Defan. Därför vill jag hellre ha bröderna Salvatore kvar. Och Delena och Stelena intresserar mig ju inte längre heller. Om jag nu tittar ikapp i sommar, så ska det bli intressant att se säsong 7 och hur serien kommer att vara utan henne.
Micaela Sundberg

2015-04-07 @ 22:52:44
URL: http://feliciaholmgren.devote.se
Postat av: felicia - serier/film

är dock uppenbart att hon slutar pågrund av Ian... jätte tråkigt tycker jag, hade hellre sett vilken annan karaktär gå hellre än henne.

Svar: Jaså? Det där tror jag inte på. För det är ju löjligt om det var så! :O
Okej, jag hade hellre sett henne gå som sagt. För Elena bryr jag mig inte om längre, hon är ingen favorit längre. Hon har sjunkit rejält i mina ögon sen hon blev vampyr. Bara bröderna Salvatore är kvar, så är jag nöjd :)
Micaela Sundberg

2015-04-08 @ 23:42:41
URL: http://efji.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: