DATUM: 2015-04-13 / TID: 19:08:00
KATEGORI: Övriga tvserier

Daredevil (Netflix).

Igår och idag såg jag de första fem avsnitten totalt av den nya serien Daredevil på Netflix. Och jag är heeelt galet fast! Jag fastnade direkt i piloten. Den är SÅ bra och ett mästerverk utan tvekan, se bara på dess betyg på Imdb som är 9,3 av 10!
Och spänning är bara på topp hela tiden, inte endast en tråkig stund. Bra story, bra backstory, intressanta karaktärer, imponerande skådespelareinsatser som fan och mer! Och jag är småkär i Matt, han är snygg (alltid haft en crush på Charlie Cox sen filmen Stardust) och dessutom en grymt duktig brottskämpare för att vara blind! När det gäller fina ships, så har jag lite svårt att bestämma mig: Matt/Clarie och Matt/Karen. Men måste jag, så tror jag nog att jag håller mer på Karen.
Jag vet faktiskt inte vad jag kan säga mer, annat än att den är verkligen bra och att jag rekommenderar den om ni älskar Marvel och superhjältar! Så jag säger bara; gå och se den! Nu, nu, nu, nu, NUUU! ;)
 
Matt Murdock är blind, men har fått förhöjda sinnen och ett radarsinne. Han arbetar som advokat,
och under nattetid som superhjälten Daredevil i Hell's Kitchen...
 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: