DATUM: 2014-09-08 / TID: 23:47:05
KATEGORI: Böcker, Divergent

Recension: Allegiant.

Ändå sen jag fick Allegiant för en månad sedan, har jag tagit det väldigt lugnt med den. För är det något som är så typiskt med mig så är det att jag har alldeles för lätt att sluka bra böcker för snabbt - så jag gjorde mitt bästa att ta det lugnt med denna boken och jag blev klar igår efter en månad! Duktig tjej, Micaela!
Den var helt klart riktigt bra, lika bra som de två första delerna, men jag hatade slutet! Inte för att det var dåligt utan för att det var inget lyckligt slut. Jag visste redan om vad som skulle hända i slutet pga oönskade spoilers, men att väl läsa det är ändå en helt annan femma! Jag som är ju svag för happy endings. Jag grät jättemycket när jag läste de sista sidorna! Tårarna bara rann och rann helt okontrollerat och jag kunde inte sluta! Det var så sorgligt! Jag kan inte föreställa mig hur jag kommer att reagera när jag väl ser det på vita duken! Nej, jag fasar för det. Jag slår vad om att det kommer att bli värre än min reaktion igår.
Men hur som helst så var boken jättebra och spännande och hade allt - drama, spänning, kärlek osv. Jag ville bara läsa sida efter sida hela tiden, men jag fick kämpa hårt mot mitt begär och lyckades. Jag rekommenderar verkligen hela Divergent-serien, helt klart en av de bästa som jag nånsin har läst! Och sen så måste jag också berömma de otroliga snygga bokomslagen! ♥
Postat av: Susanna Maria J

Vad coolt! Visste inte att dom fanns i böcker ens!! Såg Divergent här om dagen och det var seriöst den bästa film jag någonsin sett! Nu måste jag ju läsa dom andra böckerna. :D Tack för tipsen!!

Svar: Wow, visste du inte? ;) ja gör det! Böckerna är så himla bra! ;D
Micaela Sundberg

2014-09-09 @ 07:49:30
Postat av: Rebba

jag grät också och var typ förstörd inombords när jag läste de sista sidorna... hur ska jag klara detta i bio? vågar inte ens föreställa mig. Tris är en karaktär som jag känner väldigt mycket igen mig själv. Four är en fantastisk man i böckerna. nåja, ser väldigt fram emot att se Insurgent och se ännu mer kärlek ganska snart! :)

Svar: Detsamma! Jag kan fortfarande inte tro att det slutade så. Jag som ville ha ett lyckligt slut för dem två :( ja, Tris är en fantastisk och stark karaktär! Håller med om att Tobias är en fantastisk man i böckerna! Varför är män i böcker alltid så underbara? ;) Tobias, Edward, Patch, Jace osv!
Micaela Sundberg

2014-09-09 @ 20:53:07
Postat av: Rebba

När man läste slutet förstod man varför Allegiant är skriven från två perspektiv... man blev ju så paff och huvudet slutade typ att fungera. Men nu när det är typ 3-4 veckor sedan nu sist jag läste ut sista boken så kände jag mig att det var ett bra slut trots allt. Jag föreställer mig varje dag nu om hur Tobias kan leva med sig själv för att om jag var i hans situation tror inte ens jag att jag vill fortsätta... Svårt att kommentera utan spoiler haha, det här är ingen någon direkt spoiler men det blir ändå något indirekt. Haha.

Svar: Ja, jag förstår precis vad du menar! Nu när jag tänker efter, så är det ändå ett rätt bra slut. Jag menar, Tris var ju en sån som gjorde uppoffringar så det kändes därför passande att det slutade så för henne. Ja, jag förstod också varför den var skriven ur två perspektiv efter slutet. Annars skulle boken ju bara sluta om den bara var skriven ur hennes perspektiv. Det vore dåligt. Jag har köpt boken Four idag. Den är ur hans perspektiv i Divergent som även innehåller fyra nya berättelser. Ska bli så spännande att läsa den när jag har läst The Maze Runner färdigt ;)
Micaela Sundberg

2014-09-10 @ 21:42:40
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film