DATUM: 2014-01-01 / TID: 18:55:02
KATEGORI: Böcker, Film

The Lord of the Rings trilogy.

I helgen hade jag The Lord of the Rings maraton. I lördags såg jag ettan, i söndags såg jag tvåan och så i måndags såg jag den tredje och sista delen. Precis som alltid var alla tre filmer så himla jävla bra och precis som alltid har jag fortfarande inte bestämt mig ännu om vilken av de tre som är bäst! Det är så svårt då alla är lika bra tycker jag! Men allvarligt talat, de är en av de bästa trilogierna som jag nånsin har sett i hela mitt liv! Man måste ha sett filmerna nån gång, annars är man en idiot ;)
Ett par gånger varje år har jag alltid maraton och än idag har jag inte tröttnat på att ha det. Det är omöjligt helt enkelt. Och då jag hade värsta abstinens i helgens, beställde jag hem den första boken. Jag hade aldrig velat läsa böckerna av två anledningar; 1) det är inte min typ av böcker att läsa och 2) av rädsla att böckerna skulle förstöra min upplevelse av filmerna. Men efter att ha haft maraton nu, insåg jag att jag faktiskt vill läsa dem. Jag insåg att det faktiskt är omöjligt för böckerna att förstöra allt då jag älskar ju filmerna högt. Hur ska jag kunna sluta älska trilogin efter att ha läst böckerna? Omöjligt. Och så blir jag oftast inte besviken på bok-till-film-versionerna heller. Den enda som jag nånsin blivit besviken på är Beautiful Creatures (filmen är ju nästan inte ens i närheten av boken som är tusen gånger bättre!).
Har ni inte sett The Lord of the Rings filmerna? Jag rekommenderar trilogin högt! ♥
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: