DATUM: 2014-01-27 / TID: 13:39:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Serienyheter, Övriga tvserier

Ghost Whisperer.

I fredag fick jag äntligen min samlarbox av Ghost Whisperer. För något år hade jag maraton men jag fick sluta tvärt efter säsong 2 på grund av att svensk text saknades. Jag hade alla säsonger, redo och så. Men så visade det sig att säsonger 3-5 inte hade svensk text trots att det stod swesub. Jag blev irriterad för då var jag tvungen att sluta titta trots att jag inte ville!
Så jag bestämde mig att vänta tills jag skulle ha råd att köpa samlarboxen. Jag hade ändå tänkt göra det då serien är en av mina absolut favoritserier. Jag brukade alltid jämt se den på tv när det inte fanns något annat bättre. I onsdags köpte jag äntligen samlarboxen när jag såg att det hade sänkts till 479 kr (508 kr med frakt) från 1 499 kr på kvarnvideo. Fynd! Då var det ju ingen tvekan om att köpa den! Så nu har jag äntligen fått den till min seriesamling i fredags.
Jag är redan klar med säsong 1 och är halvvägs i säsong 2 nu. Äntligen snart kan jag se säsonger 3-5 som jag aldrig har sett - iallafall inte ALLA avsnitt. Det finns många avsnitt i varsin av dessa säsonger som jag har sett tusen gånger när det sändes på tv. Men de osedda avsnitten? Spännande att se! Så vitt jag vet, slutar det inte bra och borde ha fått säsong 6. Men jag bryr mig inte! Den är ju ändå underbar, en av de bästa tvserierna ♥
 

 
Bästa avsnittet: Det är många avsnitt som är jättebra! Några av mina favoriter är 1x01 Pilot, 1x03 Ghost, Interrupted, 1x04 Mended Hearts, 1x05 Lost Boys, 1x10 Ghost Bride, 1x14 Last Execution, 1x15 Melinda's First Ghost, 1x16 Dead Man's Ridge, 1x20 The Vanishing, 1x21 Free Fall och 1x22 The One.
 
Bästa karaktären: Jag älskar alla tre - Jim, Melinda och Andrea! Men måste jag välja en, så får jag nog säga Melinda. Jag älskar att hon tar sig tid att hjälpa alla spöken att få ett avslut som de behöver av sina nära anhöriga. Det är bara fint att se!
 
Värsta karaktären: Ingen.
 
Snyggaste karaktären: Jim! En väldigt charmig och perfekt man! :')
 
Bästa paret: Jim och Melinda! Har alltid älskat dem. De är bara så himla jävla fina! De stöttar varandra och finns alltid där för varandra och de kan prata om exakt allting och de bråkar sällan. De är ett väldigt stabilt gift par. De har det perfekta äktenskapet, helt enkelt!
 
Värsta paret: Inget.
 
Bäst i säsongen: Varje avsnitt lyckas alltid med att beröra mig djupt i mitt hjärta och att få mig att gråta! VARENDA avsnitt. Ett öga är aldrig torrt! :)
 
Värst i säsongen: Ärligt talat? Ingenting!
 
Övriga kommentarer: En grymt första säsong, helt enkelt! Som jag sa ovanför, varje avsnitt lyckas alltid få mig att gråta. Serien lyckas alltid få mig att känna med alla huvudkaraktärer och även de karaktärerna som kommer och går i varje avsnitt. En helt underbar serie, helt enkelt!
 
Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: