DATUM: 2014-08-15 / TID: 23:02:13
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x07 Going Home.

I tisdags det första jag gjorde när jag vaknade var att gå ut med min hund och sedan titta på Under the Dome 2x07 Going Home direkt - utan att äta först - och jag älskade varenda minut! Det var så spännande! Bästa avsnitt hittills nu än så länge! Och ja, det har jag sett snart tio gånger nu! Kan aldrig få nog av serien. Markera för att läsa mina tankar ;)
 
Jag visste redan innan att Barbie inte skulle dö och att han skulle klara sig - men jag flippade ändå ur som fan när han skrek "I love you, Julia!" och föll och försvann i mörkret medan Julia skrek "NOOOO!" Sedan skrek hon bara "Can you hear me!? Barbie, say something! Barbie! Barbie, say something, damn you! Barbie! Say something!" och grät efter honom. Äsch vad jag grät också! Julias reaktion var bara för hemsk att se! Jag hatade att se henne såhär under hela avsnittet när hon inte hade hopp och verkligen trodde att han var död. Tack och lov var hon slutligen full med hopp i slutet. Hon har Joe (fan vad smart han var!) och ägget att tacka för det. Jag blev lättad! Var orolig ett tag att hon skulle bara vara ledsen hela tiden när Barbie är ju inte död ;)
 
Jag hade rätt! Det var nån slags portal till Zenith och Sam lever. Till och med Lyle också. Jag visste det! Nu är Barbie ute också. Och jag undrar fortfarande: varför Zenith? Varför är kupolens utväg till just Zenith? Och vadan med obelisken? Jag hoppas få svar snart, för det är bara så frustrerande att undra hela tiden. Självklart, på ett bra sätt. Och på tal om vägen ut. Lyle lever, men han sitter i rullstol på sjukhuset och är sinnesrubbad och bara säger "Melanie" hela tiden? Och Sams hand skakar? Vad fan är det som händer? Jag har en teori. Även om man har hittat en väg ut från kupolen, så tror jag tyvärr inte att det är nåt bra och att alla, som hoppar genom portalen, drabbas av biverkningar på nåt sätt. Jag menar, Lyle är plötsligt sinnesrubbad och Sams hand skakar. Gud vet vad som kommer hända Barbie snart! Det är ingenting bra. Jag tror att man måste betala ett stort pris för att komma ut från kupolen. Eller att det helt enkelt inte passar vem som helst och att bara vissa utvalda får komma ut. Kanske? Kanske inte? Så många frågor! Om nu min teori stämmer, så är jag seriöst orolig för Barbie nu - vad kommer han att råka ut för?
 
Vad kul att äntligen få träffa Barbies pappa Don! Det var på tiden! Jag antar att det var mamma som Barbie pratade om när han sa "I lost someone" till Joe i 2x02? För nu har man ju fått veta att Barbies mamma var sjuk och man kunde se tydligt i Barbies ansikte att han inte gillade att prata om henne. Han såg så ledsen ut, äsch. Det måste vara jobbigt för honom. Jag har ju undrat länge vart hans föräldrar var och nu vet man. Kul att äntligen få veta lite mer om hans bakgrund! Han har ju varit mystisk rätt länge nu i serien. Ser fram emot att veta mer om hans bakgrund! Åh, vad jag smälte när Barbie bad sin pappa att ta honom till kupolen! Han är äntligen ute och allt, men nej han vill tillbaka till kupolen för att vara med Julia. Han är hellre fast i kupolen än att vara utan henne. Naaaw! Han älskar verkligen henne. Jag älskade pratstunden i slutet med dem när de pratade om Julia. Det var skriven allt över Barbies ansikte att han är so in love när han sa vad hon heter och när han sa "Yeah, I love her". Sluta leka med mina känslor, okej?! Jag kan inte ens föreställa mig hur deras nästa återförening kommer att bli. I 2x01 hade de en så jäkla episk återförening och nästa gång kommer det att bli ännu episkare! Det slår jag vad om! ;)
 
På tal om Barbies pappa... Jag litar inte riktigt på honom. Han är skum. Nåt är off. Jag tror att han vet mer om kupolen än vad vi tror. Han kanske till och med har med kupolen att göra? Vem vet? Och jag tror tyvärr att han kommer att förråda Barbie på nåt sätt när han ska hjälpa honom att komma till kupolen. Jag har en känsla av att nåt kommer att sluta dåligt. Så jag är lite orolig nu, helt enkelt. Barbie, du får helt enkelt vara lite försiktig, lova mig det okej?
 
Och Big Jim... Ja, behöver jag ens säga det här igen?! Att jag bara avskyr honom mer och mer för varje avsnitt som går? Jag tror inte för en sekund på att han är ledsen över Barbies "död". Haha, men ursäkta mig, du får jobba lite mer på ditt pokeransikte när det gäller det. Du är egentligen glad över det innerst, så dum är inte jag. Jag går inte på dina lögner, aldrig nånsin. Och jag börjar bli så trött på honom nu och hans eviga snack "Kupolen valde mig!", "Kupolen räddade mig från galgen" och sånt. Men för tusan, Big Jim! Kupolen valde INTE dig. De valde Julia som the Monarch. Och det var INTE kupolen som räddade dig från döden. Det var Julia! Är du så fucking blind? Herregud! Så trött på Big Jims bullshit nu. Jag är lika trött som Junior är. Och hur kunde han hota Rebecca!? Stackars henne! Jag tyckte så synd om henne där i huset. Hon såg så vettskrämd ut. Stackars. Ja, jag gillar henne nu. Och det är inte hennes fel att hon berättade om Barbie, Jim hotade ju henne för sjutton. Så jag klandrar henne inte för avslöjandet. Hoppas inte Julia gör det heller, för jag gillar att de börjar bli vänner. Jag hoppas att det stannar så, för hon behöver en vän nu när Barbie inte är kvar i kupolen :)
 
Och slutet!? Det finns en röd dörr med ett handavtryck på! På Barbies pappas bakgård! Vad tusan betyder den röda dörren egentligen? Och varför på Dons bakgård? Juniors mamma målar en röd dörr ganska ofta och nu finns det en på Dons bakgård? Har det en koppling och vad, hur, varför? Så många frågor! Jag tror att Don och Pauline kanske faktiskt känner varandra eller har känt varandra förut på nåt sätt. Och jag tror att den röda dörren är en väg in till kupolen. Jag har en känsla - eller så är det bara önsketänkande med tanke på att jag bara vill att Barbie och Julia ska återförenas! Jag avskyr att se dem skilda åt. Låt se om jag har rätt eller inte. 2x09 heter The Red Door, så jag antar att vi då får svar om vad den röda dörren betyder. Det hoppas jag verkligen! Spännande slut som sagt!
 
Och åh, en sak till! Vad fan skönt det var utan Phil! Nu har det gått två avsnitt i rad utan honom. Så skönt för han är bara så förbannat jobbig och irriterande och ett ass! Hoppas det fortsätter ett tag till! ;)
 
Jag läääääääääängtar redan tills nästa avsnitt! Måndag natt, skynda dig!? ;)

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: