DATUM: 2013-10-21 / TID: 11:57:43
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar, The Vampire Diaries

Veckans tvserier #2 (v 42).

Revolution 2x04 Patriot Games:
Jag älskade när Monroe räddade Charlie från de där läskiga killarna. Så jävla badass! Jag älskar att de jobbar ihop. Som ett badass team. Bara det inte blir nåt mer. Visst har de kemi och allt. Men det är en sån enorm ålderskillnad och det skulle vara som om Charlie är ihop med hennes egen farbror Miles. Äckligt, så nej tack. Jag älskar Jason och Charlie och jag kommer alltid att vara dom trogen. Jag har fortfarande hopp för dom som många Jarlie-fans verkar ha tappat. Och på tal om Jason. Vad tusan har hänt med honom? Han bara försvann! Hoppas att Tom hittar honom snart!!! Bäst för alla att han är oskadd. Annars får man med mig att göra.
 
Och vad fan hände med de två män som bara helt plötsligt brann upp mitt framför näsan på Miles!? Det var Aaron som gjorde det. Så frågan är, HUR? Han verkar på nåt sätt styra eldflugorna? Det är en verkligen intressant storyline som jag ser fram emot att få svar på!
 
Jag visste och har vetat länge att det är nåt skumt på gång med dessa patrioterna! Att de är elaka och så. Så jag blev därför inte direkt förvånad när Miles fick reda på det. Att de inte är vad de påstår att de är. Ska bli intressant att se hur det här kommer utvecklas och hur det kommer att sluta!
 
Och gud vad jag blev glad i slutet! Monroe och Charlie är på väg till Willoughby för att möta de andra! Äntligen! Åååh, vad jag har saknat Miles och Monroe bromance så det ska bli så kul att se dom ihop igen! ;)
 
The Vampire Diaries 5x03 Original Sin:
Jävlar vad bra avsnittet var!!! Det bästa på länge faktiskt! Så överraskad jag blev när det visade sig att Tessa var Qetsiyah! Hon som var Silas sanna kärlek som vi fick veta om i säsong 4. Fast nu har hon berättat att det inte alls stämmer! Historien stämmer ja, men ändå inte riktigt - i alla fall den om sanna kärlek. Det visade sig att Silas var Qetsiyahs sanna kärlek ja, men hon var inte hans. Katherines och Elenas allra första ursprungliga dubbelgångare Amara var Silas sanna kärlek! Vilket ledde till den stora chocken; Tessa berättade att dubbelgångarna hör ihop och att universium har bestämt att de alltid hittar varandra. Att dubbelgångarna är sammankopplade på nåt sätt så att ingen annan kan komma emellan den stora kärleken.
 
Det betyder alltså att Damon inte har en chans mot Stefan och Elena! Även om jag är ett Stelena fan så tycker jag faktiskt riktigt synd om Damon. Det måste göra ont att veta sanningen. Fast den stora frågan är väl om det är sant eller inte. Jag själv tror det är sant. Det är ju faktiskt fan logiskt. Se bara på allt som Stefan och Elena har gått igenom och trots det så hittade de alltid tillbaka till varandra. Och så också sprang Elena först till Stefan för att se om han var okej medan Damon låg på golvet - som ÄR hennes pojkvän. Ändå brydde hon sig inte ens om Damon var okej, hon hade bara fokus på Stefan där man även kunde se i hennes ansikte att hon innerst fortfarande är in love med honom. Det gick inte alls att undgå hennes reaktion när hon såg Stefan. Det kunde man till och med se på Damon att han märkte det också. Jag tycker synd om honom. Och ang det om att de alltid hittade tillbaka till varandra, det kommer hända igen utan tvekan även om Elena är tillsammans med Damon nu. Det är bara en tidsfråga. Fast sanningen om dubbelgångarnas öde kommer inte att splittra på Delena. Det har Julie Plec själv sagt. Hon sa att de kommer splittras på grund av nåt "no supernatural" problem vilket jag slår vad om är antingen Stefan eller Katherine. För jag hoppas på Damon och Katherine. Bara en vild gissning.
 
Och på tal om hela grejen med att det är dubbelgångarnas öde att de är meant to be och så... jag älskar det! Inte för att jag är ett Stelena fan utan för att det faktiskt är logiskt på grund av allt som har hänt. För mig är Stefan och Elena meant to be. De hör ihop. Jag VET att de kommer bli endgame. Jag känner det på mig. Även om Damon och Elena vet om dubbelgångarnas öde nu och att de kommer nu kämpa hårt mot det, så kommer de ändå att förlora oavsett vad. Det är jag helt säker på. Jag vill inte göra er Delena fans arg. Det är bara vad jag tror, okej? :)
 
Så nu vet man att den där killen, som dödades av Nadia i förra avsnittet, är inne i Matt. Icke bra! Och vadan är det med lera hos honom? Vad har hänt? Läskigt! Stackars Matt som inte har en aning om vad som händer! På tal om Nadia, henne gillar jag inte! Jag hoppas hon försvinner snart! Och så saknade jag Caroline och Jeremy i avsnittet. Vart tog de vägen?
 
Och sist men inte minst, två saker. 1) så anledningen till att Silas jagar Katherine är för att hennes blod är botemedlet! VAAAAD!? säger jag bara. Blev så glatt överraskad! Jag gillar hela idén! Men en fråga, om hennes blod är botemedlet så betyder det att om alla vampyrer dricker hennes blod då blir de människor igen? Om det kan hända så, då får alla vampyrer akta sig! Alltså de som inte vill vara människor. Och på tal om Silas, nu är han inte mäktig längre. Qetsiyah, eller Tessa som hon nu heter, har länkat Stefan till Silas och tog bort hans krafter. Vilket leder till 2) STEFAN HAR FÅTT MINNEFÖRLUST! Fan vad chockad jag blev! Han minns inte Elena och han minns inte ens hans egen bror!!! Jäklar, vilket jävla öde! Hur ska det här sluta? Kommer Stefan få tillbaka minnen eller är de förlorade för alltid? Spännande att se hur alla kommer handskas med det!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: