DATUM: 2013-05-15 / TID: 22:06:00
KATEGORI: Revolution, Sammanfattningar

1x17 The Longest Day.

Jag såg det senaste avsnittet av Revolution 1x17 The Longest Day igår. Och jag älskade det! Det var så sjukt bra och spännande, ett av de bästa avsnitten i denna säsong!
 
Som Sofia sa, känns det som Miles och Georgia armén har verkligen problem nu med tanke på vad som hände. Det finns tydligen en förrädare bland dem! Shit! Jag kommer till det sen.
 
Fan vad chockad jag blev när Monroe lät döda Jeremy. Jag liksom bara VA!? Hur kunde han? Jeremy var ju faktiskt sann lojal mot honom! Jösses, Monroe har verkligen svårt för att lita på nån! Tyvärr insåg han det för sent. För Jeremy är ju död nu och han kan inte göra det ogjort. Men ja, han har bara sig själv att skylla nu! Han borde börja lära sig att våga lita på nån!
 
Storylinen med Rachel och Aaron blir bara mer och mer intressant! Varför är Aaron med i boken? Vad har han med detta att göra? Så spännande!!!! Och wow! Rachels ben läkte sig med hjälp av nåt som hon tog från Danny när han dog. Magiskt! Och det var mycket intressant också att den grejen faktiskt kan göra nästan allt!
 
Och Miles! Åhhh Miles! Hans ansikte när han upptäckte att Charlie inte var på lägret efter den värsta bomben och han bara skrek och letade efter henne... jösses, det bara dödade mig! Jag till och med grät också! Han var så rädd att han kanske hade förlorat henne. Och hans ansikte när Jason berättade att Charlie var i tornen när bomben slog ner, det dödade mig också! Han var så orolig och rädd, wow. Vilken jävla fantastisk skådis Billy Burke är! Och till och med när Jason trodde att Charlie var död dödade mig också. Åh! Och när Miles senare hittade Charlie och räddade henne från den där vidriga killen och då de kramades direkt... åh jag doooog och jag till och med grät också ännu en gång! My Marlie feelings! De såg SÅ lättade ut att se varandra igen. Vilken kram! Åh, jag bara älskar, älskar, älskar dem!
Och så min favoritscen med Jarlie i slutet! FINALLY! "I'm so sorry I left you", "I thought you were dead".... åhåhåhåh! Och då äääääääntligen kysstes de! Så som jag hade väntat på det sen de möttes för första gången vid vattnet i piloten! Tyvärr var det en för kort scen, men vem bryr sig! De kysstes ju för sjutton! De är såååååå fina tillsammans! Tyvärr var det nån som inte var alltför glad när han såg dom kyssas - Jasons pappa Neville. Jag slår vad om att han nu kommer att försöka att förstöra mellan dem!
 
Och så slutet.... shiiiiiit! Monroes armé har kidnappat Nora! Hon är i trubbel nu. Vad kommer de att göra med henne nu? Det är fan bäst för dom att de inte dödar henne!!!!
 
Och så förrädaren....! Jag såg promo för nästa veckas avsnitt och jag är så obeskrivligt arg! Alla skyller på.... ja titta här! Jag slår fan vad om att det är Neville som har nåt med detta att göra!!! Åh, nästa avsnitt, KOM NU!
 
Postat av: Sofia - En blogg om tv serier

Åhh jag har längtat efter ditt inlägg sen jag såg avsnittet. Jag har vit inne på din blogg 2 gånger om dagen bara för att se om det har kommit upp en! Jag älskade detta avsnittet!!

Svar: Hahaha ;D jag förstår ;) jag själv längtar också alltid efter dina sammanfattningar. Jag tänker köra på sammanfattning för varje avsnitt nästa säsong. Ska också köra på TVD och kanske HOD :)
Micaela Sundberg

2013-05-16 @ 08:42:59
URL: http://www.nattstad.se/Sofia.Mattsson

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: