DATUM: 2013-03-16 / TID: 17:09:00
KATEGORI: Sammanfattningar, Övriga tvserier

Gilmore Girls säsong 6 sammanfattning.

Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Yanic Truesdale, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Sean Gunn, Liza Weil, Matt Czuchry bl.a.
Skapare: Amy Sherman
Genre: Drama, komedi, romantik
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 16 timmar
Produktionsår: 2005-2006
 
LÄS INTE VIDARE OM DU HAR PLANER PÅ ATT SE DEN HÄR SERIEN!

Handling: Vad vore Gilmore Girls utan Gilmore girls? I slutet av förra säsongen hoppade Rory av sina studier på Yale och flyttade in i Emilys och Richards gästhus – ett beslut som krossade Lorelais hjärta. Men med kärleken till Luke går det desto bättre – de har bestämt sig för att ta sitt förhållande ännu ett steg vidare. Så Lorelai är både lycklig och förtvivlad på samma gång och det verkar som om hela stan vill se att mor och dotter blir vänner igen. Men för att det ska hända krävs ett oväntat besök av en mycket oväntad gäst. Självklart är även denna säsong fylld av överraskningar: Lane får ett besked som lämnar henne utom sig av glädje. Luke får veta något som skakar om ordentligt i hans förhållande med Lorelai. Vad som inte kommer som en överraskning är allt det som gjort Gilmore Girls till en sådan succè – den kvicka dialogen, den smarta humorn och det insiktsfulla berättandet. Bänka er för nu börjar säsong 6!

Bästa avsnittet: 6x03 The UnGraduate, 6x04 Always a Godmother, Never a God, 6x05 We've got Magic to do, 6x07 Twenty-One is the Loneliest Number, 6x08 Let me hear your Balalaikas Ringing Out, 6x11 The Perfect Dress, 6x12 Just like Gwen and Gavin (bara så roligt att se på när Logan uppvaktade Rory jämt och ständigt i försök att få henne tillbaka, naaw så sött!), 6x13 Friday Night's Alright for Fighting (Logan hjälpte Rory med tidningen, så finfint gjort! Vilket ledde till det andra: yeah, Logan och Rory blev tillsammans igen!), 6x14 You've Been Gilmored, 6x15 A Vineyard Valentine (En fin och mysig Alla Hjärtans Dag helg!), 6x17 I'm OK, you're OK, 6x18 The Real Paul Anka, 6x19 I Get a Sidekick Out of You (sjukt härlig med två olika bröllop för Zach och Lane! Det var helt hysteriskt i hela avsnittet som fick mig ett gott skratt!), 6x20 Super Cool Party People (äsch, så hemskt att se Logan ligga på sjukhuset, svårt/allvarligt skadad och allt och att se Rory helt orolig! Fint gjort av henne att lämna ett meddelande till Mitchum där hon skällde på honom för att han inte kom och hälsade på hans son, bra flickvän!), 6x21 Driving Miss Gilmore och säsongsfinalen 6x22 Partings (oh så sorgligt den sista scenen med Logan och Rory! Det suger att han nu ska bo i London ett år och att de nu ska ha ett distansförhållande. Screw you, Mitchum!).

Bästa karaktären: Fortfarande Luke! Fast han gjorde mig faktiskt lite irriterad några gånger under säsongen på grund av hans kärleksbarn när han höll Lorelai på avstånd och när han hemlighöll det. Det gjorde mig ledsen och arg. Men trots allt är han ändå fortfarande en stor favorit! :)
 
Värsta karaktären: För ovanlighetens skull kommer jag att nämna ingen. Jag störde mig inte ett dugg på nån denna säsongen vilket var ett plus! Eller jo, jag störde mig lite på Rory under ett par avsnitt för otroheten-grejen. I mina ögon var Logan inte otrogen. Han trodde ju att de hade gjort slut och Rory trodde att de bara gjorde ett uppehåll. Så han gjorde ett ÄRLIGT misstag, det borde Rory ha insett snabbt. För han skulle ju aldrig vara otrogen avsiktligt, aldrig. Så det blev bara ett enda stort missförstånd för de två. Men tack och lov löste det sig slutligen trots allt, allt är förlåtet och de är fortfarande ihop och kära! ;D

Snyggaste karaktären: Logan Huntzberger, of course! Är fortfarande så nerkärad i honom! Han är bara hur charmig och fin som helst!

Bästa paret: Luke & Lorelai och Logan & Rory! I'm shipping them so hard forever! ♥
 
Värsta paret: Ingen.

Bäst i säsongen: Varenda Logan & Rory moments och deras söta kyss-scener. Rorys första "I love you" till Logan och Logans första "I love you" till Rory, så fint. Att Luke och Lorelai förlovade sig. Att Lorelai adopterade en hund som är hur söt som helst. Att Jess var med i två avsnitt, det var roligt att se att han växte upp mycket och att han skrev en bok. Och massor mer!

Värst i säsongen: Det finns bara två saker: 1) att det visade sig att Luke har en 12-årig dotter, ett kärleksbarn, för det tärde slutligen på hans förlovning med Lorelai! Det var sååå sorgligt när de gjorde slut i säsongsfinalen att jag blev tårögd! Fan ta manusförfattarna, det var det sämsta de gjort med kärleksbarn-storylinen! Och 2) att Lorelai och Rory var osams i nästan sex månader på grund av Logans vidriga pappa Mtichum som ju var orsaken till Rorys avhoppande på Yale. Det var plågsamt att se att de inte pratade med varandra och så. Jag älskar ju deras mamma-och-dotter-relation. Men tack och lov varade det inte hela säsongen, att de blev sams igen redan halvvägs! Det är allt ;D

Övriga kommentarer: Säsong 6 är så sjukt bra! Många bra avsnitt precis som säsong 5. Jag märker att jag gillar de sista säsongerna bäst. Det är ju tvärtom för många, för de gillar de första säsongerna bäst. Jag är nog den enda som gillar de sista säsongerna bäst! Nu har jag en sista säsong kvar, ååh! Nu börjar det bli sorgligt för att serien nu sakta men säkert börjar gå mot sitt slut! Jag är redan på avsnitt 9 nu i den sista säsongen. Hur mycket jag än vill dra ut på det lite pga det är sista säsong så kan jag inte rå att sträcktitta för att den är för bra! ;)

Betyg: 5/5

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: