DATUM: 2013-06-19 / TID: 19:34:00
KATEGORI: Böcker, Citat, The Mortal Instruments

"De andra tio procenten."

"Jace?"
"Ja?"
"Hur kunde du veta att jag hade skuggjägarblod? Såg du det på nåt sätt?"
Med ett slutgiltigt stön var hissen uppe. Jace vred om handtaget på grinden och drog upp den. Inuti påminde hissen om en fågelbur med alla sina svarta metallstänger och dekorativa gulddetaljer. "Jag gissade", sa han och stängde grinden efter dem. "Det var den mest sannolika förklaringen."
"Du gissade? Du måste ha varit rätt säker med tanke på att du kunde ha tagit livet av mig."
Han tryckte på en knapp på väggen och hissen stånkade igång med en vibrerande stöt som kändes i hela kroppen. "Jag var nittio procent säker."
"Jag förstår", sa Clary.
Det måste ha hörts något i hennes röst för han vände sig om och såg på henne. Hennes hand träffade hans ansikte i en örfil som fick honom att gunga bakåt på hälarna. Han förde handen till kinden, mer av förvåning än för att det gjorde ont. "Vad tusan fick jag den där för?"
"De andra tio procenten", sa hon och de åkte resten av vägen ner till gatan under tystnad.
- boken Stad av skuggor sidor 97-98. HAHA, jag skrattade gott åt det här! ;D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: