DATUM: 2013-01-11 / TID: 16:47:00
KATEGORI: Film

The Hobbit: En oväntad resa.

The Hobbit såg jag förrigår och jag älskade den fullkomligt! Den var så magiskt bra! Det är en visuellt vacker, spännande och väldigt lyckad film! Jag älskade att de först knyte ihop början av Sagan om ringen: Härskärringen med denna filmen och sedan stack iväg och skapade en ny handling. Och jag kände igen otroligt mycket av det som hände i LOTR vilket var ett stort plus!
Jag tycker att Martin Freeman gjorde ett riktigt bra jobb som Bilbo medan Ian McKellen som vanligt var makalös i sin roll som Gandalf! Ingen McKellen, så ingen film!
Och jag kan inte riktigt ännu säga om denna är bättre än LOTR-filmerna eller inte. Jag menar, jag tycker i nuläget att de är självklart bättre för att min älskade favorit är ju med där - nämlingen Legolas - och för att dom har en mörkare och allvarligare ton vilket jag ju älskar mer! Så jag väntar därför med att säga om The Hobbit triologi eller LOTR-filmerna är bättre, när de väl har visat tvåan och trean!
Det är en fängslande berättelse och jag kan inte vänta att se tvåan och trean! Älskar ni LOTR-filmerna så är denna ett måste! Trailern kan ni se här.
 
Berättelsen om Bilbo Baggers resa för att återkräva dvärgarnas kungadöme
Erebor som för länge sedan erövrades av draken Smaug...
 
 
 
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: