DATUM: 2013-04-07 / TID: 20:22:12
KATEGORI: Film

Pitch Perfect (2012).

Den såg jag just nyss och jag älskade den verkligen massor! Jag är egentligen inte så mycket för musikaler om jag ska vara ärlig, jag älskar väldigt få musikaler - typ bara Grease och High School Musical filmerna. Men en sak är iallafall säker på att om jag ska kunna älska musikaler fast jag är döv är att så länge alla också dansar samtidigt som de sjunger, då är det perfekt. Men att bara stå stilla och sjunga utan att dansa? Nej tack, det är ingenting för mig att se. Tack och lov är den här filmen inte en sån musikal där man bara står och sjunger. För jag älskade varenda minut av filmen och danserna var snygga särskilt i slutet som rockade fett.
I början var jag faktiskt lite tveksam till att se filmen när jag såg att musik låg med bland genrerna men jag valde slutligen att ge den en chans ändå på grund av att Anna Kendrick har huvudrollen. Ni vet hon som spelar Bellas kompis Jessica i Twilight filmerna. Och jag ångrar det inte! För som sagt, så älskar jag den.
Bra story, härliga karaktärer, bra inledning och perfekt slut. Och ett annat stort plus är att det finns en så jävla söt kille, Jesse, också! Man smälter som smör varje gång han är med och hur gullig han är mot Beca. Jag rekommenderar den varmt! Trailern kan ni se här.
 
Beca är tjejen som hellre lyssnar på det som kommer ut ur hennes hörlurar än på sin omgivning. När hon börjar på universitetet har hon svårt att hitta rätt grupptillhörighet. Istället hamnar hon bland ett varierat gäng med både elaka, rara och konstiga tjejer som enbart har sina vackra sångröster gemensamt. Beca tar denna akustiska sånggrupp bort från en värld av traditionella arrangemang och perfekta harmonier till något helt annat. Tillsammans kämpar de för att nå toppen bland skolkörerna, en värld av mördande konkurrens. Det coolaste de gjort eller det mest vanvettiga? Troligtvis lite av båda...
I rollerna: Anna Kendrick, Brittany Snow, Skylar Astin, Ben Platt, Anna Camp, Rebel Wilson, Alexis Knapp, Ester Dean bl.a.
 

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: