DATUM: 2012-12-23 / TID: 20:10:00
KATEGORI: Personligt, tankar, åsikter

FUCK YOU, REINFELDT!

Läs artikeln här. Det är det värsta som jag har läst! Bara så helt jävla sjukt att vi ska betala invandrarnas lån så att de står skuldfria!? Det är så jävla fel ju!
Jag tycker att Reinfeldt har gått alldeles för långt nu! Måste vi jobba som utav helvete för att betala i skatt och veta att skattespengarna går till att betala invandrarnas lån? Aldrig i livet! Vart fan är det svenska samhället på väg? Landet vi lever i nu är så sjukt nuförtiden. Vi ska betala för att nysvenskar ska få det bättre och våra egna ska ha svårare att få bostäder och jobb!? SÅ FAN HELLER! Jag är INTE rasist, jag menar bara att regeringen borde behandla invandrarna likt som de behandlar svenskar! Vi är LIKA värda! Ett exempel som det står i artikeln som jag har reagerat på ordentligt:
"När svenskar inte kan betala tillbaka sina lån till CSN får de sina pengar och tillgångar beslagtagna av Kronofogden, ibland får de till och med lämna hus och hem. När CSN lånar ut till invandrare är reglerna helt annorlunda. Om invandraren inte har råd att betala kan den ansöka om anstånd och skjuta upp betalningen - en möjlighet som var tredje utnyttjar."
VAD!? säger jag bara efter detta äckliga, dumma stycke. Det är bara så otroligt grymt mot oss svenskar! Jag hoppas verkligen att ni som röstade på Moderaterna inser fakta nu att dom är inget bra och att de är egoistiska! Och att ni inte röstar på dom till nästa val!
 
Min slutsats: Jag är INTE rasist för jag bryr mig faktiskt inte om vilken hudfärg alla har eller vart alla kommer ifrån för jag tycker alla i hela världen är lika värda oavsett. Det ENDA som bara spelar nån roll för mig är vem de är som person och inte vilken hudfärg de har eller vart de kommer ifrån - rättare sagt, jag är nöjd SÅ LÄNGE de inte gör brottsliga saker som tex bli mördare, leka med djurplågeri, våldta andra, misshandla, råna osv osv.
Jag menar bara att jag tycker att regeringen ska behandla båda invandrarna och svenskarna LIKA! Att de inte behandlar invandrarna bättre. För det är ju fel gjort! Och att invandrarna ska få kämpa för att få saker precis likt som vi svenskar gör och inte utnyttjar våra skattepengar för att få saker som de vill ha! Tex att få jobb, få boende, få körkort etc. ALLA ska kämpa lika mycket, det är rättvist så!
Postat av: sofia

den har jag läst för ett tag sen. jag reagerade samma som du... fyfan säger jag bara! :@

Svar: Ja, fyfan för honom! Han är verkligen ego och tänker inte på allas bästa :/
Micaela Sundberg

2012-12-24 @ 00:38:44
URL: http://akeytothelife.blogg.se
Postat av: Tjenare =)

"När svenskar inte kan betala tillbaka sina lån till CSN får de sina pengar och tillgångar beslagtagna av Kronofogden, ibland får de till och med lämna hus och hem. När CSN lånar ut till invandrare är reglerna helt annorlunda. Om invandraren inte har råd att betala kan den ansöka om anstånd och skjuta upp betalningen - en möjlighet som var tredje utnyttjar".

jag var tvungen och citera det för jag vill också skriva och dela av mig av mina åsikter..
Hör oftast många säga så men när ska folk förstå att det är flyktingar som får hjälpen... tittar man på utanförskap där folk bor i förorten är det annorlunda.. staten har helt klart glömt dem.. sedan tjänar moderaterna på att betala för flyktingar och du ska veta jag tycker inte det heller är rättvist och du är definitivt inte rasist utan du värkar vara en as smart tjej brukar läsa denna gryma bloggen då och då
. för jag följer också Revolution

Jag har själv en annan etnisk bakgrund alltså är invandrare och jag ska plugga förmodligen då måste jag ju ta csn lån och betala tillbaka lånet senare i framtiden som resten av svenska folket.

Jag är väldig tacksam för ett så fint land som Sverige och att min pappa kom från kriget för länge sen och fick läsa på sfi. Men vi har fått kämpa som alla andra han har fått ta lån fått bo på andra hans kontrakt tills han fick en egen lägenhet och det dröjde.

Sen tycker jag det är fel att vi tar in så många invandrare när vi inte har resuren till att hjälpa alla vi borde hjälpa människor som redan behöver hjälpten alltså medborgarna dem är riktiga hemlösa är ju dem som säljer faktum. Aj kram hoppas du också kan ta del av det jag säger !

Svar: Hej!
Jag måste nog säga att jag håller med dig! Jag vet att man hjälper flyktingar, men jag tycker ändå det är verkligen orättvist. Sverige borde hjälpa sina egna också, inte bara flyktingar. Som du sa, det är onödigt att ta in så många när det finns hemlösa som behöver hjälp. Men livet är orättvist så man kan ingenting göra :/ det är bara att bita ihop. Men jag hoppas att detta ändras i framtiden, för allt jag vill mer än nånsin är att ALLA ska vara jämföra. Tex män får ju mer lön än kvinnor, men jag tycker alla ska få lika mycket. Som sagt, väldigt orättvist! :(

Åh vad kul att du följer Revolution! Asgrym serie! ;D

Kram
Micaela Sundberg

2013-07-17 @ 21:55:54

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: