DATUM: 2015-03-09 / TID: 21:16:00
KATEGORI: Once Upon a Time, Sammanfattningar

OUAT 4x12 Darkness on the Edge of Town.

I förra veckan kom Once Upon a Time äntligen tillbaka efter tre jobbiga månaders uppehåll! Så som jag har saknat serien jättemycket! Ledsen för ett försenat inlägg om 4x12 Darkness on the Edge of Town, men bättre sent än aldrig! Jag tyckte att det var en fantastisk början på 4B, kanske lite seg i början, men sedan tog det fart och jag älskade det! Markera för att läsa mina tankar ;)
 
Den nya trion som består av Maleficent, Ursula och Cruella De Vil (och Rumple)? Fantastiskt! Så mycket sass och underhållande, jag älskar det! Är helt kär i Cruella! Nej, inte kär som i kär, utan bara kär i hur skådisen Victoria Smurfit spelar Cruella. Sättet som hon går, sättet som hon kör, sättet som hon klär sig, hennes attityd, hennes sarkastiska kommentarer osv. Hon är PRECIS så som jag alltid har föreställt mig som Cruella om det fanns en verklig Cruella i vår värld. Smurfit gör ett helt jäkla grymt jobb! Cruella De Vil är definitivt min favorit av trion, det är ingen fråga!
Haha vad jag skrattade också under scener med Rumple och Ursula, särskilt när hon sa "That better not be the last ramen! Do I look like I'm made of money?" och "I know how a phone works!" och när Rumple bara satt och åt nudlar. Mycket märkligt att se honom sån. Men ack så jäkla underhållande att se! xD
Jag satt också och väntade under hela avsnittet på att Maleficent skulle dyka upp i nutiden, men det gjorde hon inte. Hon dyker förhoppningsvis upp i nästa avsnitt! Jag tycker också att det var så oerhört dumt gjort av Regina och Emma att släppa in Cruella och Ursula i Storybrooke! Det luktar mycket trubbel!
 
Och Captain Swan?! AFJGKHLFIKJ! Så perfekta ihop! I början när Killian väntade vid Emmas bil och gav henne kaffe och de kysstes? Awww! De såg så lyckliga ut och det var också så tydligt att det har varit fullt med många romantiska moments för dem i sex veckor (jag är btw ledsen också att vi inte fick se det, snyft). Och även en kyss på pannan? Awww! Och när Emma tröstade Killian på Granny's och sa "Trust me, you have a mark in the hero column" och när de höll händerna medan de skulle befria féerna? Too much adorable! Awww! Åh, jag orkar inte med deras söta moments! De får bara mitt hjärta att smälta som smör! My ultimate OTP! ♥
 
Jag älskade även den nyfunna vänskapen mellan Killian och Belle! De har verkligen kommit långt sen säsong 2. Så svårt att tro att han faktiskt försökte döda henne två, tre gånger och att han faktiskt sköt henne en gång - alla gånger i säsong 2. Och vad nu? Se på dem nu. De är vänner. Jag älskar det! Bara awwww när de hade ett ögonblick där de pratade om vad som hänt med Rumple och tröstade varandra. Som "You were blinded by love. What was my excuse?" "Probably the same, just for someone else." och "Love is a weapon as dangerous and persuasive as magic." och "As big a bastard as he was, he did love you." Jag ser verkligen fram emot att se mer av deras vänskap i de kommande avsnitten! :D
 
Och så sist men inte minst; VAD I HELVETE FÖR MÖRK HEMLIGHET HAR CHARMING OCH SNÖVIT!? Jag behöver veta nu! Det låter ju som det verkligen är nåt fruktansvärt! Snövit skrämde mig rätt ordentligt i slutet när hon hotade Cruella och Ursula att slita ut deras hjärta om de nånsin berättar hemligheten för Emma eller nån annan. Jag behöver veta vad hemligheten är! Så spännande det ska bli att få reda på det! Förhoppningsvis redan i nästa avsnitt! Och Emma har också potential att bli mörk eller hur man fan ska kalla det nu igen! Say what? Det är ju mycket intressant. Kan detta kanske ha nåt med Snowings hemlighet att göra?
 
Nästa avsnitt finns ute nu sen idag, men jag kollar imorgon på grund av att jag försöker lägga mig tidigt varje dag pga praktiken och klockan är över nio nu. Så imorgon! Spännande! Jag längtar redan! :D

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: