DATUM: 2014-09-07 / TID: 20:24:00
KATEGORI: Film

Veckans filmer (v 36.)

I måndags, tror jag, såg jag äntligen den efterlängtade Godzilla! Så som jag hade väntat länge! I tusen år, kändes det som. Och jag som hade skyhöga förväntningar blev självklart glatt överraskad! Den var jättebra och helt klart över min förväntan!
En massa action och en bra story och jättebra skådisar. Det var trevligt att återigen se Aaron Johnson igen som jag såg senast kicka ass i Kick-Ass och även Ashleys och Mary-Kates syster Elizabeth Olsen. Det var bara en sak som jag blev lite besviken på och jag är förmodlingen den enda i världen: Den nya godzillan var fult gjort, rent utseendemässigt. Stor, går lite klumpigt/stelt osv. Det retade mig verkligen. Jag tycker bättre om den gamla godzillan utseendemässigt från 1998. Visst att den nya är så mycket större än den gamla, det såg jag efter andra gången som jag såg den, men detta stör mig ändå. Löjligt, jag vet, men jag kan inte hjälpa att tycka det.
Annars i sin helhet var filmen så grymt bra! Jag ser fram emot tvåan......som tyvärr inte kommer förrän år 2018. Så löjligt långt kvar, men tiden går fort! Betyg: 4/5. (Se trailern här)
Handlingen: Jorden ställs inför ett hot större än vad civilisationen tidigare upplevt. Ett radioaktivt jättelikt monster utplånar allt i sin väg när hon skoningslöst trampar ner allt som människor skapat. Men mänskligheten låter sig inte trampas på hur som helst. Monstrens monster Godzilla är tillbaka.
 
Pompeii såg jag i fredags och jag älskade den fullständigt! Så otroligt bra film, verkligen! Bra story, mycket action särskilt den sista halvtimmen när vulkanen får utbrott och talangfulla skådisar såsom Kit Jarington, Emily Browing, Jessica Lucas, Kiefer Sutherland, Adewale Akinnuoye-Agbaje bland annat. Och jättevacker kärlekshistoria också även om den var väldigt kort och inte var mycket i filmen.
Och slutet, åååh! Så tragiskt men ändå så jäkla vackert slut. Jag hade nog inte kunnat föreställa mig ett bättre slut och jag förstår inte varför kritikerna inte gillade slutet? Det var ju ett helt perfekt avslut på filmen, tycker jag faktiskt. Jättevackert på ett tragiskt, poetiskt sätt. Att hellre dö tillsammans än att vara ifrån varandra och att de fortfarande var fast ihop med en kyss även i döden? Det kallar jag sann kärlek!
Jag rekommenderar den verkligen varmt! Absolut sevärd! Betyg 5/5. (Se trailern här)
Handlingen: Filmen kretsar kring staden Pompeji som begravdes av ett vulkanutbrott år 79 e.Kr. och följer Milo, slaven till en stor skeppsherre, som drömmer om att en dag kunna köpa sin frihet och gifta sig med sin mästares dotter Cassia, och hans jakt på hämnd på mannen som några år tidigare dödade hela hans familj.
 
A Million Ways to Die in the West såg jag igår....och vilken skitfilm det var! Så löjligt dålig! Om det inte vore för alla dessa värdelösa bajs-, kiss-, kön- eller sex osv skämt/scener som inte ens var särskilt roliga (förutom några väldigt få scener), så skulle filmen utan tvekan ha varit fantastisk på grund av storyn. Åh vad jag önskar att den hade varit en dramafilm istället för en komedifilm för storyn är ju riktigt bra. Så tråkigt att det var inte så! Och att kalla den för en komedifilm? Verkligen!? Den var inte ens rolig. Vilken besvikelse.
När filmen väl var slut, önskade jag bara att jag kunde spola tillbaka de två timmarna som jag slösade på filmen. Men å andra sidan hade filmen bara en enda bra sak: bra skådisar såsom Liam Neeson, Charlize Theron och Amanda Seyfried. Annars så rekommenderar jag den verkligen inte, men ni bestämmer. Betyg 1,5/5. (Se trailern här)
Handlingen: Albert fegar ur en pistolduell vilket får hans flickvän att lämna honom och krossa både hans hjärta och självkänsla. Då en mystisk och vacker kvinna rider in i byn faller Albert genast för henne och den romans som blommar upp stärker Albert självförtroende. Men när kvinnans make, en ökänd brottsling, anländer för att utkräva hämnd måste Albert snart sätta sitt nyfunna mod på prov.
Postat av: TVseries-Hennie

Åååh älskade Pompeii! Så fin historia.. :')
Dock så levde inte Godzilla riktigt upp till mina förväntningar... :/

Svar: Ja, Pompeii var så fin! Jag hade noll förväntningar när jag såg den och ojoj vilken fin film! ;) jaså? Vad synd :( Men om jag måste välja, så tycker jag nog bättre om den gamla från 1998 :)
Micaela Sundberg

2014-09-08 @ 15:55:29
URL: http://www.tvseries.webblogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: