DATUM: 2014-09-08 / TID: 15:41:10
KATEGORI: Sammanfattningar, Under the Dome

Under the Dome 2x10 The Fall.

Ni anar inte hur många gånger jag har sett detta avsnittet nu sen i tisdags! Det var ett galet bra avsnitt och det hände mycket! Serien blir ju bara bättre och bättre för varje avsnitt! Jag håller tummarna och tårna hårt att den får säsong 3 då säsong 2 kommer att sluta med en värre cliffhanger än säsong 1, eller annars blir jag förbannad! Markera texten för att läsa mina tankar ;)
 
Jag börjar först och främst med Big Jim.... Jag. Är. Så. Arg! Hur kunde han göra så här!? Hur fan kunde han? Nu har han verkligen förstört ALLTING! Han har förstört den enda chansen att få komma ut från kupolen! Bara för att han tvingade Joe och Norrie att kasta ägget till Zenith. När han väl gjorde det, kom det en jordbävning och nu finns det ingen väg ut längre. Såvida inte om de hittar en annan utväg. Så ja, jag är blyförbannad på Big Jim! Särskilt då han, Barbie och Julia pratade tidigare på Sweetbriar och bestämde tillsammans att Big Jim skule hoppa först och lägga ut några villkor för dom, som är ute efter ägget, och sen skulle hela staden få komma ut och då skulle Barbie och Melanie hoppa sist med ägget. Och se vad som hände nu? Istället tog Big Jim saken i egna händer, pistolhotade Joe och Norrie (hur vågade han!?) och tvingade dem att kasta ägget över klippan - och nu finns det ingen utväg. Bra jobbat, Big Jim! Verkligen bra jobbat! Grattis, du vinner den mest själviska karaktären i serien!
 
Barbie och Julia, åååh äntligen är de återförenade igen! Jag bara älskar dem så mycket. De är så perfekta för varandra och so meant to be. Jag älskade hur Julia bara fortsatte att prata och då tystade Barbie henne med kyssen. Vilken passionerad kyss, jag tror helt klart att den är min favorit nu av alla deras kyssar. Så finfint! Och sedan när de försökte skydda varandra genom att "gräla" om vem som skulle hoppa först? Bara så sött! Och när de pratade om framtiden? Bara aaaaw! "I want you in my life whether we end up in Zenith or wherever. That's a promise that I can keep." "Good." Hur är det möjligt att de bara blir finare tillsammans för varje minut som går? Jarbie forever!
Barbie och Melanie är halvsyskon! Jag hade rätt och jag älskar det! När Barbie sa "I'm saying... that you are my sister, Melanie." då tjutade jag bara av glädje! Det är ju riktigt kul. De har samma pappa. Att de är halvsyskon är ju ännu bättre än vad jag först trodde i början! I början hade jag teorin att Melanie kunde kanske vara Barbies och Julias framtidas dotter, haha! Visst skulle det också vara underbart, men att hon är Barbies halvsyster är naturligtvis bättre! Jag hoppas på en massa syskon bonding mellan de två. Det är inte troligt, men hoppas kan man väl ;)
 
Angie är tillbaka! Eller nja, det var egentligen bara kupolen för att kunna kommunicera med Junior. Men vem bryr sig? Bara ett glimt av henne räckte för att jag skulle bli glad att se henne igen om så bara för en sekund! Hur som helst... Angie kom för att säga åt Junior att inte döda Sam. Om Junior dödade Sam, så skulle alla under kupolen drabbas! En verkligen stor konsekvens! Fan vad skraj jag blev när Junior tog upp yxan för att döda Sam! Jag trodde för ett ögonblick att han faktiskt skulle genomgå det! Jag ville inte att han skulle döda honom. Självklart är jag fortfarande arg för att Sam dödade Angie, men man kan tydligt se att han faktiskt verkligen ångrar sig så därför förtjänar han inte att dö längre. Äsch vad hemskt det var att se Sam ligga där och såg så rädd ut och när han grät. Inte alls trevligt att se på! Tur att Junior gjorde det rätta, för annars skulle ju alla drabbas också. Vilken himla tur!
 
Övrigt: På tal om ägget. När Big Jim tvingade Joe och Norrie att kasta det, då kom det ju en jordbävning och nu finns det ingen utväg längre tack vare honom. Det var inte bara det. Melanie kollapsade helt plötsligt också. Händer det ägget nåt, då händer det tydligen Melanie nåt också. De är kopplade till varandra. Men varför?
Även om jag älskade scenen med Junior och Pauline, så önskar jag ändå att de hade kunnat göra det mer bättre! Jag menar, de trodde ju att Pauline var död i nio år och nu plötsligt är hon också inne i kupolen och det första Junior gjorde var att säga "Mamma?". Hans reaktion var lite väl platt. Och han valde även att gå till Sam för att hämnas Angies död istället för att umgås med hans mamma som precis kom tillbaka efter alla dessa år? Fel, fel! Vore jag honom, så skulle jag umgås med min mamma. Så ja, det hela borde ha varit bättre än så. Men annars älskade jag det absolut ändå.
Jag blev också jättechockad att Phil dog! Jag liksom bara WHAAAAT? Det var så helt oväntat. Inte för att jag bryr mig om honom direkt, men jag blev väldigt överraskad ändå.
Och temperaturen sjunker lägre och lägre. Snart kommer det att vara jättekallt som vinter. Kommer alla i staden att överleva kylan? Vad kommer att hända nu? Och varför? Om kupolen verkligen är där för att skydda alla, som Julia alltid har sagt, så varför gör den såhär då? Och sen Big Jim har förstört den enda utvägen, finns det en annan utväg eller är den borta för alltid? Så många frågor!
 
Äntligen kan man se nästa avsnitt imorgon, guuud vad jag längtar! ;D
Postat av: Susanna Maria J

Hehe är det så bra? :P

Svar: Japp, för mig ;) kan knappt bärga mig tills nästa avsnitt imorgon! Kollar du också på serien eller funderar du på att göra det?
Micaela Sundberg

2014-09-08 @ 15:51:58
URL: http://oslofru.com/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: