DATUM: 2014-09-08 / TID: 19:19:00
KATEGORI: Sammanfattningar, The Originals

The Originals 1x16-22.

Då har man äntligen tittat ikapp The Originals nu innan säsong 2 kommer! Efter att ha sett dessa avsnitten i hela denna veckan, allt jag bara kan tänka nu är "Hur i helvete kunde jag halka efter med många avsnitt!?" För de senaste avsnitten, särskilt de två sista, har varit helt galet bra och spännande! Så mycket hände och jag grät mycket!
 
Nu vill jag bara kommentera några av det viktigaste:
1. Äntligen kysstes Elijah och Hayley till sist, så som man hade väntat så jäkla länge! De drog ut på det alldeles för länge, så det var ju på tiden. Jag ser fram emot att se mer av dem i säsong 2. Om man inte drar ut på dem också då, förstås!
2. Mikael är tillbaka! På riktigt! Alldeles vid liv. Jag är förstås glad för det kommer skapa en massa spännande drama i säsong 2 och så spelas han ju dessutom av en grymt bra skådis också, men samtidigt är jag heller inte så glad. För det betyder ju att Klaus, Elijah och andra, som Mikael vill illa, är i fara nu. Och så kontrollerar Davina honom också. Shit! Undra vad som kommer hända nu?
3. Äsch vad jag grät när Hayley skrek och kämpade med att slåss för babyns liv i kyrkan från de jävla vidriga häxorna och när babyn föddes och när hon (Hayley) dödades mitt framför näsan på Klaus. Jag blev väldigt överraskad att hon dog fast jag visste redan innan att hon skulle leva, tack vare trailern till säsong 2. Men jag blev väldigt överraskad ändå för det kom så plötsligt. Och jag grät mycket! Det var så intensivt allt som hände. Hur Klaus tvingades se på och skrek "No!", hur Elijah blev förkrossad över hennes död, hur han konfronterade Klaus om det och en massa mer! Och allt det hände bara i säsongsfinalen, helt galet!
4. Jag är så glad att Klaus och Marcel blev sams igen. Jag var rädd ett tag att Marcel skulle döda babyn, men nej han räddade henne bara för att kunna få Klaus blod och då i samarbete med det blev de sams igen. Äntligen! Och det är allt som betyder något för mig. För jag hatade när de var osams efter att Klaus fick reda på det som Marcel och Rebekah gjorde. Så skönt att de är sams igen. Och väldigt smart av dom båda, Elijah och Hayley också att lura alla i New Orleans om att babyn är död. Hoppas bara att de har gått på det!
5. Och så det absolut bästa: babyn döptes till Hope och hon kommer att tas hand om av ingen annan mindre än Rebekah! Blev jätteglad när hon dök upp! Jag hade inte kunnat tänka mig nån bättre! Jag är så otroligt nöjd med att det är just Rebekah som ska ta hand om Hope. Nu får hon allt som hon nånsin har önskat för: en familj. Det är perfekt, bara så jäkla perfekt! Och dessutom så var det jäkla trevligt att se henne igen också! Skönt också att Klaus verkar ha förlåtit henne och att de är sams igen också. Så underbart!
6. Och slutet!? Vad i helvete? Varför var de vid Esters grav? Vad försiggår!? Min bästa gissning nu är att de på nåt sätt är Esther och Finn! Det måste vara så. Med tanke på hur de betedde sig med varandra där. Finn är ju Esthers älskade favoritpojke och Finn följer alltid efter Esther som en hundvalp. Och varför är Ester ute efter Hope!? Åh, vilket spännande slut! Med tanke på att Kol också kommer tillbaka i säsong 2! Spännande!
 
Jag ser verkligen, verkligen fram emot säsong 2 nu! Jag längtar tills serien kommer tillbaka i oktober efter en lång sommaruppehåll! :D
Postat av: Jenny

Hej vet du när programmet börjar. Försöker googla fram men alla resultat säger olika. Tack på förhand.

Svar: Säsong 2 började igår i USA och den kommer till Sverige på kanal11 torsdagen den 16 oktober kl 22:00 :)
Micaela Sundberg

2014-10-07 @ 21:46:29
URL: http://www.joeljag.blogg.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: