DATUM: 2014-09-28 / TID: 21:31:35
KATEGORI: Film

Bio: The Maze Runner (2014).

I fredags såg jag äntligen The Maze Runner på bio i Skövde med Sofia - och den var så jäkla bra! Jag älskade varenda minut och den var bara på topp hela tiden vilket var ett stort plus! Jag älskade storyn och karaktärerna och allt annat!
Tyvärr så följde filmen inte boken så mycket och det var en hel del ändringar, men det bryr jag mig inte om - för den var så otroligt bra ändå trots allt det! Naturligstvis finns det saker som jag önskar att de inte hade ändrat på eller tagit bort - till exempel Gally som var så mycket elakare i boken. Han var också elak i filmen, men mindre än i boken. Detsamma med Alby. I filmen brydde han sig för mycket medan i boken var han inte alls sådan. Och så tog de bort den telepatiska grejen mellan Thomas och Teresa, vilket jag blev besviken på. Den borde ha kommit med, men jaa... Och ett par saker till som jag inte kan komma på nu.
Men man kan ju inte få som man vill, eller hur? Som sagt, så var jag jättenöjd ändå! Jag är till och med så jäkla nöjd med castingen också, de har gjort ett bra jobb med val av skådisar till karaktärer - som tex Thomas, Newt, Gally, Chuck osv. Och jäklar, vad jag grät i slutet när Chuck dog! Thomas reaktion var så otroligt bra gjort av Dylan O'Brien! Den träffade verkligen mig hårt i hjärtat!
Jag längtar som en jävla galning efter uppföljaren nu som har premiär redan i nästa år, den 18 september 2015. Jag längtar också efter att få läsa den andra boken som kommer ut på svenska i höst 2015, grrr! Jag rekommenderar filmen och boken verkligen! ;)
 
Thomas vaknar upp instängd i en gigantisk labyrint. Han är inte ensam och den enda chansen att ta sig ut levande är att samarbeta och pussla ihop de ledtrådar de hittar, som verkar leda till en organisation som kallas W.C.K.D. Filmen är regisserad av Wes Ball och är baserad på den bästsäljande boken av James Dashner.
 
 
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Jag blev faktiskt lite besviken. Trailern va så mycket bättre än själva filmen och det retade mig lite, men filmen är ändå bra =)

Svar: Jag blev inte besviken, men måste ändå hålla med dig om att trailern faktiskt var lite bättre på sätt och vis :P längtar efter uppföljaren!
Micaela Sundberg

2014-09-28 @ 23:32:10
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: SERIESNACK.SE

Tänkte också på det där med att Gally och Alby var framstod som snällare i filmen. Blev lite förvånad över det... Mycket var förändrat om man jämför. Lite synd, men ändå en riktigt bra film!

Svar: Ja, precis! Men som tur är är filmen riktigt bra ändå trots allt som du sa ;)
Micaela Sundberg

2014-09-29 @ 08:48:24
URL: http://seriesnack.se/
Postat av: Felicia - serier/film

Åh vill också se!!!

Svar: Gör det då ;)
Micaela Sundberg

2014-09-29 @ 12:40:55
URL: http://efji.se

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: